عزم سران قوا برای پیشرفت و عدالت - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 68534
  پرینتخانه » اسلایدر, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰ |
اجلاس سالانه سراسری قوه قضائیه با حضور سران قوا برگزار شد

عزم سران قوا برای پیشرفت و عدالت

اجلاس سالانه سراسری قوه قضائیه روز دوشنبه۶ تیر با حضور سران قوا و جمعی از مسئولان ارشد کشوری و لشکری در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد.
عزم سران قوا برای پیشرفت و عدالت

گروه سیاسی
اجلاس سالانه سراسری قوه قضائیه روز دوشنبه۶ تیر با حضور سران قوا و جمعی از مسئولان ارشد کشوری و لشکری در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در این اجلاس، ضمن گرامی داشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره تمامی شهدا به ویژه شهدای دستگاه قضا و شهید آیت‌الله بهشتی، همه شهدای دولت، مجلس، نیروهای نظامی و انتظامی و سایر ارکان نظام، با بیان اینکه خداوند متعال به ملت و امت ما منت گذاشت و انقلابی عظیم و بی‌مانند را در این عصر به پیروزی رساند، اظهار‌ کرد: در‌ شرایطی که جهان بین دو قدرت مادی شرق و غرب تقسیم شده بود و کسی گمان نمی‌کرد که یک نهضت دینی بتواند بدون وام‌گرفتن و بدون اتکاء به یکی از قدرت‌های شرق و غرب پیروز شود، انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید. 
رئیس عدلیه با بیان اینکه مردم ایران اسلامی، یکپارچه، همدل و‌هم‌صدا با پیروی از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همه نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند، افزود: امام و امت با پیوند وثیقی که با هم پیدا کردند توانستند یک الگوی جدید از حکمرانی به نام مردم‌سالاری دینی را ارائه دهند و پایه‌گذاری یک عصر جدید را آغاز کنند. 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: با انقلاب عظیمی که در ایران به وقوع پیوست و‌ با تحولی که در اندیشه بسیاری از مردم جهان ایجاد شد، نه تنها کنگره کاخ ستمگران و مستکبران فروریخت بلکه به دنیا ثابت شد که می‌‌توان با اتکاء به خدا، بدون اتکاء به شرق و‌ غرب و با دست به ظاهر خالی اما پر‌ از معنویت، در‌ مقابل همه قدرت استکباری و فرعونی شرق و ‌غرب ایستاد و کاخ آنها را ویران کرد. 
رئیس عدلیه افزود: امروز کارگزاران و مسئولان نظام و قوای سه‌گانه و نیروهای مسلح، با وحدت، یکپارچگی و‌ همدلی در مقابل این ترفندهای دشمن ایستاده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه همایش سراسری قوه قضائیه، اظهار کرد: اگر با اتکاء به خداوند برای مردم خالصانه خدمت کنیم، دل‌ها را تسخیر می‌کنیم و وقتی دل‌های مردم تسخیر شود، می‌توان از همه مشکلات عبور کرد.
رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: آنچه اکسیر خنثی‌سازی اقدامات ترکیبی و توطئه‌های دشمن است، توجه به بسط و گسترش عدالت اجتماعی و مقابله با فساد و تبعیض است. رئیس عدلیه بیان داشت: اگر مردم ما بدانند که کارگزاران نظام برای تحقق عدالت اجتماعی و فراهم کردن بستر رشد دنیا و آخرت آنها تلاش می‌کنند تردید نکنید که با تمام وجود از مسئولان و کارگزاران نظام حمایت و پشتیبانی می‌کنند.رئیس دستگاه قضا با اشاره به شخصیت وارسته، انقلابی و دلسوز رئیس‌جمهور،گفت: امروزقوه
‌ قضائیه وظیفه خودمی‌داندکه باتمام توان به قوه مجریه کمک کند؛امروزبارسنگینی بر دوش دولت است و همه وظیفه داریم که با تلاش و مساعدت یکدیگر این بار را با هم برداریم.
رئیس قوه قضائیه همچنین تصریح کرد: قوه قضائیه تشریک مساعی با مجلس انقلابی را برای تدوین و وضع قوانین متناسب با اقتضائات روز و قوانین متناسب با خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن و قوانین همراستا با خدمت به مردم، وظیفه و تکلیف خود می‌داند.
رئیس عدلیه با اشاره به جلسات متعدد و متکثری که طی یک سال اخیر میان رؤسا و مسئولان قوای سه‌گانه برگزار شده است، تصریح کرد: باید از فرصت همدلی و اتحاد قوی‌ای که امروز میان مسئولان قوای سه‌گانه برقرار است در جهت اصلاح قانون، پر کردن خلأهای قانونی، اجرای صحیح قوانین و بسط و گسترش عدالت و خدمت به مردم بهره بگیریم.
 رئیس‌جمهور: در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باید حتما پیوست عدالت داشته باشیم
آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان نیز طی سخنانی در اجلاس سالانه قوه قضائیه اظهار کرد: یاد شهدای هفتم تیر، شهید مظلوم بهشتی و یارانش را گرامی می‌داریم و به ارواح مطهر آنها و به‌ویژه شهیدان قدوسی و لاجوردی درود می‌فرستیم.

رئیس جمهور در ادامه گفت: جامعه را باید بر عدالت بنا کرد. سنگ زیر بنای جامعه اسلامی بر عقلانیت، معنویت و اخلاق است.
وی افزود: روابط اجتماعی باید براساس عدالت تنظیم شود. در مجلس قانون عادلانه، در دستگاه اجرایی اجرای عادلانه در داوری و قضاوت داوری و قضاوت عادلانه، قانون عادلانه به دست مجریان عادل می تواند اجرا شود تا جامعه برخوردار از عدالت شود.
وی بیان کرد: امروز در تصمیم سازی ها وتصمیم گیری ها باید حتما پیوست عدالت باشد که امر رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی است. پیوست عدالت برای همه تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها امری ضروری است باید ببینیم چقدر به عدالت نزدیکتر شدیم یا فاصله گرفته‌ایم.
وی در ادامه بیان کرد: به دنبال این هستم که در جامعه آسیب و بی عدالتی نباشد اگر عزیزی از در دلسوزی نظاره گری می‌کند و اگر کسانی مرتکب فساد شدند حتما قضاوت عادلانه و کیفر آنها در جهت اجرای عدالت در جامعه کمک می‌کند.
وی گفت: اجرای عدالت هیچ سازگاری با فقر، فساد و تبعیض ندارد اگر اجرای عدالت اقتصادی شود ما شاهد این هستیم که فقر به حاشیه رانده می‌شود اگر اجرای عدالت شود شاهد تبعیضی که جامعه را رنج دهد، نخواهیم بود.
رئیس جمهور گفت :آنچه در مجلس و دولت و قوه قضائیه دنبال می شود پیشرفت و عدالت است، بسیار به آینده اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور امیدوار هستیم . دردهای مردم امروز باید شنیده شود؛ نه حق عقب‌گرد داریم و نه حق درجا زدن. یک راه بیشتر نداریم و آن هم پیشرفت و عدالت است و این راه را با قوت و توکل به خدا و مشارکت مردم و انسجام همه قوا به پیش خواهیم برد.
 قالیباف: قوه قضائیه باید پناهگاه و ملجا مظلومان باشد
محمدباقر قالیباف ،رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته قوه قضائیه به مسئولان قضائی کشور و گرامیداشت یاد شهید بهشتی (ره) و شهدای ۷ تیر، بیان کرد: با تدبیر مقام معظم رهبری و دقت نظر ایشان در انتصابات اخیر قوه قضائیه که از درون قوه انجام شد، روند تحول در قوه قضائیه مشهود و انسان هر روز نسبت به حرکت قوه قضائیه امیدوارتر می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیانیه گام دوم نقشه و سند راه است، تصریح کرد: یکی از وِیژگی‌های شهید بهشتی این بود که به هر آنچه که معتقد بود، بیان می‌کرد و خود را نیز ملزم به عمل آن کار می‌کرد.وی با بیان اینکه باید نظام اسلامی را مقتدر و کارآمد کنیم، گفت: کشور نیازمند یک نظام حکمرانی محکم و متعالی و نیازمند یک مشروعیت استمراری است و آن منوط به کارنامه و عملمان در انجام کارهایمان است.وی افزود: با رویکرد ظرفیت و امکان مادی که در کشور وجود دارد، مصمم هستیم تا بتوانیم کارها را پیش ببریم و مردم ثمره این اقدامات را در زندگی و سفره هایشان لمس کنند. امروز هر سه قوه مصمم هستیم با همدلی و هم افزایی از این فرصت در زمانی که در حال برنامه ریزی برای برنامه هفتم هستیم استفاده کنیم.رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بحث پایه بودجه قوه قضائیه باید تجدید نظری کنیم تا براساس رشد سالیانه مسیر خود را طی کند، گفت: در حوزه اصلاح قوانین، بحث اطاله دادرسی از موضوعاتی است که باید به صورت لایحه به مجلس بیاید تا براساس آن کار را پیش ببریم.رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از نظر بنده مهمترین شاخص برای قوه همان تأکید که امام خمینی (ره) فرمودند است؛ امام (ره) در این رابطه بیان کردند که قوه قضائیه باید پناهگاه و ملجا مظلومان باشد، یعنی هر کسی در هر کجا احساس ناامنی و ظلمی به خود کرد باید بر این عقیده باشد که قوه قضائیه پشتیبان و پناهگاهش است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.