قدرت ایران را باید بپذیریم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 24742
  پرینتخانه » بین الملل, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷ |

قدرت ایران را باید بپذیریم

این روزها انتقادات اکثر شهروندان و حتی برخی رسانه‌های آمریکایی در قبال سیاست‌های حاکم بر حوزه سیاست داخلی و خارجی این کشور شدیدا افزایش‌یافته است. ناتوانی کاخ سفید در مواجهه با شیوع کرونا و تشدید اعتراضات ضد نژادپرستانه در این کشور به‌خوبی نشان داده است که مدیریت اوضاع از دست مدعیان سلطه برجهان خارج‌شده است.
قدرت ایران را باید بپذیریم

| گروه بین الملل| 
این روزها انتقادات اکثر شهروندان و حتی برخی رسانه‌های آمریکایی در قبال سیاست‌های حاکم بر حوزه سیاست داخلی و خارجی این کشور شدیدا افزایش‌یافته است. ناتوانی کاخ سفید در مواجهه با شیوع کرونا و تشدید اعتراضات ضد نژادپرستانه در این کشور به‌خوبی نشان داده است که مدیریت اوضاع از دست مدعیان سلطه برجهان خارج‌شده است. در این میان، نشریه «نیوزویک» در مقاله‌ای با اشاره به دخالت آمریکا در امور منطقه و تلاش این کشور برای مداخله‌گرایی در ایران می‌نویسد :
«به‌راستی چرا آمریکا سیاست‌هایی مانند تغییر نظام ایران را دنبال می‌کند؟ ما باید به‌جای آنکه رفتار ایران را تغییر دهیم، رفتار خود را مورد بازبینی قرار دهیم.وقت آن رسیده است تا به ۴ دهه فشار علیه ایران خاتمه دهیم. نتیجه این فشارها چیزی جز شکست برای ما( آمریکا) نبوده است.»
نویسنده این مقاله «اسکات مدل» نام دارد. وی استاد دانشگاه جرج‌تاون در آمریکاست. وی درعین‌حال تأکید دارد که آمریکا به‌جای تحریم اقتصادی و فشار منطقه‌ای و جنگ ، باید بر روی گزینه‌هایی مانند ایجاد منازعات داخلی در ایران متمرکز شود. وی به ایده «تغییر از درون» اشاره‌کرده و آن را تنها راه مواجهه با ایران می‌داند! وی در رد گزینه نظامی علیه ایران می‌نویسد :
« ایران می‌تواند در مقابل نیروهای آمریکایی بایستند و بجنگد. ایران مثل کشورهای دیگر منطقه نیست. ایران به تجهیزات و تسلیحاتی مجهز است که می‌تواند کل حمل‌ونقل دریایی ( و نفتی) در خلیج‌فارس را برای مدتی طولانی متوقف سازد. آیا مقامات آمریکایی از این موضوع مطلع هستند؟»
نقدی بر یادداشت نیوزویک
نشریه نیوزویک در عین این‌که نمی‌تواند حقیقت شکست آمریکا از ایران در عرصه اقتصادی و نظامی را پنهان کند، از مقامات کاخ سفید خواسته است تا بر روی گزینه «ایجاد منازعات داخلی» در ایران متمرکز شوند.بدون شک این گزینه نیز به‌مانند گزینه‌های دیگر، محکوم‌به شکست می‌باشد. ملت ایران در طول ۴ دهه اخیر نشان داده است که نه‌تنها در راستای حفظ و صیانت از نظام جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کند، بلکه اجازه تعدی به خطوط قرمز را نیز به دشمنان خارجی و عوامل داخلی آن‌ها نخواهد داد.در ماجرای فتنه‌های سال ۱۳۷۸ و ۱۳۸۸ و فتنه‌های بعدی، این موضوع به‌صورت کامل به دشمنان ملت ایران اثبات شد. 
آنچه مسلم است این‌که مقامات آمریکایی، راهی جز تسلیم در برابر «ایران‌قدرتمند» ندارند. بسیاری از نظریه‌پردازان مشهور آمریکایی ازجمله «زبگنیو برژینسکی» به‌عنوان استراتژیستی برجسته و رئالیست ، معتقد بودند که  پذیرش«ایران قدرتمند» تنها راه پیش روی آمریکا محسوب می‌شود و مقامات دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه راهی جز این نخواهند داشت. در حال حاضر نیز مقامات آمریکایی مشغول مشاهده نتیجه سیاست‌های ضد ایرانی خود در منطقه و جهان هستند.تشییع ده‌ها میلیون نفری پیکر مطهر شهید سردار سلیمانی و صلابت روزافزون محور مقاومت و شکست واشنگتن و مهره‌های صهیونیستی و سعودی در آن در منطقه ، به‌خوبی بیانگر موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با توطئه‌های کاخ سفید و متحدان آن محسوب می‌شود. بدون شک این مسیر ، تا شکست نهایی آمریکا در منطقه و تسلیم این کشور در برابر اراده و قدرت ملت غیور ایران ادامه خواهد داشت. 
نیوزویک

نویسنده : گروه بین الملل |
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.