سناریوی سیاه در اروپا - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 36510
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۶:۱۲ |

سناریوی سیاه در اروپا

با تسری ویروس جهش یافته کرونا ( ویروس انگلیسی) به سرتاسر اتحادیه اروپا و حتی برخی کشورهای خارج از این مجموعه، بسیاری از تحلیلگران مسائل بهداشتی و خصوصا کسانی که بر روی بیماری های عفونی و فراگیر کار می کنند، در خصوص سرعت شیوع «پاندمی» در کشورهای مختلف( در سال جدید  میلادی) هشدار داده اند.
سناریوی سیاه در اروپا

گروه  بین الملل   
با تسری ویروس جهش یافته کرونا ( ویروس انگلیسی) به سرتاسر اتحادیه اروپا و حتی برخی کشورهای خارج از این مجموعه، بسیاری از تحلیلگران مسائل بهداشتی و خصوصا کسانی که بر روی بیماری های عفونی و فراگیر کار می کنند، در خصوص سرعت شیوع «پاندمی» در کشورهای مختلف( در سال جدید  میلادی) هشدار داده اند. رادیو فرانسه در یکی از گزارش‌های خود تصریح کرده است که  شناسایی گونه جهش یافته ویروس کرونا در منطقه «کنت»در جنوب انگلیس به نگرانی از وقوع سناریویی سیاه در سراسر اروپا دامن زده است. از این گونه جهش یافته ویروس تحت عنوان«ووک ٠١/٢٠٢٠١٢»یاد می شود که متحمل دگردیسی‌های متعددی شده که در نتیجه آن‌ها قدرت و سرعت سرایت ویروس بسیار افزایش یافته است.بسیاری از مشاهدات و آزمایش‌های درمانی افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا را نتیجه رشد همین گونه جهش‌یافته می‌دانند.مرکز اروپایی پیشگیری و مهار بیماری‌ها در گزارش جدید خود با اشاره به دگردیسی‌های متعدد ویروس کرونا از خطر افزایش شدید سرایت آن خبر داده و افزوده است که گونه جدید ،شمار مبتلایان در بیمارستان‌ها و همچنین شمار قربانیان را افزایش می‌دهد.به غیر از انگلیس مواردی از همین گونه در فرانسه و آلمان مشاهده شده است. مقامات برلین می‌گویند که گونه جهش یافته در سوئد، دانمارک، سويیس، پرتغال، شیلی و آمریکا نیز دیده شده است.پژوهشگران و پزشکان انگلیسی معتقدند که درصد سرایت گونه جهش یافته بین ٥٠ تا ٧٤ درصد بیش از گونه های تاکنون شناخته شده است. این امر می‌تواند تعداد مبتلایان و کشته شدگان را در سال آینده میلادی نسبت به سال جاری افزایش دهد. به گفته متخصصان بسیار بعید است که برقراری مجدد قرنطینه و اتخاذ تدابیر اضطراری برای کاستن از آهنگ رشد بیماری کافی باشند، مگر آنکه همه مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی نیز تعطیل شوند. به گفته پزشکان تنها گسترش روند واکسیناسیون قادر است به بحران جاری خاتمه دهد. با همه این اوصاف، در بسیاری از نقاط اروپایی، جنبش‌هایی فعال در مخالفت با تزریق واکسن ( به دلایلی مانند
 بی اعتمادی به واکسن‌هایی مانند فایزر و …) ایجاد شده و فراتر از آن، هنوز اطمینانی از سوی سازمان‌های بهداشتی نیز نسبت به واکسن‌های کرونا در غرب وجود ندارد. در چنین شرایطی با توجه به شیوع ویروس کرونای انگلیسی و رشد تصاعدی مبتلایان کرونا در اتحادیه اروپا، شاهد تشدید بحران‌های ناشی از پاندمی در این منطقه خواهیم بود. 
  بحران همه جانبه در اروپا
کشورهای عضو اتحادیه اروپا که طی ماه‌های گذشته و از طریق رایزنی های مخفیانه با شرکت‌های دارویی و آزمایشگاهی در سرتاسر دنیا، مشغول احتکار واکسن کرونا و تلاش برای انحصاری کردن حق توزیع آن در جهان داشته اند، هم اکنون با بحرانی به نام « جهش ویروس کرونا» و « بی اعتمادی به واکسن کرونا از سوی شهروندان» مواجه شده اند. به عنوان مثال ۵۴ درصد از شهروندان فرانسوی اعلام کرده اند که نسبت به واکسن موسوم به کووید ۱۹ که از سوی شرکت‌هایی مانند فایزر تولید شده است، نگاه مثبتی نداشته و از واکسیناسیون( با توجه به شرایط موجود ) اجتناب خواهند کرد. بدون شک در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ نیز اتحادیه اروپا  با بحران مدیریت و کنترل پاندمی کرونا مواجه خواهد بود. در این خصوص، بعید است میان سران اتحادیه اروپا نیز هماهنگی و همراهی مؤثری در مواجهه با بحران‌های ناشی از شیوع کرونا  صورت گیرد.به عبارت بهتر، اتحادیه اروپا در سال جدید نیز بار دیگر در مواجهه با بحران کرونا مردود خواهد شد. 
رادیو فرانسه 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.