شاخص‌های اقتصادی بهبودیافته اما همچنان شرایط معیشتی کارگران دشوار است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 92536
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۶:۱۳ |
حمیدرضا حاج اسماعیلی کارشناس بازار کار:

شاخص‌های اقتصادی بهبودیافته اما همچنان شرایط معیشتی کارگران دشوار است

حمیدرضا حاج اسماعیلی، کارشناس بازار کار در گفت‌وگو با‌ خبرنگار‌ «رسالت» عنوان کرد: متأسفانه تاکنون اقدامی درخصوص افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان ‌در دستورکار قرار نگرفته و به سبب این امر نارضایتی‌هایی نیز در میان حقوق‌بگیران بروز پیداکرده است.
شاخص‌های اقتصادی بهبودیافته اما همچنان شرایط معیشتی کارگران دشوار است

حمیدرضا حاج اسماعیلی، کارشناس بازار کار در گفت‌وگو با‌ خبرنگار‌ «رسالت» عنوان کرد: متأسفانه تاکنون اقدامی درخصوص افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان ‌در دستورکار قرار نگرفته و به سبب این امر نارضایتی‌هایی نیز در میان حقوق‌بگیران بروز پیداکرده است. وی بابیان اینکه بالارفتن حقوق‌ و دستمزد موجب افزایش تورم در‌جامعه نخواهد شد، افزود: دولت بر این باور است که افزایش دستمزد می‌تواند موجب شکل‌گیری تورم شود درحالی‌که افزایش دستمزد به‌خودی‌خود تورم‌زا‌ نیست.

از طرفی دیگر شرایط معیشتی بازنشستگان در مقایسه با سایر گروه‌های جامعه بسیار دشوار است و آسیب فراوانی می‌بینند.حاج اسماعیلی  با اشاره نسبت به تقویت اقتصاد کلان کشور تصریح کرد: براین باوریم که شاخص‌های اقتصادی تغییریافته و بهبود پیداکرده است اما همواره شرایط برای مردم به‌ویژه بازنشستگان کارگری دشوار است. مهم‌ترین دلیل این امر، اعمال تحریم‌ها طی سال‌های گذشته است. به‌موجب تحریم‌ و افزایش قیمت‌ها، مردم تمامی پس‌اندازهای خود را صرف کرده‌اند و حال با میزان حقوق خود قادر به تأمین امکانات رفاهی موردنیاز نیستند. 

کارشناس بازار کار بابیان اینکه بازنگری حقوق و دستمزدها برای بازنشستگان کارگری یکی از اصلی‌ترین مطالباتمان است، همچنین خاطرنشان کرد: دولت می‌تواند بازنگری دستمزد را در دستورکار قرار داد یا تعاریف جدیدی را دربرگیرنده مزایای ویژه است، مدنظر قرار دهد. 

او در پایان این گفت‌وگو با اشاره به اهمیت بازنگری در دستمزدها متذکر شد: بازنشستگان گروه‌های کارگری درانتظار افزایش حقوق هستند و هزینه‌هایشان تا چندین برابر افزایش‌یافته است. بدیهی است که با نزدیک شدن به پایان سال و فصل سرما، قیمت مواد اولیه افزایش پیدا خواهد کرد و به‌موجب بالارفتن تقاضا، رشد قیمتی نیز پدیدار خواهد شد. چنین شرایطی اهمیت بازنگری دستمزدها را مبرهن می‌سازد. شایان‌ذکر است تا بگوییم که این مطالبه عمومی است و تنها مختص گروه‌های بازنشسته کارگری نمی‌باشد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.