فضای مثبت مجلس در مورد وزیر پیشنهادی صمت - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 30247
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۷:۵۲ |
احمد نادری ، عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس مطرح کرد:

فضای مثبت مجلس در مورد وزیر پیشنهادی صمت

احمد نادری، عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی و سخنگوی فراکسیون گام دوم در مجلس شورای اسلامی در رابطه با وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معادن و تجارت می‌گوید که مسئولیت وزارت صمت، سخت و سنگین است و او باید با برنامه‌های کوتاه‌مدت تا سال آینده که پایان احتمالی وزارتش است، نابسامانی فعلی در وزارتخانه را جمع کند.
فضای مثبت مجلس در مورد وزیر پیشنهادی صمت

حانیه مسجودی
احمد نادری، عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی و سخنگوی فراکسیون گام دوم در مجلس شورای اسلامی در رابطه با وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معادن و تجارت می‌گوید که مسئولیت وزارت صمت، سخت و سنگین است و او باید با برنامه‌های کوتاه‌مدت تا سال آینده که پایان احتمالی وزارتش است، نابسامانی فعلی در وزارتخانه را جمع کند. بااین‌حال اکنون فضا و نظر مجلس درمورد رزم حسینی مثبت است و فکر می‌کنم از مجلس برای وزارت صمت رأی بیاورد. 
احمد نادری در رابطه با رزم حسینی، وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت به «رسالت» گفت: نمایندگان در جلسه فراکسیون انقلاب اسلامی و در مجمع نمایندگان استان تهران صحبت‌های رزم حسینی، را شنیدند. او همچنین از فراکسیون گام دوم انقلاب برای ارائه صحبت‌ها و دفاعیات خود درخواست وقت کرد. بنابراین نمایندگان پس از شنیدن اظهارات رزم حسینی به جمع‌بندی نهایی خواهند رسید. وی تصریح کرد: در حال حاضر فضا و نظر مجلس در مورد رزم حسینی مثبت است و فکر می‌کنم از مجلس برای وزارت صمت رأی بیاورد. 
 رهاشدگی وزارت صمت ناشی از ناتوانی دولت روحانی است
نادری ادامه می‌دهد: وزارت صمت با مشکلات عدیده‌ای روبه روست و ازجمله آن‌ها بی‌ثباتی قیمت‌ها، رهاشدگی کالاها و محصولاتی مانند خودرو و حتی کالاهایی مثل آهن و فولاد که هیچ ارتباطی به تحریم ندارد.
 از طرف دیگر واردات بی‌رویه نیز بر این مشکلات دامن زده و درحال حاضر نابسامان‌ترین وزارتخانه، وزارت صنعت، معدن و تجارت تلقی می‌شود و می‌توان یکی از علل آن را ناتوانی و ناکارآمدی دولت روحانی عنوان کرد.
سخنگوی فراکسیون گام دوم در مجلس یادآور شد که در بخشی از سخنانش خطاب به رزم حسینی تأکید کرده که مسئولیت وزارت صمت، سخت و سنگین است و او باید با برنامه‌های کوتاه‌مدت تا سال آینده که پایان احتمالی وزارتش است، نابسامانی فعلی در وزارتخانه را جمع کند.
او ضمن تأکید بر اهمیت همراهی سایر نهادهای دولتی با وزارت صمت برای حل نابسامانی‌های اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: باوجوداینکه وضعیت وزارت صمت آشفته و این شرایط به بازار نیز سرایت کرده است اما این وزارتخانه نمی‌تواند به‌تنهایی اوضاع پیش‌آمده را ساماندهی کند و باید سایر نهادها مانند بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و جهاد کشاورزی نیز به آن کمک کنند تا بتوان برنامه جامع و کوتاه‌مدتی را برای عبور از بحران فعلی وزارت صنعت عملیاتی کرد و همین مسائل کار رزم حسینی را دشوار خواهد کرد. اما باتوجه به سوابق ایشان امیدوار هستیم از پس کار برآیند.
عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در انتها ضمن اشاره به اصلی‌ترین برنامه‌ای که رزم حسینی باید برای خروج وزارت صمت از رویکرد انفعالی ماه‌های گذشته داشته باشد، گفت: «اصلی‌ترین برنامه‌ای که رزم حسینی باید برای کسب آراء مثبت از مجلس و تغییر رویه انفعالی وزارت صمت داشته باشد، تثبیت قیمت کالاهای مختلف است که به این وزارتخانه مرتبط است و اگر برنامه عملیاتی تثبیت قیمت‌ها را داشته باشد می‌توان امیدوار بود که آراء مثبت را جمع‌آوری و عملکرد مثبتی در وزارت صمت خواهد داشت.

نویسنده : حانیه مسجودی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.