ضرورت تنظیم‌گری در بخش تولیدات داخلی و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی کشاورزان - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 102460
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۶:۲۸ |
غلامرضا میرزایی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد:

ضرورت تنظیم‌گری در بخش تولیدات داخلی و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی کشاورزان

غلامرضا میرزایی، عضو کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» با اشاره به چالش‌های حوزه کشاورزی و لزوم رفع موانع به منظور تقویت صادرات بیان کرد: یکی‌ از موضوعات و مشکلات مطرح در حوزه کشاورزی، عدم برنامه ریزی صحیح در حوزه تولید از سوی دولت است.
ضرورت تنظیم‌گری در بخش تولیدات داخلی و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی کشاورزان

غلامرضا میرزایی، عضو کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» با اشاره به چالش‌های حوزه کشاورزی و لزوم رفع موانع به منظور تقویت صادرات بیان کرد: یکی‌ از موضوعات و مشکلات مطرح در حوزه کشاورزی، عدم برنامه ریزی صحیح در حوزه تولید از سوی دولت است. طی ادوار مختلف تولیدات کشاورزی به سبب نبود برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلندمدت لطمه دیده و اینک ضرورت دارد تا بیش از پیش به تدوین برنامه و عملیاتی شدن آن بپردازیم. در‌گام نخست می‌بایست برنامه‌ریزی کنیم که تولید اصلی کشور با کاهش کشت مواجه نگردد. توامان با این روند باید بکوشیم تا مردم محصولات تولیدی کشور را به قیمت معقول دریافت کنند تا تمامی جامعه قادر به خرید باشند. افزایش قیمت محصول موجب می‌گردد که مردم توان خرید پیدا نکنند و کشاورز زمین بخورد. 
وی‌ افزود: گاه با موانع صادراتی، به کشاورزان آسیب وارد می‌شود و نمی‌توانند محصول خود را با سود عرضه بدارند. در چنین شرایطی عدم تعادل در بازار نیز آسیب را دو چندان خواهد کرد. 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس دوازدهم تصریح کرد: مطالبه‌مان از دولت آینده تنظیم‌گری در بخش تولیدات داخلی و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی کشاورزان است. بی‌شک با برنامه ریزی دقیق می‌توانیم بازارهای منطقه را دست بگیریم و در بازارهای بین المللی نیز نقش آفرینی موثری را رقم بزنیم. 
میرزایی همچنین خاطرنشان کرد: کشور‌ عراق، افغانستان و سوریه می‌تواند مقاصد صادراتی‌ما‌ن باشند چراکه تمایل بسیاری نسبت به خرید محصول از کشور ایران دارند و همواره محصولات گلخانه‌ای را مطالبه می‌کنند.  
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنظیم مبادی صادراتی بیان کرد: باید برنامه ریزی صحیح داشت و دانست که در چه مقطعی می‌بایست مانع از صادرات شد و در چه مقطعی باید صادرات را آزاد کرد و حمایت‌های لازم را به عمل آورد. بدیهی ا‌ست که در این فرآیند دولت باید برنامه لازم را تدوین بدارد و بر بازارهای بین المللی متمرکز شود. 
او اضافه کرد: باید نسبت به عرضه محصولات برنامه داشت و کوشید تا تعادل ابتدا در بازار داخلی و سپس در مبادی صادراتی شکل‌ گیرد. 
وی در پایان این گفت‌و‌گو بیان داشت: عرضه و تعادل بازار می‌تواند تولیدکننده را به سود برساند. از این رو مطالبه‌مان از دولت آینده این است که همچون یک واسطه عمل کند، برنامه ریزی صحیح رقم بزند تا قوانین به درستی عملیاتی شود.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.