عقب‌ماندگی ترامپ او را تهاجمی کرده است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 31438
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۷:۳۴ |
رحمان قهرمانپور، کارشناس مسائل آمریکا:

عقب‌ماندگی ترامپ او را تهاجمی کرده است

رحمان قهرمانپور، کارشناس روابط بین‌الملل در واکنش به مصاحبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «راش لیمبو» (یکی از مجری‌های محافظه‌کار برنامه‌های رادیویی) به «رسالت» بیان کرد: هرچه قدر وضعیت ترامپ در رقابت انتخاباتی سخت‌تر می‌شود، وی حالت تهاجمی‌تری به خود می‌گیرد و دنبال این است تا بگوید توطئه‌ای علیه او در جریان است.
عقب‌ماندگی ترامپ او را تهاجمی کرده است

حانیه مسجودی
رحمان قهرمانپور، کارشناس روابط بین‌الملل در واکنش به مصاحبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «راش لیمبو» (یکی از مجری‌های محافظه‌کار برنامه‌های رادیویی) به «رسالت» بیان کرد: هرچه قدر وضعیت ترامپ در رقابت انتخاباتی سخت‌تر می‌شود، وی حالت تهاجمی‌تری به خود می‌گیرد و دنبال این است تا بگوید توطئه‌ای علیه او در جریان است. وی در سال ۲۰۱۶ نیز همین ادعاها را بیان می‌کرد، لذا حرف‌های او جدید نیست و ترامپ می‌خواهد برای جبران عقب‌ماندگی خود به آراء مردم بگوید دلیل اینکه من نتوانستم در این رقابت دیده و پیروز شوم آن است که مجموعه‌ای از بازیگران بین‌المللی علیه من توطئه می‌کنند و نمی‌خواهند من برنده شوم.
وی این اظهارات ترامپ را بخشی از تاکتیک مظلوم‌نمایی وی برای کسب آراء مردم دانست و تأکید کرد که این مسئله تازه‌ای نیست.
قهرمانپور افزود: در حال حاضر براساس نظرسنجی‌ها و عملکرد کمپین ترامپ می‌توان گفت که او تاکنون موفق نشده برتری مورد انتظارش را به دست آورد. بااین‌حال بعد از اقداماتی که در اواخر شهریور و اوایل مهرماه انجام داد توانست اندکی فاصله خود را با بایدن کم کند اما دوباره وضعیت او در نظرسنجی‌ها و کمپین انتخاباتی عقب‌تر است.
این کارشناس ادامه داد: اگر ۴چهار سفر پیش‌روی ترامپ برایش بازده و آورده مشخصی نداشته باشند بعید است که بتواند در روزهای آینده فاصله خود را با بایدن کمتر کند.
این پژوهشگر ارشد روابط بین‌الملل  با اشاره به تفاوت دیدگاه سیاست خارجی این دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا در قبال ایران تشریح کرد: انتخاب ترامپ یا بایدن در سیاست خارجی آمریکا تفاوت دارد و در این مورد شکی نیست و می‌توان گفت که مرکزگراها (بایدن) در سیاست خارجی آمریکا رویه مشخصی دارند. البته که آن‌ها نیز منافع ملی کشورشان برایشان مهم است اما مانند ترامپ غیرقابل پیش‌بینی نیستند.
قهرمانپور خاطرنشان کرد: واقعیت این است که بین ترامپ و بایدن تفاوت‌هایی ازنظر سیاست خارجی وجود دارد اما مسئله این است که میزان آن چقدر است؟ باوجود این مسئله اما به‌راحتی می‌توان گفت که تفاوت آن‌ها ۱۰۰ درصدی نیست و رئیس‌جمهور آمریکا چه ترامپ باشد و چه بایدن، در یک مجموعه با اهداف مشخص کار می‌کنند.
این کارشناس مسائل آمریکا ابراز کرد: سیاست خارجی ترامپ بسیار شخصی است. اما اگر بایدن سرکار بیاید به محوری برمی‌گردد که وزارت خارجه و وزارت دفاع نقش اصلی را در سیاست خارجی داشته باشند. اما اگر ترامپ انتخاب شود همچنان سیاست خارجی را حول محور شخص خودش تنظیم خواهد کرد.
او افزود: هرکدام از این رویکردها تهدیدها و فرصت‌هایی دارد. از آنجاکه ترامپ نگاه شخصی به مسائل دارد قاعدتا توافق با آمریکا به توافق با ترامپ محدود می‌شود و کوتاه‌تر و آسان‌تر است. اما از طرف دیگر چون شخصی است، قابل‌اعتماد هم نخواهد بود. در مقابل؛ توافق با بایدن که نگاهی مرکزگرایانه دارد متفاوت است. توافق با بوروکراسی آمریکا زمان‌بر اما پایدارتر است.

نویسنده : حانیه مسجودی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.