طرح حمایت از افشاکنندگان، مکمل اقدامات قوا در مبارزه با فساد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 31769
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۸:۰۰ |
مالک شریعتی، سخنگوی کمیسیون انرژی مطرح کرد:

طرح حمایت از افشاکنندگان، مکمل اقدامات قوا در مبارزه با فساد

مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» در مورد طرح حمایت از افشاکنندگان فساد گفت: این طرح در حال حاضر یک‌فوریتش در مجلس به تصویب رسیده و می‌تواند مکمل اقدامات تقنینی مجلس، قضائی قوه قضائیه و اجرایی دولت در امر مبارزه با فساد باشد تا بتوان از طریق آن، مردم و نهادهای مردمی مبارزه کننده با فساد را تشویق کرد تا با فساد مبارزه کنند.
طرح حمایت از افشاکنندگان، مکمل اقدامات قوا در مبارزه با فساد

مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» در مورد طرح حمایت از افشاکنندگان فساد گفت: این طرح در حال حاضر یک‌فوریتش در مجلس به تصویب رسیده و می‌تواند مکمل اقدامات تقنینی مجلس، قضائی قوه قضائیه و اجرایی دولت در امر مبارزه با فساد باشد تا بتوان از طریق آن، مردم و نهادهای مردمی مبارزه کننده با فساد را تشویق کرد تا با فساد مبارزه کنند. علاوه بر آن، حتی کسانی که به نحوی در دوره‌هایی غفلت کرده‌اند و چشم بر روی فساد بسته‌اند یا خودشان در بروز فساد نقش‌آفرینی داشته‌اند، با عمل به این موضوع می‌توانند به نحوی گذشته و عملکرد خود را جبران کنند تا میزان کشفیات فساد بالا رفته و از بروز فسادهای دیگر جلوگیری شود.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: البته نمایندگان در جزئیات طرح، نظرات مختلفی دارند اما آنچه مسلم است و در مشروح مذاکرات مجلس مشهود بود، این است که هیچ‌یک از نمایندگان، مخالف اصل طرح نبودند و باید از افشاگران فساد حمایت شود. پیشنهادات مختلفی برای پخته‌تر شدن طرح اظهار ‌شده که قرار است در کمیسیون حقوقی و قضائی پیرامون آن بررسی و بحث‌های لازم صورت بگیرد. حمایت‌های معنوی از افشا کنندگان نیز در دستور کار قرار دارد تا کسی از ترس جان یا آبرو از گزارش موارد فساد نهراسد.
این نماینده مجلس گفت: مجلس یازدهم در ابتدای روی کار آمدنش شعارهای اساسی داشت که بحث شفافیت، مبارزه با فساد، حمایت از معیشت مردم، تلاش برای کارآمدسازی دولت و هماهنگی و تعامل با سایر قوا از شعارهای اصلی آن بود و همین طرح هم می‌تواند بخشی از شفافیت و کارآمدسازی و مبارزه با فساد را تحقق بخشد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.