شیرهای سرخ بی‌حاشیه بودند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 26811
  پرینتخانه » مطالب روزنامه, ورزشی تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۸:۲۱ |
بررسی دلایل قهرمانی‌های پی‌در‌پی پرسپولیس در گفت‌و‌گو با اسماعیل حلالی

شیرهای سرخ بی‌حاشیه بودند

تیم فوتبال پرسپولیس در فاصله چهار هفته مانده به پایان نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر، جشن قهرمانی را جمعه‌شب در استادیوم خالی از تماشاگر آزادی برگزار کرد و جام قهرمانی نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر توسط مسعود سلطانی فر وزیر ورزش به تیم فوتبال پرسپولیس اهدا شد.
شیرهای سرخ  بی‌حاشیه بودند

نفیسه امامی 
تیم فوتبال پرسپولیس در فاصله چهار هفته مانده به پایان نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر، جشن قهرمانی را جمعه‌شب در استادیوم خالی از تماشاگر آزادی برگزار کرد و جام قهرمانی نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر توسط مسعود سلطانی فر وزیر ورزش به تیم فوتبال پرسپولیس اهدا شد. شاگردان یحیی گل محمدی که با ۶۳ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی ایستاده‌اند، برای چهارمین سال پیاپی جام قهرمانی لیگ برتر فوتبال را به خانه بردند. 
پرسپولیس که در چهارده دوره لیگ برتر تنها ۲ عنوان قهرمانی کسب کرده بود، در پنج سال گذشته چهار عنوان قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی را کسب کرد که رکورد بی‌نظیر در فوتبال ایران به شمار می‌رود. بسیاری از کارشناسان فوتبال بر این باور هستند که انسجام تیمی سرخ‌پوشان پایتخت رمز موفقیت این تیم در لیگ برتر است؛ انسجامی که در پی حضور برانکو ایوانکوویچ در قامت سرمربی پرسپولیس شکل گرفت و بعد از خروج این مربی کروات هم دستخوش تغییر نشد.  در موفقیت‌های پیاپی پرسپولیس  نباید از میراث برانکو و کالدرون چشم پوشی کرد. برانکو این تیم را انسجام بخشید و  کالدرون آن را پس از رفتن برانکو در مسیر موفقیت قرارداد تا پرسپولیس با حضور یحیی گل محمدی، چهارمین قهرمانی متوالی را در کارنامه موفقیت‌های خود به ثبت برساند.
سرخ‌پوشان پرسپولیس در حالی به این افتخار دست یافتند که تاکنون هیچ تیمی در تاریخ لیگ برتر ایران نتوانسته به چنین رکوردی برسد و برای چهار سال متوالی عنوان قهرمانی را کسب کند. حالا هواداران پرسپولیس که رکوردهای ۴ و ۶ را در اختیار دارند امیدوار به کسب پنجمین قهرمانی پرسپولیس هستند.  اسماعیل حلالی بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگو با «رسالت»، با تبریک قهرمانی چهار دوره متوالی پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال به هواداران گفت: چهار سال قبل تصمیمات بسیار خوبی در باشگاهمان گرفته شد. وقتی انتخاب‌های درستی برای تیم می‌شود، علی‌رغم وجود مشکلات مدیریتی، تیم به حاشیه نمی‌رود و روند موفقیت را طی می‌کند. پرسپولیس در برهه‌های مختلف به مشکل برخورد و دو سال قبل از پنجره نقل و انتقالات محروم بود و با ۱۲ بازیکن بازی کرد، اما سرمربی توانست در انسجام تیم تأثیرگذار باشد و آن را در مسیر موفقیت حفظ کند.  وی افزود: موفقیت در هر تیمی مستلزم وجود سه رکن مدیریت، کادر فنی و هواداران است به‌طوری‌که اگر هرکدام از این عناصر دچار مشکل شوند، پیروزی برای تیم به دست نمی‌آید. در پرسپولیس وحدت زیادی شکل گرفت و اگر گاهی باشگاه با چالش روبه رو شد، تیم فقط کار خود را انجام داد و درگیر حاشیه نشد.
حلالی با اشاره به نقش برانکو در موفقیت پرسپولیس گفت: برانکو زمانی که به تیم وارد شد به دنبال بازیکنان معروف و چهره نرفت، حتی بازیکنان شناخته شده خود را به‌مرور زمان از دست داد. او تفکر حرفه‌ای در تیم داشت و چند سال در کنار بازیکنان کار کرد و موفق بود. مهم‌ترین عامل در موفقیت تیم، مورد تایید بودن برانکو از سوی همه بود. حمایتی که هواداران، پیشکسوتان، بازیکنان و مدیران از برانکو داشتند شاید در تاریخ باشگاه بی‌سابقه بود.
سرمربی سابق تیم امید پرسپولیس اضافه کرد: برانکو به دلیل وجود مشکلات مدیریتی و عدم پرداخت دستمزد از باشگاه جدا شد و جای او را کالدرون گرفت. او با فوتبال ایران بیگانه بود و به علت وجود چالش از تیم جدا شد. بعد از خروج کالدرون، باشگاه انتخاب درستی انجام داد و گل محمدی را به تیم وارد کرد. حلالی با تاکید بر اینکه باشگاه باید حمایت کامل خود را از کادر فنی فعلی داشته باشد، افزود: گل محمدی از بدنه پرسپولیس است و باید تحت هر شرایطی مورد حمایت قرار بگیرد و در تصمیم‌گیری آزادی انتخاب داشته باشد، هرچند او تغییرات زیادی درتیم نخواهد داد، زیرا این تیم موفق بوده است. 
وی اظهار کرد: بازیکنان کلیدی باشگاه باید حفظ شوند، اما در بعضی از پست‌ها نیاز به‌اضافه کردن بازیکن است. منظور از اضافه شدن بازیکنان، صرفا فوتبالیست‌های خارجی نیست، زیرا معتقدم این بازیکنان بازدهی زیادی ندارند و به غیر از اینکه تیم را دچار مشکل کنند، بهره زیادی ندارند. 
حلالی با اشاره به حضور پرسپولیس در جام باشگاه‌های آسیا و لزوم انجام تمرینات مناسب برای آمادگی بازیکنان، گفت: تیم تا شهریورماه که زمان آغاز بازی‌هاست وقت کافی دارد که تمرینات لازم را داشته باشد، درعین‌حال که انسجام خود را هم باید حفظ کند. ما طی ماه‌های اخیر تمرینات ایده آلی نداشتیم و بازیکنان ازنظر بدنی خیلی آماده نیستند، اما می‌توانیم در زمان باقیمانده تا آغاز بازی‌ها، به آمادگی کامل برسیم و مشکلات فنی و تاکتیکی تیم را رفع کنیم تا با شرایط خوبی به مصاف رقبا برویم. 
این بازیکن سابق تیم پرسپولیس درباره طرح موضوعاتی مانند حمایت وزیر ورزش از پرسپولیس به‌عنوان عاملی برای رسیدن به قهرمانی گفت: همه این سخنان نادرست و غیر کارشناسی است. این اظهارنظرها توسط افرادی مطرح می‌شود که امکان پیشرفت ندارند و هرروز به دنبال بهانه‌تراشی می‌گردند. اگر وزیر ورزش حامی پرسپولیس بود، چرا پول برانکو را پرداخت نکرد تا جلوی خروج او را از ایران نگیرد. این سخنان برای ایجاد جوسازی علیه باشگاه است درحالی‌که باید تیم‌های موفق را تشویق کرد و دلایل موفقیت آن‌ها را الگو قرار داد. حلالی در پایان سخنانش با اشاره به حمایت‌ همه جانبه هواداران از پرسپولیس گفت: تنها چیزی که هواداران را تسکین می‌دهد قهرمانی تیم است که دل آن‌ها را شاد می‌کند. امیدوارم قهرمانی‌ها ادامه پیدا کند و ما آن را به هواداران هدیه کنیم.

نویسنده : نفیسه امامی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.