سپاه؛ همچنان پاسدار اسلام و ایران - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 64697
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه, ویژه تاریخ انتشار : ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۶:۵۱ |
غرب آسیا به مدد توانمندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبدیل به گورستان آرزوهای دشمنان شد

سپاه؛ همچنان پاسدار اسلام و ایران

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی است که از زمان جنگ تحمیلی تا همین روز، پشتیبان راستین انقلاب و ملت بوده است و بر این مدعا، خون پاکان بسیاری که رزم‌جامه سبز آن را بر تن داشته و به شهادت نائل شده‌اند، گواهی می‌دهد. بر این مدعا همچنین خشم زهرآلود و افسارگسیخته دشمنان قسم‌خورده دین و آیین و مرز و بوم ما گواه است؛ خشمی که روزی به تروریستی نامیدن این نهاد منجر می‌شود و روزی به ترور فرماندهانش.
سپاه؛ همچنان پاسدار اسلام و ایران

گروه سیاسی
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی است که از زمان جنگ تحمیلی تا همین روز، پشتیبان راستین انقلاب و ملت بوده است و بر این مدعا، خون پاکان بسیاری که رزم‌جامه سبز آن را بر تن داشته و به شهادت نائل شده‌اند، گواهی می‌دهد. بر این مدعا همچنین خشم زهرآلود و افسارگسیخته دشمنان قسم‌خورده دین و آیین و مرز و بوم ما گواه است؛ خشمی که روزی به تروریستی نامیدن این نهاد منجر می‌شود و روزی به ترور فرماندهانش. سپاه پاسداران امام زیر چتر فرماندهی کل قوا مسیر خود را با سرافرازی به پیش می‌رود و حق پاسداری اسلام، انقلاب و ایران عزیز را به جا می آورد. سپاه یعنی ترس صهیونیست‌ها از موشک‌های طهرانی‌مقدم. سپاه یعنی پهپاد گلوبال هاک که همچون غرور آمریکایی‌ها می‌سوزد و به زمین می‌افتد. سپاه یعنی قدرت‌نمایی برای ناوهای آمریکایی که حد خود را در خلیج فارس نشناخته‌اند. سپاه تضمین همیشه فارس بودن این خلیج نیلگون است. در آستانه سالروز تأسیس سپاه پاسداران، این نهاد کماکان در راه اصیل خود پابرجاست. 
سردار نیلفروشان وضعیت امروز این نهاد را چهار دهه پس از تأسیس آن به دستور حضرت امام خمینی این‌گونه توصیف می‌کند: «امروز شاهدیم که سپاه در مرزهای کشور، هر کجا که تهدید بیشتر است حضور دارد امنیت بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر از مرزهای زمینی ایران با کشورهایی نظیر پاکستان، افغانستان، ترکیه و عراق با حضور نیروی زمینی سپاه تأمین می شود و فرزندان مجاهد سپاهی این ملت در کنار سایر نیروهای مسلح و با کمک آحاد مردم، نسبت به ایجاد امنیت پایدار مردمی فعالیت های ماندگار و بسیار خوبی داشته است.»
نیلفروشان در گفت‌وگو با ایرنا می‌گوید: «در حوزه توسعه امنیت داخلی در کلیه مناطق کشور، سپاه با استفاده از ظرفیت عظیم بسیج و همچنین با فعال سازی هسته‌های اطلاعاتی و عملیاتی، با هرگونه اقدامات مخلّ امنیت مقابله کرده و از این جهت باعث ارتقا ی امنیت، آرامش و آسایش عمومی شده است و ظرفیت های
خود را برای تأمین و توسعه امنیت با سایر دستگاه ها در کشور به اشتراک گذاشته و آنها را یاری کرده است.
یکی دیگر از عرصه‌ها، قدرت سازی برای دفاع از کشور و اسلام ناب محمدی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هر آنچه برای دفاع از کشور لازم باشد را فراهم ساخته است و آمادگی دارد تا برای دفاع از میهن اسلامی و استقلال و عزت این ملت، در برابر هر دشمنی بایستد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با جذب، آموزش، سازماندهی و ساماندهی بسیج مردمی، نسبت به اتصال ظرفیت‌های پایان ناپذیر مردمی به بدنه رزمی دفاعی کشور شرایط لازم را فراهم ساخته است و کشور را برای دفاع در برابر انواع تهدیدات آماده کرده است که همین یک فقره، باعث ایجاد بازدارندگی شده است و امروز شاهدیم که هیچ قدرتی به خود اجازه نمی دهد خودش را در برابر یک ملت با غیرت و آماده دفاع از خود قرار دهد.
 غرب آسیا، گورستان آرزوهای مستکبران و دشمنان شده است
سپاه با توسعه صنعت دفاعی، ایجاد زیرساخت و خودکفاسازی کشور از حیث تأمین تسلیحات و تجهیزات مورد نیاز برای دفاع از کشور، قدرت سازی کرده است. ما برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی به دنبال ظرفیت سازی برای تولید قدرت بودیم تا در معادلات توازن برقرار کنیم. امروز منطقه غرب آسیا تبدیل به گورستان آرزوهای مستکبران گردیده و دشمن به سبب گسترش زیاد، فرسوده شده است.

  دارای بزرگترین قدرت موشکی و پهپادی غرب آسیا هستیم
در حوزه توسعه علم و دانش وفناوری در کشور هم سپاه در راستای تأمین نیاز های علمی و فناوری کشور، همواره پیشگام بوده است و هم در عرصه زیرساخت ها و ظرفیت سازی مورد نیاز برای توسعه علمی کشور  و هم  از ظرفیت نخبگانی کشور برای حل مسائل این عرصه استفاده نموده که این موضوع باعث جلوگیری از فرار مغزها و افزایش رشد علمی کشور در بخش های مختلف شده است. امروز ما دارای بزرگترین قدرت برتر موشکی و پهپادی در منطقه غرب آسیا هستیم و از این جهت که تولید تمام مایحتاج ما در این حوزه با استفاده از دانش بومی و ظرفیت های داخلی است، این قدرت موشکی پایان ناپذیر است. قدرت‌سازی دفاعی سپاه محدود به داخل کشور نشده و سپاه با هوشمندی،کمک به ایجاد قدرت های مورد نیاز برای دفاع از اسلام و کشور را فراتر از مرزهای جغرافیایی دنبال کرده است و امروز شاهد دست برتر جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت در معادلات سیاسی، نظامی و ژئوپلیتیک منطقه و جهان هستیم. 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای شکل‌گیری در حوزه جهاد سازندگی، محرومیت زدایی و مردم یاری برای توسعه کشور در تمام ابعاد، یک جهاد سازندگی را با به‌کارگیری ظرفیت عظیم بسیج در کشور آغاز نموده است و هر روز بر فعالیت های سپاه در این زمینه افزوده می شود که برخی از کارهای سپاه در این زمینه عبارت است از مقابله با سیل، زلزله و سایر سوانح طبیعی، کمک به شبکه بهداشت و درمان کشور در مقابله با بیماری‌ها در طول سالیان متمادی(واکسیناسیون، تب سنجی، رفع آلودگی و …)، ساخت و ساز و آبادانی در کشور(ساخت راه و خط آهن، ساخت انواع سد، ساخت مساجد، کتابخانه ها، مدارس و …)، ساخت پالایشگاه های نفتی و پتروشیمی ها، بازسازی خرابی های ناشی از سیل ، زلزله و سایر سوانح طبیعی در مناطق مختلف کشور، تلاش در جهت تأمین مایحتاج مردم با رزمایش های مواسات و کمک‌های مؤمنانه است.»

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.