سیاست خارجی دولت باید براساس توان داخلی باشد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 62418
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۶:۵۶ |
مجتبی یوسفی عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

سیاست خارجی دولت باید براساس توان داخلی باشد

مجتبی یوسفی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «رسالت» به متوقف شدن مذاکرات هسته‌ای در وین اشاره کرد و افزود: یکی از موضوعاتی که ما بارها در کشور دیده‌ایم این است که هر زمان با اتکا به ظرفیت‌های داخلی در عین اینکه اهل مذاکره و ارتباط هستیم حرکت کردیم موفق شده‌ایم.
سیاست خارجی دولت باید براساس توان داخلی باشد

مجتبی یوسفی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «رسالت» به متوقف شدن مذاکرات هسته‌ای در وین اشاره کرد و افزود: یکی از موضوعاتی که ما بارها در کشور دیده‌ایم این است که هر زمان با اتکا به ظرفیت‌های داخلی در عین اینکه اهل مذاکره و ارتباط هستیم حرکت کردیم موفق شده‌ایم.یوسفی ابرازکرد: اگر ما همواره برمدار عزت و منافع ملی حرکت کنیم و جایی هم کرنش شود و به صلاح مردم تمام شود همه راضی هستند. حرکت در مدار منافع ملی است که باعث افزایش دستاوردها می‌شود.
او گفت: اما زمانی که از نگاه ضعف جلو می‌رویم هرچقدر عقب‌نشینی کنیم زیاده‌خواهی‌های غرب بیشتر می‌شود. در دوره دولت قبلی، مسئولان اعتقاد داشتند اگر در مقابل غرب عقب‌نشینی کنند وضع اقتصادی مردم بهتر می‌شود و امروز می‌بینیم که آن دولت با دلار ۳ هزارتومانی شروع کرد و با دلار ۳۰ هزارتومانی دولت را تحویل داد.
 هرزمان در موضع ضعف حرکت کنیم، نظام استکبار به ما رحم نمی‌کند
یوسفی معتقد است که این مسئله نشان داد هر زمان از موضع ضعف حرکت کنیم استکبار به ما ترحم نخواهد کرد و حتی زیاده‌خواهی آن‌ها بیشتر می‌شود. اما به لطف خدا دولت سیزدهم راه و روش دیگری را انتخاب کرده است و با نگاه به ظرفیت‌های داخلی اقتصاد را شرطی نکرده‌است.وی ادامه داد: به‌طورمثال وزیر نفت در این دولت تلاش کرده است تا بدون در نظر گرفتن مذاکرات راه خود را پیش ببرد و درهمین زمینه شاهد‌ هستیم که امروز یک‌میلیون و دویست بشکه نفت می‌فروشیم و پول آن را به کشور برمی‌گردانیم.این عضو هیئت‌رئیسه مجلس تأکید کرد: بنابراین ما باید از تجربه تلخ توافق برجام در مذاکرات جدید استفاده کنیم و تضمین‌های محکمی را از طرف غربی برای عمل به تعهداتشان بگیریم.یوسفی درانتها می‌گوید: در غیر این صورت اگر هر توافقی با غرب داشته باشیم و برایمان عایده‌ای نداشته باشد صرفا یک کار تبلیغاتی و سیاسی کرده‌ایم.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.