سند حقانیت آرمان‌ها - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 93243
  پرینتخانه » اسلایدر, فرهنگی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶ |
شهادت آرمان علی‌وردی نشان داد هدف اغتشاش‌گران اعتراض به وضع موجود نیست، جنگ با ریشه‌هاست

سند حقانیت آرمان‌ها

طرفداران شورش ززآ خیلی دوست دارند اثبات کنند قربانی‌هایشان را حکومت کشته است. آنان از کسی که به مرگ طبیعی مرده باشد یک مقتول مظلوم می‌سازند. ما اما می‌گوییم کاش ماجرای آرمان دروغ بود... کاش دروغ بود آن فیلمی که آرمان را برهنه نشان داده بودند و می‌زدند.
سند حقانیت آرمان‌ها

طرفداران شورش ززآ خیلی دوست دارند اثبات کنند قربانی‌هایشان را حکومت کشته است. آنان از کسی که به مرگ طبیعی مرده باشد یک مقتول مظلوم می‌سازند. ما اما می‌گوییم کاش ماجرای آرمان دروغ بود… کاش دروغ بود آن فیلمی که آرمان را برهنه نشان داده بودند و می‌زدند. کاش دروغ بود اینکه از آرمان می‌خواستند به اعتقادات حقه خود توهین کند. نه تنها به عقاید سیاسی، بلکه به عقاید مذهبی. کاش دروغ بود اینکه پیکر آرمان را در کوچه‌ها رها کردند.

 کاش دروغ بود اینکه با ناخن‌گیر او را شکنجه کرده‌اند. کاش دروغ بود اینکه او را بی‌هیچ جرمی زجرکش کردند. ای کاش دروغ باشد تصویر انگشتر شکسته آرمان. انگشتر نقره مرغوبی دست آرمان بوده است. رکاب انگشتر چندان هم نازک به نظر نمی‌رسد. معمای تلخی است اینکه آخر پیکر آرمان زیر چه ضرباتی بوده که انگشتر نقره‌اش شکسته؟ طرفداران جبهه باطل می‌خواهند از دختری که طی چند ثانیه در مترو از هوش می‌رود، قربانی یک فاجعه دربیاورند. ما اما سخت است برایمان باور نحوه شهادت آرمان علی‌وردی. پسر ۲۱ ساله. که تنها به جرم اعتقاداتش کشته شد. آرمان بدون سلاح به شهرک اکباتان رفته بود تا در محلی که احتمال ناامنی در آن وجود دارد حضور داشته باشد. اما طرفداران جبهه باطل وقتی به او می‌رسند، همانند گرسنگانی که به یک غنیمت رسیده‌اند به او یورش می‌برند. 

شهادت آرمان اما سندی شد برای تشخیص حق از باطل.‌ چرا؟
اول اینکه آرمان را به‌خاطر اعتقادش با سبعیتی هولناک کشتند. این در حالی بود که برخی تلاش می‌کردند جنبش ززآ را جنبشی به ستوه‌آمده از ظلم عنوان کنند. شهادت آرمان نشان داد که این انگاره دروغ است. بسیاری از طرفداران این شورش، سرشار از نفرت از دین بودند و هدفشان نه براندازی یک حکومت که ضربه به اصل اسلام بود.

دوم اینکه پیراهن دسموکراسی‌خواهی و انسانیت و طرفداری از زن شدیدا بر تن این قشر بی‌قواره است. کشتن آرمان تنها از مشتی جنایتکار بر می‌آمد. جالب آنکه این اقدام هرگز از سوی طرفداران این جنبش محکوم نشد.
سوم اینکه آرمان‌های آرمان، برای او خط قرمز بودند و نه تنها مشتی هوس و عقده‌گشایی. آرمان فرق عقیده با عقده را روشن کرد. فرق انقلابی بودن با قلابی بودن را، فرق بر حق بودن با حقه‌باز بودن را. از او خواستند به امام اولش، به امام حسین و به رهبرش توهین کند. او این کار را نکرد و سلاخی شد. آرمان نشان داد چرا این انقلاب بیمه است و با شورش و ناامنی و هوچی‌گری، حتی لگد هم نمی‌خورد.

آرمان علی‌وردی سند حقانیت آرمان‌هاست. او نشان داد اعتراض طرفداران ززآ علیه وضع موجود نیست، بلکه علیه ریشه‌ها و آرمان‌هاست. 
مرتضی متشرعی، دبیر ستاد مردمی برگزاری اولین سالگرد شهید آرمان علی‌وردی با اشاره به برنامه‌های اولین سالگرد شهادت «آرمان علی‌وردی» اظهارداشت: روز جمعه ۵ آبان ساعت ۱۴:۳۰ در شهرک اکباتان خیابان ورزش که مقتل شهید آرمان علی‌وردی است، برنامه با قرائت زیارت عاشورا آغاز می‌شود. گروه‌های سرود نجم‌الثاقب، بشری و انصارالمهدی (عج) هم طی برنامه آثار خود را اجرا می‌کنند.
به گزارش تسنیم، وی افزود: قرائت قرآن توسط حبیب صداقت نفر اول مسابقات بین‌المللی انجام می‌شود. سخنران این مراسم حجت‌الاسلام سیدعلیرضا حسینی و مداحی حاج سعید حدادیان، امیر عباسی و محمدحسین حدادیان هم مرثیه‌خوانی می‌کنند. همچنین ابوذر روحی هم در این مراسم سرودخوانی خواهد داشت.

متشرعی تصریح کرد: همچنین بعد از نماز مغرب نیز جلسه‌ای در مسجد امام علی (ع) شهران، محل زندگی این شهید بزرگوار با سخنرانی علی اکبر رائفی‌پور و مداحی امیر عباسی و علی پورکاوه برگزار خواهد شد. این مداح اهل بیت (ع) افزود: این مراسم‌ها با حضور پرشور مردم انقلابی و ساکنین شهرک اکباتان و اهالی منطقه ۵ و همچنین نوجوانان و جوانان عزیز و همشهریان تهرانی برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه در حواشی این مراسم چایخانه حضرت رضا (ع) توسط خادمیاران رضوی منطقه ۵ و همچنین موکب‌های پذیرایی ، فرهنگی و کودک و نوجوان هم برپا می‌شود تا از مهمانان پذیرایی کنند، افزود: از همه  مردم تهران و اطراف این شهر دعوت می‌کنیم تا با حضور خود زینت‌بخش این مجلس باشند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.