عقب‌نشینی نتانیاهو - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 96839
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۶:۲۴ |
رژیم صهیونیستی پیشنهاد دوماه توقف جنگ را داد

عقب‌نشینی نتانیاهو

 این روزها نمادها و مصادیق شکست رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه روزبه‌روز بیشتر نمود پیدا کرده است! درحالی‌که نتانیاهو تا قبل از این، انعقاد هرگونه پیمان آتش‌بس دائمی یا حتی طولانی‌مدت در غزه را منتفی می‌دانست، اکنون تحت تأثیر عدم تحقق اهداف خود در نوار غزه و اعتراضاتی که در اراضی اشغالی بر سر آزادی اسرا شکل گرفته ناچار به ارائه تقاضای آتش‌بس به حماس کرده است.
عقب‌نشینی نتانیاهو

 این روزها نمادها و مصادیق شکست رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه روزبه‌روز بیشتر نمود پیدا کرده است! درحالی‌که نتانیاهو تا قبل از این، انعقاد هرگونه پیمان آتش‌بس دائمی یا حتی طولانی‌مدت در غزه را منتفی می‌دانست، اکنون تحت تأثیر عدم تحقق اهداف خود در نوار غزه و اعتراضاتی که در اراضی اشغالی بر سر آزادی اسرا شکل گرفته ناچار به ارائه تقاضای آتش‌بس به حماس کرده است. یک وبگاه آمریکایی به نقل از مقام‌های صهیونیست نوشت که تل‌آویو پیشنهادی مبنی بر توقف دوماهه جنگ غزه درازای آزادی تمام اسرای صهیونیست را داده است.
 پیشنهاد رژیم صهیونیستی چه بوده است؟
پایگاه خبری «آکسیوس» شامگاه دوشنبه جزئیات بیشتری از پیشنهاد جدید رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس موقت در نوار غزه را به نقل از مقام‌های تل‌آویو منتشر کرد.آکسیوس در گزارشی به نقل از مقام‌های صهیونیست نوشت که تل‌آویو پیشنهادی مبنی بر توقف دوماهه جنگ غزه در ازای آزادی تمام اسرای صهیونیست را داده است.این مقام‌ها که نامشان فاش نشد، به آکسیوس گفتند که تل‌آویو منتظر پاسخ حماس است و خوش‌بینی محتاطانه‌ای نسبت به پیشبرد این توافق در روزهای آتی دارد.اما حماس اعلام کرده است که انعقاد هرگونه آتش‌بسی با رژیم اشغالگر قدس، باید ماهیتی دائمی داشته باشد و موقت بودن آتش‌بس ( حتی در حد آتش‌بس دوماهه) را قبول ندارد. ضمن آنکه برخی اسرای صهیونیست نیز قطعا باید در نزد حماس باقی بمانند که اکثرا شامل اسرای نظامی هستند. 
شکست مطلق صهیونیست‌ها 
استمرار جنگ غزه  ، منتج به شکست قطعی صهیونیست‌ها در این نبرد شده است. در چنین شرایطی پیشنهاد رژیم اشغالگر قدس  بخشی از یک توافق چندمرحله‌ای است که شامل توقف دوماهه جنگ و آزادی همه گروگان‌ها می‌شود.آکسیوس این پیشنهاد را ازآن‌جهت مهم می‌داند که با وجود مشمول نشدن شرطی برای پایان جنگ در آن، اما طولانی‌ترین بازه زمانی وقفه درگیری‌ها را که رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه پیشنهاد کرده، در خود دارد.
مقام‌های آمریکایی نیز به این پایگاه خبری گفتند که رسیدن به چنین توافقی شاید تنها راه احتمالی برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه باشد.این در حالی است که پیش‌تر «سامی ابوزهری» از رهبران جنبش حماس، ضمن زیر سؤال بردن این طرح ادعایی، گفت: «هدف از پیشنهاد آتش‌بس که مطرح شده، فرونشاندن خشم مردم اسرائیل است».
ادعای ارتش رژیم صهیونیستی 
ارتش رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه مدعی شد که از زمان آغاز تهاجم زمینی به نوار غزه، ۲۰۰ نظامی این رژیم به هلاکت رسیده‌اند. در ادامه انتشار قطره‌چکانی آمار تلفات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و تقلیل تعداد کشته‌های این رژیم درنبرد با رزمندگان مقاومت، تل‌آویو بازهم آماری ادعایی منتشر کرد.ارتش رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه طی بیانیه‌ای مدعی شد که از زمان آغاز تهاجم زمینی به نوار غزه، ۲۰۰ نظامی این رژیم به هلاکت رسیده‌اند.
این در حالی است که اکثر رسانه‌های پوشش‌دهنده جنگ غزه و گروه‌های مقاومت منطقه‌ای و فلسطینی تأکید دارند که تعداد کشته‌های ارتش اشغالگران از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» چند برابر آمار اعلامی تل‌آویو است.
به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، از سوی دیگر سازمان امداد رژیم صهیونیستی گفت که بر اثر تخریب سه ساختمان در خان‌یونس، ۲۲ نظامی صهیونیست که در آن‌ها عملیات می‌کردند، کشته و مجروح شدند.بامداد سه‌شنبه همچنین «کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت حماس نیز تصاویر جدیدی از نبرد رزمندگان مقاومت با نظامیان صهیونیست در شرق جبالیا و تلفات گرفتن از آن‌ها منتشر کرد. این در حالی است که شبکه الجزیره روز یک شنبه گزارش داد که طبق آمار ۱۷ درصد از تلفات نظامی ارتش صهیونیستی بر اثر خودزنی بوده و از هر ۵ نظامی کشته‌شده در غزه، یک نفر بر اثر شلیک هم‌رزم خود از پای درآمده است.
شهادت ۱۱ هزار کودک فلسطینی در غزه
رژیم صهیونیستی در حالی بر مواضعش در باب تداوم حملات وحشیانه خود در نوار غزه پافشاری می‌کند که طبق آمارهای ارائه شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون بیش از ۱۱ هزار کودک فلسطینی تحت تأثیر این حملات در غزه به شهادت رسیده‌اند.به گزارش «میدل ایست مانیتور» دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه اعلام کرده است که در جریان جنگ ۱۰۸ روزه رژیم صهیونیستی علیه حماس، جدا از شهادت ۱۱ هزار کودک فلسطینی بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ زن نیز به شهادت رسیده‌اند.
طبق آمارهای ارائه شده از سوی این دفتر، نزدیک به ۷ هزار فلسطینی هنوز زیر آوار هستند و از این میزان ۷۰ درصدشان زنان و کودکان فلسطینی هستند که در جریان حملات این رژیم مفقود شده‌ و هنوز زیر آوارهای سنگینی از خانه‌های ویران‌شده هستند.در حال حاضر شمار جان‌باختگان حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی از ۲۵ هزار و۵۰۰ نفر هم فراتر رفته است و بیش از ۶۳ هزار فلسطینی دیگر هم مجروح و زخمی شده‌اند.جدا از خسارات جانی گسترده از سوی اسرائیل، خسارات مالی سنگینی هم در نوار غره به بار آمده است، به‌گونه‌ای که طبق بررسی‌های انجام گرفته‌شده تاکنون نزدیک به ۷۰ هزار خانه ساکنان فلسطینی در جریان جنگ به‌طور کامل ویران‌شده و بیش از ۲۹۰ هزار خانه دیگر هم تحت تأثیر شرایطی جنگی گسترده کاملا غیرقابل‌سکونت هستند.
در بیانیه دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در مورد حملات اسرائیل به بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی هم اشاره شده است. بر این اساس گفته می‌شود تاکنون نزدیک به ۳۳۷ تن از کارمندان مراقبت‌های بهداشتی، ۴۵ نفر از مقامات غیرنظامی در غزه و ۱۱۹ روزنامه‌نگاری که حملات رژیم صهیونیستی در غزه را به سراسر جهان مخابره می‌کردند هم به شهادت رسیده‌اند.پیش‌تر سازمان ملل در بیانیه‌ای غزه را خطرناک‌ترین جای ممکن برای کودکان عنوان کرده بود و از شکل‌گیری وضعیت بغرنجی خبر داده بود که به‌موجب آن جان بیش از یک میلیون کودک فلسطینی در خطر است. آنچه مسلم است اینکه محاکمه سران رژیم صهیونیستی، آمریکا و اتحادیه اروپا به دلیل حمایت از نسل‌کشی تل‌آویو در نوار غزه، یک الزام محسوب می‌شود و افکار عمومی دنیا بر پیشبرد این روند تأکید دارند. 

|
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.