شایعه‌پراکنان به دنبال ناامید کردن مردم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 24206
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۷:۴۸ |
علیرضا بیگی از علل شایعات مطرح‌شده علیه مجلس یازدهم در این مدت کوتاه می‌گوید:

شایعه‌پراکنان به دنبال ناامید کردن مردم

۷ خرداد سال جاری، یازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی به‌صورت رسمی آغاز به کار کرد و اکنون تنها حدود یک ماه از آن می‌گذرد.موضوع جالب‌توجه این روزها نیز عدم تناسب همین مدت‌زمان اندک و شایعات ایجادشده است. در ادامه با احمد علیرضا بیگی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی به گفت‌وگو پرداختیم.
شایعه‌پراکنان به دنبال ناامید کردن مردم

|حانیه مسجودی|
۷ خرداد سال جاری، یازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی به‌صورت رسمی آغاز به کار کرد و اکنون تنها حدود یک ماه از آن می‌گذرد.موضوع جالب‌توجه این روزها نیز عدم تناسب همین مدت‌زمان اندک و شایعات ایجادشده است. در ادامه با احمد علیرضا بیگی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی به گفت‌وگو پرداختیم.
*کسانی که فرصت‌های مجلس دهم را از دست دادند، ناکارآمدی خود را گردن دیگران می‌اندازند
احمد علیرضا بیگی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با« رسالت »در مورد شایعات منتشرشده علیه مجلس فعلی بیان کرد: کسانی که فرصت‌های مجلس دهم را از دست دادند و امروز مورد مذمت مردم قرارگرفته‌اند در توجیه ناکامی و ناکارآمدی خود می‌خواهند بگویند تقصیر از ما نبوده و مجلس یازدهم نیز همین سرنوشت را پیداکرده است. این افراد می‌خواهند غیاثی مع‌الفارق انجام دهند که اوضاع مجلس یازدهم به‌شدت از مجلس دهم بدتر است و در این مدت کوتاه به موضوعاتی به‌مراتب نازل‌تر از مجلس دهم پرداخته است. این افراد بنا دارند مردم را ناامید و مورد سرزنش قرار دهند که چرا رأی دادید!وی افزود: در این دوره از انتخابات شاهد بودیم که بخش قابل‌توجهی از مردم کشور در انتخابات شرکت نکردند و بخشی که در رأی‌گیری شرکت کردند عمدتاً افراد متعهد در قبال جمهوری اسلامی ایران بودند که علی‌رغم نارضایتی‌های بسیار به دلیل علاقه به‌نظام و کشور خود پای صندوق‌های رأی آمدند و با امید به نجات کشور در انتخابات مجلس یازدهم شرکت کردند. این بخش از مردم امید بسیاری به مجلس دوختند اما عده‌ای تلاش دارند که مردم را ناامید کنند و باورهایشان را از بین ببرند. در کنار این رسانه‌های خارجی نیز به شایعات دامن می‌زنند و در این تبلیغات سوء خبر‌هایی دروغین منتشر و جنگ روانی راه می‌اندازند.
*عده‌ای تلاش‌ دارند مشکلات کشور را فراتر از سه قوه نشان دهند
علیرضابیگی تصریح می‌کند که تلاش این افراد برای تبرئه کردن مجلس دهم است تا نوک پیکان اتهام‌ها به‌جایی بالاتر از قوا گرفته شود .اگر نامه موسوی‌خوئینی‌ را نیز ملاحظه کنیم می‌بینیم که او نیز تلاش دارد تا مشکل را فراتر از سه قوه مطرح کند. این مسائل در امتداد هم در حال شکل‌گیری و رخداد است که ضرورت حرکت مجاهدانه و تلاش مجلس را بیش‌ازپیش مورد تأکید قرار می‌دهد تا مردم بتوانند آثار و نشانه‌های تعهد و دلبستگی مجلس یازدهم به تحقق مطالبات مردم را حس و مشاهده کنند. عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها معتقد است در کنار تمام این اتفاقات، ناکارآمدی‌ها و کاستی‌ها در دنیای حقیقی بیش‌ازپیش خود را نشان می‌دهد و مردمی که با هزار امید به‌پای صندوق‌های رأی آمدند نیز زیر چنین بمباران تبلیغاتی قرارگرفته‌اند. مردم مطالبه می‌کنند که تحرک جدیدی را در عرصه مجلس، هم در حوزه قانون‌گذاری و هم در عرصه نظارت و مقابله با ناکارآمدی و کاستی‌ها ببینند.
*مجلس یازدهم کسانی را که قصد دارند مردم را ناامید کنند، ناامید خواهد کرد
این نماینده با تشریح این‌که مجلس تا هفته گذشته بیشتر درگیر چینش رسمی خود بود تا بتواند مسئولیت‌ها را در حوزه قانون‌گذاری کشور مشخص کند، بیان می‌کند که هفته پیش رو آغاز به کار قطعی مجلس با تمام ترکیب و تکالیف مربوط به مناسک و مسئولیت‌هاست. درنتیجه مردم منتظر این هستند که از مجلس حرکتی توفنده در راستای مطالباتشان را ببینند. حتی مردمی که در انتخابات شرکت نکرده‌اند نیز انتظار دارند که این مجلس بتواند در رویارویی با ناکارآمدی‌ها و گره‌گشایی از مشکلات مردم، به‌طورجدی ایفای نقش کند.علیرضا بیگی در پایان یادآور شد که مردم کوچک شدن سفره‌های خود را هرروز با تمام وجود حس می‌کنند و فشار ناشی از سوء تدبیر در اداره کشور را می‌بینند. در بسیاری از زمینه‌ها نیز شاهد بی‌مسئولیتی و فرار از پاسخگویی دستگاه اجرایی کشور هستند، بنابراین انتظار دارند که قوه مقننه به‌عنوان ناظر بر عملکرد قوه مجریه و به نمایندگی از آحاد ملت باقدرت عمل کند. مجلس یازدهم کسانی را که قصد دارند مردم را ناامید کنند، ناامید خواهد کرد.

نویسنده : حانیه مسجودی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.