عرضه خودرو در بورس ‌ موجب‌ جلوگیری از دلالی خواهد شد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 78861
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۶:۳۳ |
حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن:

عرضه خودرو در بورس ‌ موجب‌ جلوگیری از دلالی خواهد شد

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا، نماینده مردم سنقر و کلیایی و عضو کمیسیون صنایع و معادن در تشریح سازوکار جدید عرضه خودرو در بورس مبنی بر شرح جزئیات اطلاعات معامله، اعلام میزان عرضه و فروش، اطلاعات دقیق قیمت‌ها و خریداران مشخص‌شده به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: در شرایط کنونی عرضه خودرو در بورس کالا موجب جلوگیری از دلالی خواهد شد.
عرضه خودرو در بورس ‌ موجب‌ جلوگیری از دلالی خواهد شد
گروه اقتصادی
حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا، نماینده مردم سنقر و کلیایی و عضو کمیسیون صنایع و معادن در تشریح سازوکار جدید عرضه خودرو در بورس مبنی بر شرح جزئیات اطلاعات معامله، اعلام میزان عرضه و فروش، اطلاعات دقیق قیمت‌ها و خریداران مشخص‌شده به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: در شرایط کنونی عرضه خودرو در بورس کالا موجب جلوگیری از دلالی خواهد شد. این فرآیند به سبب آن است که خودروساز به‌طور مستقیم خودروی خود را در بورس عرضه  خواهد کرد. چنانچه عرضه خودرو از سوی خودروساز به‌درستی صورت نگیرد، موجب بروز مشکلاتی همچون افرایش سرسام‌آور قیمت‌ها خواهد شد. وی‌ افزود: فرآیند عرضه و میزان تولید به‌قدر کافی دو مؤلفه بسیار مهم در عرضه خودرو می‌باشند. به طورمثال در سال گذشته ۹۰۰ هزار خودرو تولید شد درحالی‌که نیاز بازار بیش‌تر بود و به حدود ۱۷۰۰ خودرو می‌رسید. این موجب شد ناترازی عرضه و تقاضا پدید آمد. 
عضو کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: چنانچه تولید افزایش پیدا کند، ناترازی‌های موجود کاهش پیدا خواهد کرد. به‌موجب جبران ناترازی‌ها اثربخشی در قیمت‌ها را شاهد خواهیم بود.  نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس یازدهم متذکر شد: در شرایط فعلی چاره‌ای جز عرضه خودرو در بورس کالا وجود ندارد. این موضوع شامل خودروهای وارداتی نیز می‌شود. او ابراز داشت: اگر مابه‌التفاوت قیمت به جیب عرضه‌کننده نرود، مشتریان از سود بیش‌تری برخوردار خواهند شد. به‌موجب چنین رویکردی کاهش دلالی در بازار خودرو نیز رقم خواهد خورد.
 حجت‌الاسلام حسینی کیا در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: کنترل قیمت در فرآیند عرضه نیز حائز اهمیت است. به طورحتم نظارت بر قیمت نیازمند سازوکار است و می‌بایست در دستور کار قرار بگیرد. عرضه خودرو در بورس کالا چنانچه متناسب با میزان تقاضا اتفاق بیفتاد، کنترل قیمت را به همراه خواهد داشت.
|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.