علت روشن نشدن جاروبرقی کنوود چیست؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 60220
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲ |

علت روشن نشدن جاروبرقی کنوود چیست؟

علت روشن نشدن جاروبرقی کنوود چیست و چگونه به عیب یابی و رفع مشکل بپردازیم؟ در این مقاله سعی کرده ایم به تمام دلایل کار نکردن جاروبرقی کنوود بپردازیم تا در صورت مواجه با خرابی این مشکل بتوانید به راحتی در منزل خود به عیب یابی و تعمیر بپردازید.
علت روشن نشدن جاروبرقی کنوود چیست؟

علت روشن نشدن جاروبرقی کنوود چیست و چگونه به عیب یابی و رفع مشکل بپردازیم؟ در این مقاله سعی کرده ایم به تمام دلایل کار نکردن جاروبرقی کنوود بپردازیم تا در صورت مواجه با خرابی این مشکل بتوانید به راحتی در منزل خود به عیب یابی و تعمیر بپردازید.

حتما بخوانید: تعمیر جاروبرقی کنوود در آی پی امداد

چرا جاروبرقی کنوود روشن نمی شود؟

چرا جاروبرقی کنوود روشن نمیشود؟ در ادامه به ۶ دلیل روشن نشدن جارو برقی کنوود پرداخته ایم:

۱: احتمالا موتور جاروببرقی کنوود شما سوخته

۲: برد الکترونیکی دیمر مشکل دارد

۳: چک نمایید تا مشکل روشن نشدن جاروبرقی کنوود شما از خرابی پریز برق نباشد

۴: به بررسی دوشاخه برق بپردازید

۵: احتمالا مشکل از اتصالات داخلی است

۶: چک نمایید تا کلید روشن / خاموش مشکل نداشته باشد

حتما بخوانید: نمایندگی کنوود در آی پی امداد

۱)موتور جاروبرقی سوخته است:

یکی از اصلی‌ترین مواردی که می‌تواند موجب شود تا جاروبرقی کنوود شما روشن نشود سوختن موتور جاروبرقی است که البته جزء بدترین و پر هزینه ترین دلیل روشن نشدن جاروبرقی به شمار می رود و اگر که این اتفاق رخ داده باشد با توجه به اینکه اتصال برق صورت نمی‌گیرد و میدان مغناطیسی هم تشکیل نخواهد شد پس دستگاه روشن نمی شود و نمی تواند کار کند. برای تست سوختن موتور جاروبرقی باید به آرمیچر موتور و پیچکها توجه کنیم وگاهی دیده می شود که موتور سوخته به شکل کاملا سیاه است.

حتما بخوانید: دفترچه فارسی راهنمای استفاده از جاروبرقی کنوود

۲) برد دیمر خراب است:

در بیشتر جاروبرقی ها می توان قدرت و سرعت را مشخص کرد و افراد می‌توانند این تنظیم را خودشان انجام بدهند. گاهی به دلیل اینکه تنظیم اشتباه دیمر انجام می‌شود یا معیوب بوده است جاروبرقی کنوود روشن نمیشود و نیاز به تعمیر و تعویض خواهد داشت.

۳) خرابی پریز می‌تواند دلیل دیگری بر مبنای روشن نشدن جاروبرقی باشد:

شاید از نظر شما این موضوع یکی از پیش پا افتاده ترین دلایل روشن نشدن جا روبرقی کنوود باشد اما متاسفانه گاهی نادیده گرفته می شود با وجود اینکه مشکل از پریز برق است و جاروبرقی روشن نخواهد شد؛ حتماً به منظور بررسی سلامتی پریز ابتدا فیوز برق منزل را قطع کرده و سپس برای باز کردن پریز و رفع مشکل اقدام کنید.

۴) دوشاخه برق جاروبرقی دچار مشکل و ایراد شده است:

اگر که جاروبرقی شما روشن نمی شود و موارد فوق را هم بررسی کردید ولی باز همچنان مشکل پابرجاست باید به سراغ بررسی صحت و سلامت دوشاخه جاروبرقی بروید و مطمئن شوید که کابل رابط جاروبرقی از دوشاخه سالم است.

در صورتی که شما از خروجی پریز متوجه می‌شوید که ولتاژ ۲۲۰ ولت جریان دارد پس پریز سالم است و ممکن است سیم رابط یا دوشاخه جاروبرقی شما دچار مشکل شده باشد. برای رفع مشکل باید بدنه دستگاه را باز کنید و به بررسی ورودی های جریان برق به جاروبرقی بپردازید.

۵) اتصالات درون جاروبرقی خراب است:

اگر که اتصالات درون دستگاه شده باشد قطعاً جاروبرقی کنوود روشن نمی شود که باید برای برطرف کردن مشکل محلی که اتصال قطع شده را پیدا کرد و سپس با برقراری اتصال مشکل را به راحتی برطرف نمود. بدین منظور بدنه جاروبرقی را باز کنید و با چشم اتصال ها را دنبال کنید و هر جا که قطع شده را مجدداً وصل نمایید.

۶) کلید روشن و خاموش جارو برقی دچار مشکل شده است:

کارکرد کلی جاروبرقی وابسته به ولتاژی است که به واسطه کلید به موتور اعمال می شود و در صورتی که به صورت صحیح کلید نتواند کار کند و ولتاژ موتور نرسد دستگاه روشن می‌شود و نمی‌تواند به کار خود ادامه بدهد.

علاوه بر آنچه که ذکر کرده ایم باید به محافظ الکترونیکی موتور جاروبرقی یا اورلود جاروبرقی نیز باید دقت شود و همچنین ممکن است مشکلی در اتصالات بدنه جاروبرقی رخ داده باشد؛ پس به صورت کلی می‌توان گفت که اگر جارو برقی کنوود روشن نمیشود باید این موارد بررسی گردند: خرابی کلید روشن و خاموش جاروبرقی، خرابی قطعه رله جاروبرقی، روشن نشدن جاروبرقی به علت خرابی پریز برق، آسیب دیدن سیم جاروبرقی و دو شاخه آن، سوختن موتور، خرابی سیم جمع کن. اگر جاروبرقی به صورت ناگهانی در زمان کار کردن خاموش می شود باید به پر بودن کیسه جاروبرقی، گیر کردن زباله در لوله جاروبرقی، خرابی ترموستات جاروبرقی دقت کرد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.