لاپوشانی کارنامه اصلاح‌طلبان در دولت تدبیر وامید - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 30162
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۸:۰۵ |
حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد:

لاپوشانی کارنامه اصلاح‌طلبان در دولت تدبیر وامید

حمیدرضا ترقی در واکنش به بیانیه موسوی‌خوئینی و دعوت به حضور حداکثری در انتخابات 1400 که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، می‌گوید: خوئینی در یادداشت خود اشاره ‌کرده که اگر انتخابات آزاد نباشد خسارت با کسانی است که راه را بر اصلاحات بستند! به نظر می‌رسد او تصور کرده پرچمدار جریان اصلاحات در کشور است.
لاپوشانی کارنامه اصلاح‌طلبان در دولت تدبیر وامید

حانیه مسجودی
حمیدرضا ترقی در واکنش به بیانیه موسوی‌خوئینی و دعوت به حضور حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، می‌گوید: خوئینی در یادداشت خود اشاره ‌کرده که اگر انتخابات آزاد نباشد خسارت با کسانی است که راه را بر اصلاحات بستند! به نظر می‌رسد او تصور کرده پرچمدار جریان اصلاحات در کشور است. خوئینی جزء بدهکارانِ طلبکار نمایی است که در عرصه سیاسی به‌جای پذیرفتن اشتباهات جریان اصلاحات، مطالبه آزادی در انتخابات دارد و از موضع طلبکار با مردم و نظام برخورد می‌کند؛ درحالی‌که پرچم اصلاحات در کشور در دستان رهبری است.
حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل سیاسی در خصوص بیانیه موسوی‌خوئینی، دبیر کل مجمع روحانیون مبارز و دعوت به حضور حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ به «رسالت» گفت: موسوی‌خوئینی جزء بدهکارانِ طلبکارنمایی است که در عرصه سیاسی به‌جای اینکه ابتدا اشتباهات جریان اصلاح‌طلب و ناکارآمدی‌های این جریان در اداره کشور طی چند سال گذشته که موجب بروز حجم بالای مشکلات برای مردم شده را بپذیرد و پس‌ازآن، مطالبه آزادی در انتخابات را داشته باشد، از موضع طلبکارانه از مردم و نظام برای ورود به انتخابات به‌صورت مشروط اظهارنظر و برخورد کرده است. وی افزود: لازم به ذکر است جریانی که نقش اصلی را در پدید آمدن شرایط کنونی کشور داشته در ابتدا باید صلاحیت خود را برای اداره و مدیریت کشور به مردم اثبات و تبیین کند که چرا اقتصاد و سیاست خارجی دولت فعلی کشور را به چنین وضعیتی مبتلا کرده است که عزت و عظمت ملت ایران توسط استکبار جهانی و کشورهای پیرو آن‌ها مورد خدشه قرار می‌گیرد. پس از سرکار آمدن اصلاح‌طلبان نه‌تنها عزت به پاسپورت ایرانی برنگشت بلکه روابط اقتصادی ما در سطح دنیا هم بهتر نشد و در این‌بین حتی معاهده برجام نیز نتیجه‌ای برای کشور نداشت.
خوئینی، تحریم خاموش انتخابات را ترویج می‌کند
ترقی تأکید کرد: البته در مورد بخش نخست استدلال نامه موسوی‌خوئینی مبنی بر اینکه مشارکت گسترده را مورد تأکید قرارداد و به دوستان خود سفارش کرد که حتماً در انتخابات شرکت کنند جای تقدیر دارد و این‌یک موضع درست است که همه باید در انتخابات شرکت کنند و شرکت نکردن هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه دشمن از آن سوءاستفاده می‌کند، اما در ادامه شروطی را مطرح کرده است و به نظر می‌رسد «تحریم خاموش انتخابات» را ترویج می‌کند! این کار زیبنده یک تشکل روحانی که می‌خواهد در عرصه سیاسی فعال باشد، نیست.
این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: نکته دوم در مورد بخش دیگری از بیانیه موسوی‌خوئینی‌است که گفته اگر انتخابات آزاد نباشد سرانجام ملت تصمیم نهایی خودشان را می‌گیرند. جناب خوئینی بگوید که در کدام کشور انتخابات مطلقاً به‌صورت آزاد برگزار می‌شود؟ در آمریکا یا فرانسه؟  انتخابات در نقاط مختلف دنیا مشروط به قانون برگزار می‌شود و آزادی مطلق در هیچ نقطه از جهان برای انتخابات وجود ندارد.
 او ابراز کرد: مفهوم انتخابات آزادی که خوئینی مطرح می‌کند یعنی هیچ معیار و شاخصی برای ارزیابی توانمندی افراد برای پذیرش مسئولیت ریاست جمهوری وجود نداشته باشد. درحالی‌که امر مسلم این است که ما برای مسئولیت خطیری مانند ریاست جمهوری که  قوه اجرایی و هسته اصلی مدیریت کشور است نمی‌توانیم انتخاباتی بدون قانون برگزار و این مقام را به هر شخصی که از راه رسید تقدیم کنیم. بنابراین زمانی که قانون باشد آزادی نیز وجود دارد.
 ترقی گفت: مسئله مشخص نیز این است که هیچ نهاد غیرمسئولی نیز در انتخابات دخالت ندارد و تمام روند انتخابات قانونی است. انتخابات تاکنون به‌وسیله دولت منتخب اصلاحات برگزارشده است و نه دولت روحانی و نه رئیس دولت اصلاحات یک‌بار هم ادعا نکرده‌اند که عوامل و نهادهای غیرمسئول  درروند انتخابات دخالت کردند. درنتیجه موسوی‌خوئینی چطور چنین ادعایی را مطرح می‌کند که نهادهای غیرمسئول در فرآیند انتخابات دخالت می‌کنند؟
 خوئینی تصور کرده پرچمدار جریان اصلاحات است! 
وی ادامه داد: خوئینی همچنین در ادامه بیانیه خود که اشاره‌کرده بود اگر انتخابات آزاد نباشد چه می‌شود، گفته است در این صورت خسارت باکسانی است که راه را بر اصلاحات بستند! سؤال اینجاست آیا اصلاحات در کشور فقط در اختیار جریان امثال خوئینی است؟ به نظر می‌رسد او تصور کرده که پرچمدار جریان اصلاحات در کشور است. درحالی‌که چنین نیست. پرچم اصلاحات در کشور در دستان رهبری است و رهبری انقلاب اصلاح در کشور را در چارچوب قانون اساسی و قوانین نظام دنبال می‌کنند.
این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: سؤال اینجاست که اصلاح‌طلبان چه زمانی  توانستند اصلاحی را در کشور رقم بزنند؟ هر زمان که به دنبال اصلاح امور بودند خارج از چارچوب قانون اساسی بوده است. آن‌ها باید اصلاحات را از امام حسین(ع) یاد بگیرند. ایشان با منع امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه برخورد می‌کرد، اما اصلاح‌طلبان چطور؟بنابراین چطور مدعی اصلاحاتی هستند که خودشان به هیچ‌کدام از راه و روش‌های حسینی و اصلاحات اسلامی توجه و حتی اعتقادی به آن ندارند؟
 وی تأکید کرد: راه اصلاحات به‌هیچ‌وجه با کنار گذاشتن مدعیان اصلاح بسته نخواهد شد. زیرا پرچمدار اصلی اصلاحات در کشور رهبری است و ایشان مسیر غلط دولت‌ها و تصمیمات اشتباه آن‌ها را اصلاح و  ناکارآمدی‌هایشان را جبران می‌کنند.
ترقی در ادامه واکنش به بخشی از بیانیه خوئینی مبنی برنداشتن آزادی می‌گوید که در جامعه و نظام ما آزادی به‌طور کامل وجود دارد و هیچ نگرانی از این بابت نیست. زیرا تحلیلگران و صاحب‌نظران سیاسی همان‌طور که موسوی‌خوئینی چنین یادداشتی را منتشر می‌کند و کسی هم کاری به کار او ندارد، برای اظهارنظر آزاد هستند. مثال آن نیز امثال موسوی‌خوئینی و کسانی هستند که با بیگانگان نامه‌نگاری و با رسانه‌های خارجی مصاحبه می‌کنند و هر چه دلشان بخواهد می‌گویند. تمام این‌ها نشان‌دهنده آزادی بیان است که تایید می‌کند آزادی سیاسی وجود دارد.
 وی در انتها تأکید کرد: برخی شبهات کلیدی در بیانیه خوئینی وجود دارد که سعی کرده است با تردستی سیاسی، کارنامه اصلاح‌طلبان را در این دولت و دولت‌های قبلی لاپوشانی و به‌طور کامل نادیده بگیرد. شخص او باید این مسئله را برای ملت روشن کند که چرا جریان مرتبط با ایشان نتوانسته در جهت حل مشکلات مردم و کشور گام درستی بردارد و وضعیت اقتصاد کشور را با ناکارآمدی خود به چنین روزی انداخته است؟

نویسنده : حانیه مسجودی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.