عمق دلدادگی مردم به جمهوری اسلامی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 102209
  پرینتخانه » اسلایدر, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۸ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸ |
حماسه بدرقه شهدای خدمت تکمیل شد

عمق دلدادگی مردم به جمهوری اسلامی

فرآیند اخذ رأی از رأی دهندگان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح روز جمعه مورخ ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ در شعب اخذ رأی سراسر کشور برگزار شد.
عمق دلدادگی مردم به جمهوری اسلامی

فرآیند اخذ رأی از رأی دهندگان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح روز جمعه مورخ ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ در شعب اخذ رأی سراسر کشور برگزار شد. سفارتخانه ها و کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف جهان همزمان با آغاز فرآیند رأی گیری در انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت خود را آغاز کردند. به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد؛ یعنی متولدین روز ۸ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانستند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات مذکور شرکت کنند.
گفتنی ا‌ست که تعداد شعب اخذ رأی در کل کشور ۵۸۶۴۰ است و از این تعداد  ۲۴۱۱۸ صندوق اخذ رأی مختص جامعه روستایی است.‌ ۱۵۲۱۵ شعبه سیار اخذ رأی وجود داشت که هم در شهرها و هم در مناطق صعب‌العبور مستقر بودند.۳۲ هزار شعبه در مدارس، بیش از ۱۲ هزار شعبه در مساجد و ۳۴۸ شعبه در دانشگاه‌ها مستقر بودند. رأی‌گیری در سایر کشورها نیز در ۱۳۸ نمایندگی و ۳۴۴ شعبه در ۹۹ کشور از ایرانیان خارج از کشور انجام شد. حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در دقایق ابتدایی آغاز انتخابات رأی خود را به صندوق انداختند و پس از شرکت در انتخابات بیان کردند که برای ملت عزیزمان از خداوند متعال بهترین روزها و سال‌ها و بالاترین برکاتش را مسئلت می‌کنم. همچنین نامزدهای ریاست جمهوری نیز با حضور در شعب مختلف، رأی خود را به صندوق انداختند. طی ساعات اولیه شروع فعالیت شعب اخذ رأی در سراسر کشور و خارج از کشور و پس از گذشت ۴۰ روز از شهادت مسافران پرواز اردیبهشت، مردم با حماسه حضور خود حماسه تشییع شهدای خدمت را کامل کرده و کوشیدند تا دستاورد بزرگ دیگری را از جنس مردم سالاری دینی برای نظام جمهوری اسلامی ایران رقم بزنند. به‌رغم تبلیغات بی‌سابقه بدخواهان و رسانه‌های معاند نسبت به منصرف کردن ملت از مشارکت در انتخابات، حضور پرشور و پررنگ مردم در شعب اخذ رأی نوید بخش انتخاباتی پررونق در ساعت اولیه روز شد و  بسیاری از شخصیت‌ها و چهره‌های مختلف در کنار مردم در انتخابات شرکت کردند. مطابق توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مبنی برحضورحداکثری، شکوه مشارکت مردم شکل گرفت و بر مبنای تصاویر و گزارشات رسمی، همگان با شور و حال و شادابی و با دیدگاه تکلیف مداری در پای صندوق‌های رأی حاضر شده و حماسه حضور پرقدرت و پر قوتی را رقم زدند. در بررسی بیشتر این موضوع و حماسه حضور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به گفت‌وگو با محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس، ابوالفضل ظهره‌وند، نماینده مردم تهران در مجلس و حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس پرداختیم که در ادامه می‌خوانید. 

محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد  در مجلس:
مردم درصدد گزینش فردی شدند  که راه رئیسی را ادامه دهد

محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» با اشاره به حماسه حضور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهارکرد: مقام معظم رهبری همواره بر مشارکت حداکثری مردم تأکید داشته و در سال جاری نیز این مهم را مکمل حماسه بدرقه شهدای خدمت عنوان داشتند. از این رو در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اهمیت حضور دو چندان شد و حماسه حضور مردم نیز قوت گرفت. 
عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور مردم به معنای استمرا‌ر راه شهدای خدمت است، افزود: شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی دیگر در میان ما حضور ندارند اما مردم درصدد گزینش فردی شدند که راه و منش او را ادامه دهد. جوکار به شرح اهمیت حضور مردم پرداخت و در راستای نقش مردم در افزایش قدرت کشورتصریح کرد: مشارکت حداکثری تکلیف دینی و ملی است چراکه در تعیین چند سال آینده کشور نقش مهم و اثرات چشمگیری دارد. حضرت آیت الله خامنه‌ای پس از شرکت در انتخابات چهاردمین دوره ریاست جمهوری، بیان داشتند  که دوام و قوام جمهوری اسلامی و عزت و آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقف بر حضور مردم است. در راستای بیانات ایشان می‌توان عنوان داشت که حضور مردم موجب استحکام قدرت درونی می‌شود و گامی رو به جلو در راستای حل مشارکت کشور خواهد بود.
نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در پایان این گفت‌وگو با اشاره به اثرات حماسه حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری همچنین خاطرنشان کرد: حماسه حضور موجب افزایش قدرت کشور در سطوح بین المللی و منطقه‌ای خواهد شد. با حماسه مردم است که قدرت و پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران باری دیگر به سراسر دنیا تبیین می‌گردد.

ابوالفضل ظهره‌وند، نماینده مردم تهران در مجلس:
حضور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حماسه جدیدی را خلق کرد

ابوالفضل ظهره‌وند، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» با اشاره به حماسه حضور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران در عمر چهل و پنج ساله خود شاهد برگزاری چهل و یک دوره انتخابات و مشارکت مردم بوده است. مورخ ۸ تیرماه ۱۴۰۳، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد که به نوعی نقش و وزن مردم در تعیین سرنوشت کشور را تعیین کرد.
ظهره‌وند در راستای بیانات مقام معظم رهبری مبنی براینکه در ذات نظام جمهوری اسلامی حضور مردم لحاظ شده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر مبنای حضور مردم بوده و مردم بوده‌اند که سرنوشت کشور را تعیین کرده اند. مقام معظم رهبری همواره بر اهمیت حضور مردم تأکید داشته و پس از شرکت در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیز به اهمیت مردم در قوام و دوام کشور پرداختند. 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان این گفت‌وگو با اشاره به حماسه حضور مردم همچنین خاطرنشان کرد: مهم‌تر از آن منتخب نهایی مردم چه کسی خواهد بود، حضورحداکثری مردم است. حماسه حضور مردم باری دیگر مردم سالاری دینی را در کشور جمهوری اسلامی ایران تأیید کرد و حماسه جدیدی را به حماسه‌های حضور گذشته به منظور نقش آفرینی مردم در سرنوشت آینده کشور اضافه کرد. 

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس:
حماسه حضور مردم، دشمن شکن و سرنوشت ساز خواهد بود

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ‌در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» درخصوص حماسه حضور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یاد شهدای خدمت پرواز اردیبهشت را گرامی داشت و افزود: پس از شهادت آیت الله رئیسی و همراهان وی، شبکه‌های معاند و جریان‌های نفاق کوشیدند تا یأس را در جامعه فراگیر سازند و مردم کشور را ناامید کنند. این جریانات در جهت بی‌انگیزه کردن مردم نسبت به انتخابات حرکت کردند و سعی داشتند تا مانع از مشارکت و حضور حداکثری مردم شوند. وی ضمن بیان اینکه تلاش‌های جریان معاند برای جلوگیری از حضور مردم موفق نبود و به بن بست خورد، افزود: علی رغم کوشش فراوان رسانه‌ها و شبکه‌های معاند برای جلوگیری از حضور مردم و سنگ اندازی‌های متعدد نظام استکبار و رژیم صهیونیستی برای یأس مردم در تعیین سرنوشت کشور اما مشاهده کردیم که حماسه حضور شکل گرفت و استقبال مردم نسبت به حضور در پای صندوق‌های رأی بی نظیر شد. نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی همچنین خاطرنشان کرد: از صبح روز جمعه و همزمان با آغاز فعالیت حوزه‌های اخذ رأی، به نقاط مختلف در شهر تهران سر زدیم که هریک توامان با ازدحام مردم و صف‌های طولانی بود. در هریک از این حوز‌ه‌ها جمعیت طولانی در صف رأی قرار داشت که به صراحت استقبال کم نظیر مردم را تشریح می‌کرد. حجت‌الاسلام آزادی خواه در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: به طورحتم حماسه حضور مردم دشمن شکن و سرنوشت ساز خواهد بود. همچنین حضور حداکثری شکل گرفته موجب شادی دل رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدای خدمت خواهد شد و به رئیس جمهور منتخب انگیزه دو چندان خواهد بخشید تا در راستای حل مشکلات و مسائل کشور تلاش کند.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.