شوراها در آستانه خروج از انفعال - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 45799
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه, ویژه تاریخ انتشار : ۰۱ تیر ۱۴۰۰ - ۶:۲۹ |
«رسالت» از انتخابات شورای شهر تهران و پیروزی لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گزارش می‌دهد

شوراها در آستانه خروج از انفعال

کتاب سیاسی ایران در حال ورق خوردن است. ورق خوردن توسط مردمی که می‌خواهند خودشان سرنوشت کشورشان را تعیین کنند و حالا پس از گذشت 8 سال، دولت تدبیر و امید سکان امور را به دولت عدالت محور می‌سپارد و پس از سپری شدن چهار سال، شورای پنجمی‌ها، زمام امور را به دست شورای ششمی‌ها می‌سپارند که در تهران، این شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی است که با لیست 21 نفره ای از متخصصان و افراد جوان به این عرصه قدم گذاشته است.  
شوراها در آستانه خروج از انفعال

حانیه مسجودی
کتاب سیاسی ایران در حال ورق خوردن است. ورق خوردن توسط مردمی که می‌خواهند خودشان سرنوشت کشورشان را تعیین کنند و حالا پس از گذشت ۸ سال، دولت تدبیر و امید سکان امور را به دولت عدالت محور می‌سپارد و پس از سپری شدن چهار سال، شورای پنجمی‌ها، زمام امور را به دست شورای ششمی‌ها می‌سپارند که در تهران، این شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی است که با لیست ۲۱ نفره ای از متخصصان و افراد جوان به این عرصه قدم گذاشته است.
شوراها همواره نقش مهمی در توسعه خدمات شهری دارند و باید بتوانند نقاط ضعف و قوت را شناخته و با تقویت پتانسیل‌های نهفته در هر شهر، آن را به مزیت‌های قابل اتکایی در اقتصاد کشور تبدیل کنند و درنهایت توسعه ملی را بهبود بخشند و دراین‌بین، مدیران شهری مسئول ارتقاء قابلیت‌ها و توانمندی‌های شهر و شهرنشینان‌اند و به‌طورکلی شوراهای شهر با تصمیمات و مصوبه‌های خود می‌توانند بودجه شهرداری را در مسیر بهبود خدمات شهری، زیباسازی ظاهر شهر و پیشرفت در مسیر رفع معضلات و مشکلات شهری ازجمله ترافیک، آلودگی هوا و آب، حفظ و گسترش محیط‌زیست و فضای سبز و ایجاد فرصت‌های خلاقانه برای مدیریت و توسعه کسب‌وکارهای ضعیف‌تر هدایت کنند. بنابراین انتخابات شوراها از این نظر اهمیت دارد و حضور افراد متخصص که توان مدیریت و ایده پردازی برای مسائل شهری را داشته باشند، می‌تواند به زندگی باکیفیت شهروندان منجر شود.
چرا شوراهای اسلامی شهر اهمیت دارند؟
روز جمعه ۲۸ خردادماه بود که انتخابات شوراهای اسلامی شهر نیز همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار و طبق نظر و خواست مردم، شوراهای شهر در سراسر کشور با اعضای جدید به کار خود ادامه خواهند داد.
از طرفی شورای شهر تهران به‌واسطه اینکه نهاد تصمیم گیر برای پایتخت کشور است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ترکیب افرادی که قراراست بر کرسی‌های سبز آن تکیه بزنند، مسیر جدید توسعه تهران را مشخص می‌کند. در سال‌های اخیر که شورای شهر پنجم زمام امور را در دست داشت شاهد افزایش انتقادات و متوقف شدن پروژه‌های شهری بودیم. به‌طوری‌که اعضای شورای شهر و شهردار وقت تهران پروژه‌های نیمه‌تمامی که در مرحله پایانی بودند را متوقف کردند و از سال ۹۸ تاکنون هیچ پروژه جدید شهری افتتاح نشده است و افتتاح‌هایی که شهرداری مدعی آن است، تنها روی بیلبوردهای شهر تهران مشاهده می‌شود و در عمل نه‌تنها حتی یک قطار به متروی شهری اضافه نشده است بلکه حتی شاهد شلوغی متروهای پایتخت و فرسودگی آن‌ها و همچنین افزایش معضلاتی مانند دست‌فروشی در مترو هستیم.
معضلی که در دوره‌های قبلی شهرداری و شورای شهر به‌خوبی مدیریت می‌شد اما اکنون تمام خطوط زیرزمینی را فراگرفته و عزم جدی یا ایده خلاقانه‌ای برای مدیریت آن دیده نمی‌شود. جدا از این مسائل، آلودگی شهر تهران و ترافیکی که هرروز بیشتر و طولانی‌تر می‌شود، شهروندان را آزرده‌خاطر کرده و این سؤال در ذهن‌ها ایجادشده که چرا در طول چهار سال گذشته هیچ اتوبان یا خیابان جدیدی به تهران اضافه نشده است!
خروج از انفعال شوراهای شهر با لیست ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در انتخابات ۱۴۰۰
این عدم پیشرفت امور شهری نه‌تنها در تهران بلکه در بیشتر مراکز استان‌ها دیده می‌شود و مردم در چهارسال گذشته شاهد توسعه و بهبود خدمات شهری نبوده‌اند.
با مرور این مسائل، اهمیت و لزوم انتخاب درست متخصصان شهری برای شورای شهر بیشتر نمایان می‌شود. در همین راستا شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی برای خروج شهر از انفعال فعلی، لیست
۲۱ نفره‌ای از متخصصان که شامل افراد باسابقه و جوان است را برای انتخابات شورای شهر تهران ارائه کرد که طبق آخرین اخبار این لیست پیروز میدان انتخابات شورای شهر تهران شد.
نتیجه شمارش آراء انتخابات شورای شهر تهران به شرح زیر است:
۱    مهدی چمران
۲    پرویز سروری
۳    نرجس سلیمانی
۴    محمد آخوندی
۵    حبیب کاشانی
۶    ناصر امانی
۷    مهدی پیرهادی
۸    مهدی بابایی
۹    سید جعفر تشکری هاشمی
۱۰    سید احمد علوی
۱۱    مهدی عباسی
۱۲    مهدی اقراریان
۱۳    علیرضا نادعلی
۱۴    احمد صادقی
۱۵    سید محمد آقامیری
۱۶    میثم مظفر
۱۷    زهرا شمس احسان
۱۸    نرگس معدنی پور
۱۹    علی‌اصغر قائمی
۲۰    سوده نجفی
۲۱    جعفر بندی شربیانی

همچنین در حال حاضر افرادی که به‌طور قطعی به شوراهای شهر مراکز استان‌ها راه یافتند به  این شرح است:

نویسنده : حانیه مسجودی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.