لازمه افزایش مشارکت شفافیت دورنماهای اعلامی نامزدهای انتخاباتی است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 101742
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۵:۲۱ |
ابوالفضل ظهره‌وند نماینده مردم تهران در مجلس:

لازمه افزایش مشارکت شفافیت دورنماهای اعلامی نامزدهای انتخاباتی است

ابوالفضل ظهره‌وند، نماینده مردم تهران در مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری رسا تشریح کرد و بیان داشت: در هر انتخاباتی، میزان مشارکت اهمیت فراوانی دارد و هرچه که میزان مشارکت افزایش یابد.
لازمه افزایش مشارکت شفافیت دورنماهای اعلامی نامزدهای انتخاباتی است

ابوالفضل ظهره‌وند، نماینده مردم تهران در مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری رسا تشریح کرد و بیان داشت: در هر انتخاباتی، میزان مشارکت اهمیت فراوانی دارد و هرچه که میزان مشارکت افزایش یابد، گویای آن است که جامعه و افکارعمومی در حوزه شهروندی نسبت به تعیین سرنوشت خود حساس است و مشارکت بیشتری دارد. 
وی با بیان اینکه در مهندسی ساختار سیاسی، مشارکت جامعه اهمیت فراوانی دارد، افزود: مشارکت حداکثری گویای آن است که جامعه درصدد آن است که اراده خود را در نوع انتخابی که انجام می‌شود، عینی کنند و در سرنوشت آینده خود و دولت سهیم باشند. به هرمیزانی که مشارکت افزایش یابد، به همان میزان مقبولیت و مشروعیت نیز افزایش پیدا خواهد کرد. 
نماینده مردم تهران در مجلس دوازدهم تصریح کرد: آنچه که‌ می‌تواند شهروندان را به میدان مشارکت حداکثری بکشاند، به گفتمان کاندیداها مربوط می‌گردد. گفتمان نامزدهای انتخاباتی اهمیت فراوانی دارد و زمینه حضور مردم را رقم خواهد زد. 
ظهره وند در پایان این گفت‌وگو با ضرورت ترسیم دورنمای روشن از سوی نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری همچنین خاطرنشان کرد: هرچه که نامزدها از دورنمای سیاست‌های دولت آینده خود بگویند و این سیاست‌ها را به خوبی ترسیم کنند، به همان میزان مر‌دم ترغیب به حضور خواهند شد. مردم باید موقعیت‌های سیاسی و اقتصادی خود را در دورنماهای ترسیم شده ببینند و اطمینان کسب کنند که شرایط خوبی برای‌شان رقم خواهد خورد. چنانچه این روند شکل‌ گیرد، مردم نسبت به مشارکت در عرصه انتخابات تشویق خواهند شد. نقطه مقابل این مسئله نیز وجود دارد؛ چنانچه مردم احساس کنند که دورنماهای ترسیم شده، شفاف نیست و قابلیت اجرا‌ و عملیاتی شدن را ندارد، دلسرد خواهند شد و بدین ترتیب تمایلی برای افزایش مشارکت نخواهند داشت. ش

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.