عهدشکنی برای غربی‌ها هزینه دارد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 37403
  پرینتخانه » بین الملل, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۶:۵۶ |
سید محمد مرندی، تحلیلگر مسائل بین‌الملل:

عهدشکنی برای غربی‌ها هزینه دارد

سید محمد مرندی، تحلیگر مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با «رسالت» با اشاره به اقدام ایران در زمینه تحقیق و توسعه هسته‌ای، اظهار داشت: با آغاز غنی سازی 20 درصدی در فردو پیامی از سوی جمهوری اسلامی ایران به آمریکایی‌ها داده می‌شود مبنی بر اینکه تحریم‌ها و فشار حداکثری هزینه دارد.
عهدشکنی برای غربی‌ها هزینه دارد

نفیسه عبداللهی
سید محمد مرندی، تحلیگر مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با «رسالت» با اشاره به اقدام ایران در زمینه تحقیق و توسعه هسته‌ای، اظهار داشت: با آغاز غنی سازی ۲۰ درصدی در فردو پیامی از سوی جمهوری اسلامی ایران به آمریکایی‌ها داده می‌شود مبنی بر اینکه تحریم‌ها و فشار حداکثری هزینه دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر ایران با گذشت چند سال از محدودیت‌هایی که برای خود در حوزه هسته‌ای ایجاد کرده بود، در زمینه تحقیق و توسعه شروع به برداشتن گام‌هایی جهت افزایش غنی سازی کرده است. همه این اقدامات حامل پیامی برای آمریکایی‌هاست و آن اینکه عهد شکنی‌ها هزینه دارد.
استاد دانشگاه تهران بیان کرد: حتی مخالفین ترامپ فکر می‌کردند با فشار آوردن بر ملت ایران و تحت فشار قرار دادن هزاران نفر می‌توانند ایران را وادار به انجام هرکاری کنند.
تحلیلگر مسائل بین‌الملل یادآور شد: بعد از خروج ایالات متحده از برجام و دروغگویی‌های اروپایی‌ها در زمينه اجرای برجام بدون آمريكا، ایران نشان داد که آمریکا پس از اعمال فشارحداکثری شکست خورده است.
آتش زیر خاکستر در بدنه آمریکا
مرندی با اشاره به اتفاقات اخیر آمریکا، افزود: شکاف هویتی، نژادی و اقتصادی که در میان ملت آمریکا بوجود آمده است به این راحتی ترمیم پیدا نمی‌کند.
استاد دانشگاه تهران تصریح کرد:  این شکاف‌ها با ادامه سیاست‌های لیبرالیستی و کاپیتالیستی عمیق‌تر هم خواهد شد.
کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به حذف صفحات مجازی ترامپ در شبکه‌های اجتماعی ، افزود: سرکوب طرفداران ترامپ و سانسور حرف‌های آن‌ها و حذف‌شان از شبکه‌های اجتماعی، یک نوع آتش زیر خاکستر است.
مرندی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آمریکا در آغاز یک بحران عمیق اقتصادی قرار گرفته در ماه‌های آینده شرایط برای آن دشوارتر شده و بایدن با چالش‌های جدی روبه رو خواهد شد.

نویسنده : نفیسه عبداللهی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.