فرافکنی غربی‌ها در قبال پرونده پگاسوس - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 47796
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲:۴۳ |

فرافکنی غربی‌ها در قبال پرونده پگاسوس

هر لحظه که سپری می شود، ابعاد گسترده ای از پرونده موسوم به« پگاسوس» در کشورهای غربی و دیگر کشورهای دنیا رونمایی می شود! افشاگری در باره پگاسوس توسط شبکه‌ای ‌از خبرنگاران انجام گرفته که«Forbidden Stories» نام دارد .
فرافکنی غربی‌ها در قبال پرونده پگاسوس

گروه  بین الملل 
هر لحظه که سپری می شود، ابعاد گسترده ای از پرونده موسوم به« پگاسوس» در کشورهای غربی و دیگر کشورهای دنیا رونمایی می شود! افشاگری در باره پگاسوس توسط شبکه‌ای ‌از خبرنگاران انجام گرفته که«Forbidden Stories» نام دارد .سازمان گزارشگران بدون مرز نیز از این شبکه حمایت می‌کند. روزنامه لوموند، رادیوی دولتی فرانسه و ۱۵ رسانه معتبر دیگر در سطح بین‌المللی، نتایج تحقیقات را منتشر کرده‌اند.
بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، این روزنامه نگاران و خبرنگاران به فهرستی دست یافته‌اند که شامل ۵٠هزار شماره تلفن است. این شماره‌ها از سال ۲٠۱۶ توسط ۱۲ مشتری  پگاسوس  دست‌چین شده است. روشن نیست که این ۱۲  کاربر  دولت‌ها هستند یا اشخاص حقیقی. اما همه آن۵٠هزار تلفن را باید به طور بالقوه هدف اقدامات جاسوسی دانست. در واقع فهرست یادشده حاوی تلفن‌هایی است که نفوذ به آن‌ها مورد نظر بوده؛ حال کدامیک از آن‌ها عملا توسط پگاسوس آلوده شده، معلوم نیست.با این حال، بسیاری از تحلیلگران معتقدند که همه این افراد به علاوه دهها هزار نفر دیگر( که در آینده شاهد افشای نام آن‌ها خواهیم بود) در زمره اهداف جاسوسی مشترک صهیونیست‌ها و مشتریان آن‌ها بوده اند. 
یکی از موضوعات قابل تأمل، به جاسوسی از ماکرون باز می گردد.رادیو فرانسه در این خصوص نیز گزارش داده است که مسئولان شبکه افشاگری تأیید کرده‌اند که یکی از شماره‌های رئیس جمهوری فرانسه در فهرست دیده می‌شود. اما این امر نیز معلوم نمی‌کند که تلفن ماکرون واقعا آلوده بوده یا خیر. نخست‌وزیر فرانسه ژان کاستکس گفت که رئیس جمهوری دستور انجام تحقیقات گسترده را صادر کرده است.در صورتی که ثابت شود تلفن امانوئل ماکرون هدف جاسوسی سایبری قرار داشته، این پرونده ابعاد بسیار جدی‌تری خواهد یافت.علاوه بر امانوئل ماکرون، شماره تلفن‌های رؤسای جمهور عراق و آفریقای جنوبی در فهرست دیده می‌شود. همچنین شماره‌های نخست‌وزیران پاکستان، مصر، مراکش و یا تلفن سعد حریری نخست‌وزیر پیشین لبنان هم در فهرست است.
شرکت اسرائیلی«ان اس او»  گفته است که پگاسوس را برای مبارزه با مجرمان و تروریست‌ها طراحی کرده و آن را فقط به دستگاه‌های امنیتی یا دولت‌هایی فروخته که کارنامه خوبی در حوزه حقوق بشر دارند. اما این توضیحات هیچ‌کس را قانع نکرده است.مراکش،  مکزیک، هند، اندونزی، عربستان، امارات، قزاقستان، آذربایجان، کشورهای آفریقایی توگو و رواندا و حتی مجارستان که عضو اتحادیه اروپاست، مشتری شرکت «ان اس او»بوده‌اند. با این حال، هنوز اطلاعات دقیقی در مورد هویت خریداران و کاربران بدافزار منتشر نشده است. در هند، ظاهرا نخست‌وزیر نارندرا مودی، مسئول اصلی و آمر جاسوسی‌ها است. به نوشته لوموند، نارندرا مودی «دولتی در دولت» ایجاد کرده و بسیاری از رقبا، روزنامه‌نگاران یا فعالان اجتماعی و سیاسی را هدف گرفته است.
 غربی ها عقب نشینی می کنند 
واقعیت امر این است که دستگاه‌های امنیتی و جاسوسی در غرب، به دلیل همکاری های مستمری که با دستگاه های جاسوسی رژیم اشغالگر قدس دارند، در نهایت از هرگونه پیگیری پرونده پگاسوس دست خواهند کشید. شانتاژ رسانه ها و مقامات غربی بر سر این ماجرا نیز به مانند دفعات قبل، صرفا جنبه ای تبلیغاتی دارد. در جریان شنود تلفن همراه آنگلا مرکل توسط دستگاه‌های امنیتی و جاسوسی آمریکا( که حتی کنگره آمریکا نیز نسبت به آن اذعان کرد)، شاهد بودیم که ژرمن‌ها به سادگی این پرونده را مختومه اعلام کردند. این خود وقاحتی تمام عیار
 است که نمونه آن به جز کشورهای غربی  و متحدان آن‌ها، در کمتر جایی از دنیا پیدا می شود! 
رادیو فرانسه

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.