غربی‌ها جایگاه حق و باطل را تغییر می‌دهند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 35480
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۷:۳۷ |
هادی محمدی، کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل :

غربی‌ها جایگاه حق و باطل را تغییر می‌دهند

هادی محمدی، کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل در مورد دخالت کشورهای غربی و اروپایی در اعدام روح‌الله زم،مدیر کانال معاند آمدنیوز به «رسالت» گفت: اندیشه غربی و استعمار، مبنای سیاست و استراتژی  غرب خودمحور است. یعنی هر چیزی که غیر تعلق به غرب یا سیاست‌های آن‌ها باشد، در نقطه مقابلشان تعریف می‌شود و این مختص امروز یا سال‌های اخیر جمهوری اسلامی ایران نیست.
غربی‌ها جایگاه حق و باطل را تغییر می‌دهند

حانیه مسجودی
هادی محمدی، کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل در مورد دخالت کشورهای غربی و اروپایی در اعدام روح‌الله زم،مدیر کانال معاند آمدنیوز به «رسالت» گفت: اندیشه غربی و استعمار، مبنای سیاست و استراتژی  غرب خودمحور است. یعنی هر چیزی که غیر تعلق به غرب یا سیاست‌های آن‌ها باشد، در نقطه مقابلشان تعریف می‌شود و این مختص امروز یا سال‌های اخیر جمهوری اسلامی ایران نیست.
وی یادآور شد که این مسئله از تاریخ استعماری این کشورها تا به امروز به اشکال مختلف ادامه داشته است. غربی‌ها هیچ‌گاه از این‌که در کشورهای تحت سلطه قتل‌عام و کشتار و غارت و نقض حقوق انسانی کردند، شرمنده و پشیمان نیستند و ما می‌بینیم که این اقدامات را توجیه نیز می‌کنند.
محمدی ابراز کرد که هنوز هم فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها و سایر کشورهای استعماری ازجمله آمریکا از این‌که در کشورهای آفریقایی، خاورمیانه یا ویتنام دست به کشتار وسیع زدند شرمنده نیستند و عذرخواهی نمی‌کنند.
این کارشناس افزود: دستگاه‌های رسمی آمریکا ازجمله ناتو به‌صورت رسمی اعلام می‌کنند که در خلال عملیات نظامی‌شان به شکل تصادفی صدها هزار نفر در افغانستان یا کشورهای دیگر کشته شدند و برایشان بسیار عادی است و این را مجاز می‌دانند و کمترین حق را برای دیگران قائل نیستند.
محمدی گفت: این‌که روح‌الله زم از نگاه مستقل جمهوری اسلامی یک جاسوس، خیانتکار و خائن به منافع و ملت خودش بود، تردیدی نیست. اما ازآنجاکه این فرد در خدمت سیاست‌های مداخله‌جویانه، براندازانه و آشوبگر و غیرانسانی و غیرقانونی غربی‌ها بود و در خدمت آن‌ها بود، اعدامش را محکوم و از او حمایت می‌کنند.
وی اظهار کرد: کشورهای استعماری تلاش می‌کنند جای قاتل و مقتول و حق و باطل را تغییر دهند. ازنظر آن‌ها یک رژیم تروریستی مانند رژیم صهیونیستی، نظام دموکراتیک است، نظام غربی با تمام تعفن و فساد و جنایت به مظهر تمدن و پیشرفت تبدیل می‌شود و نقطه مقابل آن‌ها یعنی اراده ملی کشورها و ملت‌ها به‌عنوان تروریسم و موجودیت غیرمجاز نلقی می‌شود.
این تحلیلگر روابط بین‌الملل خاطرنشان کرد: تلاش شده است رژیم صهیونیستی را در سطح خاورمیانه به‌عنوان دوست و مقاومت را به‌عنوان دشمن تصویر کنند و این سیاست توسط کشورها، رژیم‌ها و متحدان  آن‌ها و توسط حکومت‌های دیکتاتور غیرانسانی به اجرا درمی‌آید.
محمدی افزود: آمریکایی‌ها یک نظام بیابانی و غیر متمدن و غیر دموکراتیک دارند و بهتر است فکری به حال خودشان بکنند.او ضمن اشاره به لزوم واکنش قاطع ایران در اظهارات و اقدامات مداخله‌جویانه غربی‌ها، تأکید کرد: در مقابل این وارونه نگاری، وارونه عمل کردن و تکیه‌بر سیاست‌های استعماری این کشورها باید ایستادگی و استحکام به خرج داد و این واکنش مؤثر خواهد بود. به‌ویژه این‌که اگر از یک پشتیبانی ملی برخوردار باشد.
سیاست تنبیهی و پشتیبانی مردمی از اعدام روح الله زم، واکنش مناسبی به دخالت غربی ها خواهد بود
محمدی می‌گوید: واکنش به دخالت در اعدام روح‌الله زم و کسان دیگری که در این شبکه نقش بازی می‌کردند باید با پشتیبانی محکم مردمی و سیاست‌های تنبیهی در مقابل کشورهای اروپایی همراه باشد. مدت‌هاست فرانسه و کشورهای اروپایی به مقر گروه منافقین تبدیل‌شده‌اند و گروه‌های نظامی امنیتی آلمان از همایش‌های این گروهک حمایت می‌کنند.او در انتها یادآور شد که باید در مقابل این‌ها محکم ایستاد و مطالبه‌گر بود و تمام شعارهایی که آن‌ها به‌عنوان ویترین برجستگی تمدن غربی مطرح می‌کنند را شکست. چیزی به‌عنوان حقوق بشر احترام به ملت‌ها و حاکمیت‌ها در فرهنگ استعماری غربی وجود ندارد و ما باید تمام آن‌ها را به چالش بکشیم.

نویسنده : حانیه مسجودی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.