لزوم ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت برای بهبود وضعیت دامداران - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 90075
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 24 مرداد 1402 - 6:51 |
موسی رهنمایی قائم‌مقام اتاق اصناف کشاورزی:

لزوم ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت برای بهبود وضعیت دامداران

موسی رهنمایی، قائم‌مقام اتاق اصناف کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» و در پاسخ به اینکه لازمه موفقیت واردات و بهبود وضعیت تولیدکنندگان داخلی چیست، بیان کرد: تخصیص ارز برای وار‌دات را می‌توان تا حدودی مؤثر دانست اما تأثیر به سزایی در بازار داخلی نخواهد داشت چراکه در ادوار مختلف واردات صورت گرفته و تولیدکنندگان داخل نیز توأم با فرآیند واردات، به تولید پرداختند.
لزوم ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت برای بهبود وضعیت دامداران

موسی رهنمایی، قائم‌مقام اتاق اصناف کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» و در پاسخ به اینکه لازمه موفقیت واردات و بهبود وضعیت تولیدکنندگان داخلی چیست، بیان کرد: تخصیص ارز برای وار‌دات را می‌توان تا حدودی مؤثر دانست اما تأثیر به سزایی در بازار داخلی نخواهد داشت چراکه در ادوار مختلف واردات صورت گرفته و تولیدکنندگان داخل نیز توأم با فرآیند واردات، به تولید پرداختند.  مادامی‌که تأثیر چشم‌گیر اتفاق نیفتد، وضعیت تولیدکنندگان و دامداران داخلی نیز تحت‌الشعاع قرار نخواهد گرفت و بنابراین نگرانی ها از بین نخواهد رفت.

وی با تأکید بر اجرای قوانین مصوب و موجود در بخش کشاورزی افزود: خوشبختانه در یکایک حوزه و بخش‌های کشاورزی با قانون مشخص و مبرهن روبه‌رو هستیم؛ گوشت، شیر، تخم‌مرغ و‌… هریک دارای قوانین مشخص و با اولویت حمایت از تولیدکننده داخل می‌باشند. بنابراین اگر درصدد بهبود وضعیت تولیدکنندگان و ارائه دستورالعمل هستیم، می‌بایست به قانون مصوب کشور در بخش کشاورزی توجه کنیم. رهنمایی با تأکید بر ضرورت افزایش تولید علوفه در کشور تصریح کرد: یکی از راهکارهای تأثیرگذاری بر قیمت تمام‌شده محصولات گوشتی، توجه به محصولات زراعی همچون علوفه است.

اگر نسبت به تولید بیش‌تر علوفه و ذرت اهتمام ورزیده شود، قیمت نهایی گوشت قرمز تأثیر خواهد پذیرفت و وضعیت تولیدکنندگان نیز بهبود خواهد یافت. قائم‌مقام اتاق اصناف کشاورزی با اشاره به نبود نقدینگی در بخش تولیدات محصولات دامی کشور همچنین خاطرنشان کرد: مشکل نقدینگی امری جدی در میان تولیدکنندگان و دامداران داخلی است. چنانچه سیستم انقباضی واردات بدون توجه به تولیدکنندگان و حل مشکلاتشان در دستورکار قرار بگیرد، چالش‌های تولیدکنندگان دوچندان خواهد شد. وی با اشاره به آزادسازی قیمت‌ها بیان داشت: متأسفانه به سبب آزادسازی قیمت‌ها و افزایش چندبرابری قیمت‌ها، بسیاری از تولیدکنندگان با مشکلات جدی و در برخی موارد مشکلات غیرقابل‌جبران روبه‌رو شدند. اکنون ضرورت دارد تا راهبردی اساسی اتخاذ شود و با ارائه راهکارهایی همچون ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت، وضعیتشان بهبود بخشیده و آسیب‌هایشان جبران شود. 

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای لزوم ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت برای بهبود وضعیت دامداران بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.