شکست خیالی کرونا در آمریکا! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 32515
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲:۴۶ |

شکست خیالی کرونا در آمریکا!

این روزها مقامات آمریکایی مدعی مهار کرونا شده اند! حتی برخی رسانه های آمریکایی اعلام کرده‌اند که دولت این کشور به زودی بیانیه‌ای را در این خصوص صادر می کند. این در حالی‌است که تعداد مبتلایان کووید 19 در سرتاسر آمریکا رکورد زده و به عدد بی سابقه 100 هزار نفر در روز رسیده است! 
شکست خیالی کرونا در آمریکا!

گروه  بین الملل 
این روزها مقامات آمریکایی مدعی مهار کرونا شده اند! حتی برخی رسانه های آمریکایی اعلام کرده‌اند که دولت این کشور به زودی بیانیه‌ای را در این خصوص صادر می کند. این در حالی‌است که تعداد مبتلایان کووید ۱۹ در سرتاسر آمریکا رکورد زده و به عدد بی سابقه ۱۰۰ هزار نفر در روز رسیده است! 
چنانچه شبکه یورونیوز گزارش داده است، در حالی که تنها دو  روز تا ۳ نوامبر و روز انتخابات آمریکا باقی‌مانده، گزارش‌ها حاکی از افزایش بی‌سابقه شمار مبتلایان جدید ویروس کرونا در این کشور است.تنها در عرض ۲۴ ساعت،  ۱۰۰ هزار و ۲۳۳ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در ایالات متحده تأیید شده است که شمار کل مبتلایان به این بیماری را در این کشور ۳۳۱ میلیون نفری، به رقمی بیش از ۹ میلیون و ۳۱۶ هزار نفر می‌رساند.ایالات متحده در حال حاضر چه در موضوع شمار مبتلایان و چه آمار مرگ و میر، همچنان در صدر جدول رتبه‌بندی جهانی کشورهای گرفتار به این ویروس قرار دارد.
شمار بیماران دارای وضعیت بحرانی نیز در این کشور رو به افزایش است و بیمارستان‌ها اعلام کرده‌اند به‌زودی ظرفیتشان برای پذیرش بیمار تکمیل خواهد شد.شمار مبتلایان بستری شده در بیمارستان‌های آمریکا در ماه اکتبر بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته و به بالاترین میزان از نیمه ماه اوت به این سو  رسیده است.با وجود آمار بالای ابتلا و مرگ و میر کرونا در ایالات متحده، دونالد ترامپ رئیس جمهور  آمریکا همچنان اصرار دارد که کشورش در مقابله با همه‌گیری این ویروس موفق بوده است.او بار دیگر روز جمعه با انتشار توییتی ادعا کرد که کشورش برای مقابله با این ویروس، بسیار بهتر از اروپا عمل کرده است.ادعاهای او اعتراضات بسیاری را در داخل این کشور به‌ویژه در میان دموکرات‌ها در پی داشته است.
اخیرا  دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا گزارشی ۷۱ صفحه‌ای را منتشر کردند که عملکرد دولت ترامپ در واکنش به این بیماری همه‌گیر را «در میان یکی از بدترین شکست‌های رهبری در تاریخ آمریکا» قرار می‌داد که باعث شده بود دستکم ۶ میلیون آمریکایی فقیر و میلیون‌ها نفر بیکار شوند.تحقیقات انجام شده در چارچوب این گزارش نشان داد که تا کنون دستکم در ۶۰ مورد، مقامات دولت ترامپ با هدف  پیشبرد منافع سیاسی رئیس جمهور، دانشمندان برجسته‌ای را که به سیاست‌های او در قبال این بحران انتقاد داشته‌اند، مجبور به سکوت کرده یا به حاشیه رانده‌اند. اين گزارش همچنین تأکید دارد که «پاسخ دولت به بحران اقتصادیِ ناشی از شیوع کرونا نیز همواره در راستای منافع کمپانی‌های بزرگ و ثروتمندان آمریکا بوده است و به همین دلیل طبقات محروم یا مشاغل کوچک که به سختی با تبعات این بحران دست و پنجه نرم می‌کنند، نادیده گرفته شده‌اند.»
  تحلیلی بر گزارش یورونیوز
بدون شک آنچه طی ماه‌های اخیر و در جریان شیوع ویروس کرونا در آمریکا گذشت، نقطه آشکارساز شکست این کشور در مواجهه با آن محسوب می شود. این شکست به اندازه ای پررنگ است که هیچ کس قدرت انکار یا تحریف آن را ندارد. بی‌دلیل نیست که اندیشمندانی مانند نوام چامسکی با توجه به شکست نظام سرمایه داری آمریکا در مواجهه با کرونا، تأکید کرده اند که دوران پساکرونا، دوران خاص و مصداق دوران گذار در این کشور محسوب می‌شود. امروز زیرساخت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و حتی فکری آمریکا بیش از هر زمان دیگری توسط شهروندان این کشور به چالش کشیده شده و نظام حاکم بر این کشور را به نظامی فلج، بی خاصیت و بحران‌ساز تبدیل کرده است. 
یورونیوز

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.