صادرات خرما نیازمند سازمانی مستقل است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 70875
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۶:۱۸ |
غلامحسین کرمی نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی:

صادرات خرما نیازمند سازمانی مستقل است

غلامحسین کرمی، نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: سازمان‌ چای کشور درحالی وجود دارد که تنها دو استان کشور به کاشت و برداشت چای مشغول هستند اما به سبب ضرورت و متولی واحد برای صادرات و تأمین نیازهای این محصول سازمانی واحد را داراست.
صادرات خرما نیازمند سازمانی مستقل است

گروه اقتصادی
غلامحسین کرمی، نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: سازمان‌ چای کشور درحالی وجود دارد که تنها دو استان کشور به کاشت و برداشت چای مشغول هستند اما به سبب ضرورت و متولی واحد برای صادرات و تأمین نیازهای این محصول سازمانی واحد را داراست. وی افزود: محصول خرما شامل ۱۵ استان کشور می‌شود و استان‌های بسیاری از طریق این محصول درآمدزایی می‌کنند و اشتغال دارند. به‌عبارتی‌دیگر در این استان‌ها معیشت در ارتباط با محصول خرما و برداشت آن است. کرمی تصریح کرد: این محصول بی‌آنکه دورریز داشته باشد، جنبه ارزآوری و سودآوری فراوانی برای کشور دارد. دراین راستا ضرورت دارد تا متولی در سطح ملی و سازمانی واحد به نام سازمان خرما داشته باشد. در جریان سفر رئیس‌جمهور به بوشهر این نکته عنوان شد و راه نجات خرما، متولی واحد در سطح ملی بیان گشت. 
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: همان‌طور که چای سازمان واحد دارد و شیلات کشور نیز متولی واحد در سطح ملی دارد، نیاز است تا خرما نیز با تأسیس سازمان واحد روبه‌رو شود. او متذکر شد: در نشست با نماینده خوزستان و رئیس مجموع استان بوشهر پیگیر این موضوع شدیم و امیدواریم به‌زودی مشکل متولی خرما برطرف شود و سازمانی واحد و مشخص برای این محصول تأسیس گردد. 
وی در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: درحالی‌که پیش‌ازاین ادعا می‌شد که تشکیل سازمان خرما مانع قانونی دارد، اکنون در آستانه تدوین و ارائه برنامه هفتم توسعه هستیم، نیاز است تا گره قانونی این موضوع رفع و سازمان خرما تأسیس شود.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.