ضرورت تأمین نیاز داخلی با نگاه خودکفایی و حفظ امنیت غذایی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 89958
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۰۹ |
رحمت الله نوروزی، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی‌ مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

ضرورت تأمین نیاز داخلی با نگاه خودکفایی و حفظ امنیت غذایی

 رحمت الله نوروزی، نماینده مردم علی آباد کتول و نایب رئیس کمیسیون کشاورزی‌ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح بررسی برنامه‌های وزارت کشاورزی برای خرید برنج‌های دپو شده و حمایت از شالیکاران داخلی پرداخت.
ضرورت تأمین نیاز داخلی با نگاه خودکفایی و حفظ امنیت غذایی

 رحمت الله نوروزی، نماینده مردم علی آباد کتول و نایب رئیس کمیسیون کشاورزی‌ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح بررسی برنامه‌های وزارت کشاورزی برای خرید برنج‌های دپو شده و حمایت از شالیکاران داخلی پرداخت و در این باره اظهارکرد: کاشت، داشت و برداشت برنج فرآیند طولانی و دشواری است. از این رو طی نشست‌های مختلف با ر ئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور خواستار طراحی مکانیزم خرید برنج از کشاورزان داخلی شدیم. وی با اشاره به برنامه‌های وزارت جها‌د برای خرید برنج دپو شده کشاورزان و محصولات سال زراعی جاری افزود: وزارت جهاد کشاورزی نیز به تازگی و پیرو مطالبه خرید برنج اعلام داشت که خرید برنج کشاورزان داخلی را دردستورکار قرار خواهند داد که بی‌شک امری مثمرثمر خواهد بود. 

نوروزی تصریح کرد: امیدواریم مکانیزم خرید برنج از کشاورزان داخلی به درستی طراحی گردد و این روند با موفقیت به سرانجام برسد. رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در فرمایشات خود نسبت به حمایت از تولید داخل تأکید داشته‌اند و حال ضرورت دارد تا در راستای بیانات و تأکیدات ایشان این مهم را عملیاتی سازیم. 

نماینده مردم علی آباد کتول با اشاره به نگاه حضرت آیت الله خامنه‌ای به مقوله تولید داخل همچنین خاطرنشان کرد: نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره خودکفایی و تأمین امنیت غذایی بوده است. بی‌شک این روند می‌بایست همواره سرلوحه کار دولت و مجلس باشد و مسئولان می‌بایست در راستای تحقق این موضوع گام بردارند. 

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم در‌ پایان این گفت‌وگو با اشاره به اهمیت تأمین ذخایر استراتژیک کشور بیان داشت: در گام نخست می‌بایست نیاز کشور‌ را تأمین کرد و با خریداری محصول، بی نیازی از واردات را رقم زد. به طورحتم پس از تأمین نیازداخلی می‌بایست نسبت به تأمین ذخایر استراتژیک نیز اهتمام داشت. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.