صعود از رویAFC و سعودی‌ها - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 30742
  پرینتخانه » مطالب روزنامه, ورزشی, ویژه تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۷:۵۷ |
پرسپولیس با شکست النصر عربستان با شایستگی به دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید؛

صعود از رویAFC و سعودی‌ها

تیم فوتبال پرسپولیس ایران به نمایندگی از یک ملت موفق شد در یکی از سخت‌ترین جدال‌های فوتبال قاره کهن با شکست تیم متمول و میلیاردی النصر عربستان در مرحله نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های آسیا با شایستگی راهی دیدار نهایی شود.
صعود از رویAFC و سعودی‌ها

گروه ورزشی
تیم فوتبال پرسپولیس ایران به نمایندگی از یک ملت موفق شد در یکی از سخت‌ترین جدال‌های فوتبال قاره کهن با شکست تیم متمول و میلیاردی النصر عربستان در مرحله نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های آسیا با شایستگی راهی دیدار نهایی شود.
در این مسابقه سخت و نفس‌گیر که  در ورزشگاه «جاسم بن حمد» شهر دوحه و به قضاوت محمدتقی الجعفری از سنگاپور برگزار شد کاردو تیم پس از یک ماراتن سنگین ۱۲۰ دقیقه‌ای به ضربات پنالتی کشیده شد که در این مرحله قرمزهای پایتخت بهتر از حریف مغرور خود عمل کردند و درنهایت با نتیجه ۵ بر ۴ طعم پیروزی را چشیده و برای بار دوم طی سه سال اخیر راهی دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا شدند.
سرخ‌پوشان تهرانی که تنها ۴ ساعت قبل از شروع مسابقه از طرف AFC نقره‌داغ شده و عیسی آل کثیر را به دلیل نوع شادی پس از گلش در دیدار برابر پاختاکور از دست داده بودند از ابتدا با برنامه و حساب‌شده بازی کردند و با مهار مهاجمان زهردار و خارجی النصر تلاش کردند تا توپ و میدان را در اختیار گرفته و با کشاندن بازی به یک‌سوم دفاعی زمین حریف عنان بازی را در دست بگیرند.
بااینکه بازی‌های فشرده و پی‌درپی بازیکنان پرسپولیس را خسته کرده بود اما تلاش و سعی جوانان ایران‌زمین سرانجام نتیجه داد و بااینکه سرخ‌پوشان در نیمه نخست با یک گل از روی نقطه پنالتی از حریف عقب افتادند اما با ضربه سر دیدنی عبدی که جانشین آل کثیر شده بود به بازی برگشتند.
در نیمه دوم هم پرسپولیسی‌ها بازی را اداره کرده و بارها تا آستانه فروریختن دروازه حریف پیش رفتند، اما با بداقبالی فرصت‌ها را یکی پس از دیگری از دست دادند؛ ضمن اینکه حریف قدرتمند عربستانی نیز بارها در محوطه جریمه قرمز پوشان تهرانی خطرناک ظاهر شده و دریکی دو نوبت با همراهی تیر دروازه و درخشش حامد لک پرسپولیس موفق شد دروازه خود را بسته نگه دارد.
اخراج پهلوان در دقیقه ۱۰۴ و ۱۰ نفره شدن سرخ‌ها آب سردی بر پیکر پرسپولیس ها بود اما با تغییر سیستم یحیی گل محمدی و دوندگی بی‌امان سرخ‌پوشان در تمامی نقاط زمین موجب شد تا حملات همه‌جانبه بازیکنان النصر راه به‌جایی نبرده و درنهایت کار به ضربات پنالتی بکشد.
در ضربات پنالتی هم محمدحسین کنعانی زادگان، سیامک نعمتی، میلاد سرلک، شجاع خلیل زاده و علی شجاعی توپ‌های خود را به تور نشاندند و در مقابل حامد لک درحرکتی تماشایی ضربه پنالتی مایکون مدافع برزیلی النصر  را مهار کرد تا پرسپولیس فینالیست آسیا شود و  برای دومین بار به فینال این رقابت‌ها راه یابد.
گفتنی است دیدار فینال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا ۲۹ آذرماه سال جاری  برگزار می‌شود و پرسپولیس به مصاف نماینده شرق آسیا خواهد رفت.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.