شوک جدید در آشیانه صهیونیست‌ها - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 42692
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 11 اردیبهشت 1400 - 6:34 |
200 صهیونیست بر اثر ازدحام جمعیت در یک مراسم مذهبی کشته و زخمی شدند

شوک جدید در آشیانه صهیونیست‌ها

در جریان یک جشن مذهبی در شمال شرقی سرزمین‌های اشغالی ده‌ها نفر زیر فشار جمعیت کشته شدند. سازمان خدمات اضطراری رژیم صهیونیستی  (ام دی اِی) این خبر را تأیید کرد و گفت که ده‌ها نفر هم زخمی شده‌اند. این سازمان شمار دقیق جان‌باختگان را اعلام نکرد.اما بر اساس آخرین گزارش‌ها، حداقل 55 نفر در این حادثه کشته و نزدیک به 150 نفر نیز زخمی شده‌اند. 
شوک جدید در آشیانه صهیونیست‌ها

گروه بین‌الملل
در جریان یک جشن مذهبی در شمال شرقی سرزمین‌های اشغالی ده‌ها نفر زیر فشار جمعیت کشته شدند. سازمان خدمات اضطراری رژیم صهیونیستی  (ام دی اِی) این خبر را تأیید کرد و گفت که ده‌ها نفر هم زخمی شده‌اند. این سازمان شمار دقیق جان‌باختگان را اعلام نکرد.اما بر اساس آخرین گزارش‌ها، حداقل ۵۵ نفر در این حادثه کشته و نزدیک به ۱۵۰ نفر نیز زخمی شده‌اند. 
 اصل ماجرا چه بود؟
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل این حادثه را یک «فاجعه سنگین» توصیف کرد .تصاویر ویدئویی منتشرشده نیز هزاران نفر را که در میان ازدحام شدید سعی داشتند از محل بگریزند نشان می‌دهد.مقام‌ها حال ده‌ها نفر از مجروحان را وخیم گزارش می‌کنند.به گزارش بی.بی.سی سازمان خدمات اضطراری در توییتی نوشت: «ام دی اِی برای نجات جان ده‌ها مجروح تلاش می‌کند و تا زمانی که آخرین مجروح منتقل نشده آرام نخواهیم گرفت.»
گزارش‌های اولیه حاکی بود که ساختمانی در محل ریخته، اما مقام‌های ام دی اِی بعدا گفتند که این ناشی از هجوم جمعیت بود. منابع آگاه در پلیس به هاآرتص گفتند که حادثه بعدازآن روی داد که شماری از شرکت‌کنندگان در مراسم روی پله‌ها سر خوردند و باعث افتادن ده‌ها نفر دیگر شدند.
یک شاهد عینی به هاآراتص گفت: «در چشم به هم زدنی اتفاق افتاد؛ مردم همین‌طور زمین می‌افتادند و همدیگر را لگد می‌کردند. وحشتناک بود.»اخیرا نزدیک به ۱۰۰ هزار صهیونیست  از یهودیان ارتدکس،  برای شرکت در مراسم سالانه «لاگ بعومر» به کوه مرون رفتند.
به گزارش تایمز اسرائیل سازمان دهندگان تخمین زدند که  ۱۰۰ هزار نفر وارد این شهر شده باشند .این بزرگ‌ترین مراسمی است که از زمان شروع همه‌گیری کرونا در این منطقه برگزار می‌شود.این جشن سال پیش لغو شده بود اما عملیات واکسیناسیون رژیم صهیونیستی  در ماه‌های اخیر اجازه لغو بسیاری از محدودیت‌ها را داده است.مقام‌ها گفتند که سعی کرده بودند جمعیت در مرون را کنترل کنند اما بعدا گفتند که نتوانسته‌اند محدودیت‌های همه‌گیری را در محل برگزاری مراسم اعمال کنند.
 انتقاد مقامات بهداشتی رژیم صهیونیستی از نتانیاهو
مقامات بهداشتی رژیم اشغالگر قدس ، پیش‌تر به خاطر نگرانی از شیوع کرونا و گرمازدگی، درباره این تصمیم دولت انتقاد کرده بودند.یک مقام وزارت بهداشت، اسرائیلی‌ها را ترغیب کرده بود به کوه مرون سفر نکنند چون خطر شیوع گسترده کرونا وجود دارد.شارون الروی-پریس سرپرست بهداشت عمومی این وزارتخانه به کانال ۱۳ گفته بود: «درمجموع ۳۵ درصد اسرائیلی‌ها هنوز واکسینه نشده‌اند، بنابراین این وضعیت ناامن است.»
در جریان بازدید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از محل حادثه، ساکنانی که در محل  حضور داشتند علیه بنیامین نتانیاهو شعار دادند و او را مسئول این فاجعه دانستند که یکی از بزرگ‌ترین فاجعه‌های مدنی در تاریخ اراضی اشغالی محسوب می‌شود.حاضران نتانیاهو را هو کردند  و به سمت پلیس و هیئت همراه او ازجمله وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی بطری‌ پرتاب کردند و مسیر نتانیاهو را بستند .
 اوضاع در سرزمین‌های اشغالی بدتر شده است
بدون شک، وقوع حادثه اخیر، آن‌هم درست همزمان با بحران‌های داخلی و سیاسی در سرزمین‌های اشغالی، اوضاع را به ضرر این رژیم بدتر خواهد کرد. این حادثه در حالی رخ داد که دیوان عالی رژیم صهیونیستی، به‌تازگی مهلتی ۴۸ ساعته را به «بنیامین نتانیاهو»، برای تعیین وزیر دادگستری در نظر گرفته است. 
به گزارش «آکسیوس»، سه‌شنبه‌شب نشستی برای تعیین وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی برگزار شد و در این نشست تصمیم نتانیاهو برای برگزیدن یکی از افراد نزدیک به خود برای این سمت با انتقاد همراه شد.بر اساس توافق صورت گرفته، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی باید از اعضای حزب «آبی و سفید» انتخاب شود؛ همچنین این توافق تا زمان تشکیل کابینه جدید اجرایی می‎شود.براساس تازه‌ترین گزارش‎ها، گانتز از سوی نتانیاهو به‌عنوان وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی معرفی شده است.
همزمان با این تنش‎ها، معترضان در «تل‌آویو» علیه نتانیاهو تظاهرات برپا کردند.افراد حاضر در این تظاهرات خواستار استعفای نتانیاهو از سمت نخست‌وزیری شدند.پایگاه «جروزالم پست» می‌نویسد «اسرائیل هدف حمله قرارگرفته، اما این بار حمله از درون اسرائیل است؛ بنیامین نتانیاهو نشان داد که برای تضعیف و تخریب اسرائیل و حاکمیت قانون هیچ حدومرزی را نمی‌شناسد.»
این گزارش می‎گوید «نتانیاهو وعده تصویب دوساله بودجه را داده بود و اکنون از تصویب آن حتی برای یک سال هم خودداری می‌کند و شاید این بدترین اقدام نتانیاهو در نظر گرفته می‌شد، اما آنچه که روز سه‌شنبه شاهد آن بودیم و خودداری از انتخاب وزیر دادگستری، نشان می‌دهد که اسرائیل از سوی یک نفر به گروگان گرفته شده تا این یک نفر اهداف خود را پیش ببرد».
«جروزالم پست»، در بخش دیگری نوشت «درگیری و تنش در کابینه طی روز سه‌شنبه، تهدیدی را که با آن مواجه هستیم نشان داد.»
اوج ذلت بحرینی‌ها 
منابع صهیونیستی گزارش دادند که بحرین بابت کشته‌شدگان حادثه سقوط جایگاه در فلسطین اشغالی برای رژیم صهیونیستی پیام تسلیتی ارسال کرده است.
به گزارش صفحه عربی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در شبکه توییتر، «عبداللطیف بن راشد الزیانی»‌ وزیر امور خارجه بحرین برای «گابی اشکنازی» همتای صهیونیست بابت کشته‌شدگان این حادثه پیام تسلیتی ارسال کرده است.وزیر امور خارجه بحرین در بخشی از پیام مذکور گفته است: «وقتی از فاجعه وحشتناکی که به کشته شدن ۴۴ نفر منجر شد، اطلاع پیدا کردم، به‌شدت اندوهگین شدم».
  گره‌های کور در تل‌آویو 
در ۷۳ سالی که رژیم نامشروع صهیونیستی تشکیل‌شده، ۲۴ بار انتخابات پارلمانی (کنست) در این رژیم برگزارشده که ۱۱ بار آن در ۲۵ سال گذشته بوده است؛ به‌عبارتی‌دیگر، از سال ۱۹۹۶ تاکنون هر کنست رژیم صهیونیستی به‌طور متوسط کمتر از دو سال و نیم دوام آورده است.
در دو سال گذشته نیز چهار بار انتخابات پارلمانی در اراضی اشغالی برگزار شده است؛ نخستین آن نهم آوریل ۲۰۱۹ در پی فروپاشی کابینه بنیامین نتانیاهو برگزار شد که نتانیاهو در تشکیل ائتلاف شکست خورد.
۶ ماه بعد، ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۹ دومین دور انتخابات در اراضی اشغالی برگزار شد، اما بازهم احزاب سیاسی برای تعیین نخست‌وزیر و تشکیل کابینه توافق نکردند.دوم مارس ۲۰۲۰، سومین انتخابات پارلمانی در اراضی اشغالی برگزار شد که نتیجه آن تشکیل دولت اضطراری بود؛ قرار شد مقام نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی به‌طور چرخشی میان رهبران حزب لیکود (نتانیاهو) و ائتلاف آبی و سفید (گانتز) جابه جا
 شود، اما این ایده خیلی زود شکست خورد؛ زیرا شکاف میان احزاب صهیونیست بیش از آن بود که تاکنون تصور می‌شد.
۲۳ مارس ۲۰۲۱ چهارمین انتخابات پارلمانی در اراضی اشغالی برگزار شد؛ نتایج نهایی کنست بیست و چهارم بار دیگر تکرار نتایج سه انتخابات گذشته بود یعنی در این انتخابات نیز هیچ‌یک از احزاب و جریان‌ها نتوانستند ۶۱ کرسی پارلمان را کسب کنند و «رووین ریولین»، رئیس رژیم صهیونیستی بار دیگر «بنیامین نتانیاهو»، را مکلف به تشکیل کابینه جدید این رژیم کرده است که البته چشم‌اندازی در این خصوص وجود ندارد. 

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای شوک جدید در آشیانه صهیونیست‌ها بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.