ضرورت کاهش مداخله دولت در امور تعاونی‌ها و رفع موانع پیش‌‌روی رونق تولید - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 104951
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۶:۳۱ |
جعفر قادری، رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

ضرورت کاهش مداخله دولت در امور تعاونی‌ها و رفع موانع پیش‌‌روی رونق تولید

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و ورزقان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به‌ضرورت کاهش مداخله دولت برای احیای تعاونی‌های کشور پرداخت و دراین‌باره بیان کرد: تعاونی‌ها گامی مؤثر برای تحقق عدالت اجتماعی می‌باشند.
ضرورت کاهش مداخله دولت در امور تعاونی‌ها و رفع موانع پیش‌‌روی رونق تولید

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و ورزقان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به‌ضرورت کاهش مداخله دولت برای احیای تعاونی‌های کشور پرداخت و دراین‌باره بیان کرد: تعاونی‌ها گامی مؤثر برای تحقق عدالت اجتماعی می‌باشند. این حوزه به سبب کارکردبالا می‌بایست برای رونق اشتغال و تولید کشور موردتوجه قرارگیرد. متأسفانه طی سال‌های گذشته به‌موجب موضوعات مختلف، بخش تعاون رشد مناسبی نداشته و تنها به تعاونی‌های سنتی بسنده شده است.

وی افزود: باید حوزه‌های مختلف و فعال در تعاونی‌ها را شناسایی کرد و موانع قانونی در این بخش را مرتفع کرد. متأسفانه در حوزه اجرا نیز مشکلاتی مطرح است و دستگاه‌های دولتی درحالی‌که باید تسهیل‌کننده امور باشند، با مداخلات خود مانع پیشرفت بخش تعاون شده‌اند. 
قادری با تأکید بر لزوم تسهیل فضای کسب‌وکار شرکت‌های تعاونی کشور تصریح کرد: بخش‌های دولتی می‌بایست تسهیل‌کننده امور تعاونی‌های کشور باشند و دخالت خود را در این فضا کاهش دهند تا ترویج فرهنگ تعاون در کشور عملیاتی گردد و بستر رونق تولید نیز فراهم شود. 

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: ظرفیت تعاونی‌ها قابل‌توجه است و متأسفانه طی سالیان اخیر به این ظرفیت‌ها توجه مطلوب نشده است. 
او در پایان این گفت‌وگو با اشاره به اثرات احیای تعاونی‌ها در رونق اشتغال کشور متذکر شد: باید ساختار فعلی ‌تعاونی‌ها را احیا کنیم و با بهر‌ه‌گیری از ظرفیت‌های موجود این حوزه به دنبال حل مشکلات موجود کشور باشیم. شرکت‌های تعاونی می‌توانند مشارکت مردم را عملی کنند. بنابراین با توسعه تعاونی‌ها(تعاونی‌های حوزه مسکن، تولید، صنعت و …) بخش‌های مختلف کشور رونق پیدا خواهد‌ کرد و درنتیجه این امر اشتغال توسعه خواهد یافت.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.