سفرهای دلگرم‌کننده مسئولان - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 50991
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۶:۱۷ |
سفرهای استانی مقامات بررسی شد

سفرهای دلگرم‌کننده مسئولان

با شروع به کار دولت و مجلس انقلابی میزان حضور مقامات و مسئولان کشوری در میان مردم استان‌های مختلف و نشستن پای درد دل آن‌ها افزایش چشمگیری یافته است.‏‎رهبر معظم انقلاب اسلامی درزمینه ارتباط مستقیم مردم و مسئولین بر تأثیرات مهم و لحظه‌ای آن اشاره کرده و می‌فرمایند: «زمانی که مسئولی به‌صورت مستقیم در میان مردم حاضر می‌شود، آحاد جامعه از این حضور دلگرم خواهند شد، شاید اقدامی در همان لحظه یا به‌صورت کوتاه‌مدت صورت نگیرد ولی می‌تواند مرهمی بر زخم‌های مشکلات مردم باشد.»
سفرهای دلگرم‌کننده مسئولان

مصطفی هدایی
با شروع به کار دولت و مجلس انقلابی میزان حضور مقامات و مسئولان کشوری در میان مردم استان‌های مختلف و نشستن پای درد دل آن‌ها افزایش چشمگیری یافته است.‏‎رهبر معظم انقلاب اسلامی درزمینه ارتباط مستقیم مردم و مسئولین بر تأثیرات مهم و لحظه‌ای آن اشاره کرده و می‌فرمایند: «زمانی که مسئولی به‌صورت مستقیم در میان مردم حاضر می‌شود، آحاد جامعه از این حضور دلگرم خواهند شد، شاید اقدامی در همان لحظه یا به‌صورت کوتاه‌مدت صورت نگیرد ولی می‌تواند مرهمی بر زخم‌های مشکلات مردم باشد.»
در سال‌های اخیر و به خاطر مشکلات و چالش‌های اقتصادی و معیشتی که بیشتر ناشی از ناکارآمدی‌های دستگاه اجرایی و بخشی نیز تحریم‌های ظالمانه غرب بود، اقشار مختلف مردم به‌ویژه در استان‌های محروم با بحران‌های مضاعفی روبه‌رو شدند و اظهار نارضایتی کردند. کسانی که صاحبان اصلی کشور هستند و مقامات به‌عنوان خادمان نظام اسلامی و مردم می‌بایست در کنار آن‌ها حضور یافته و با شنیدن مستقیم مشکلات از زبانشان، مرهمی برای دردها باشند. 
 قالیباف در مازندران مطالبه گر حقوق ازدست‌رفته کارگران شد
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی روز پنج‌شنبه هفته گذشته به مازندران رفت. وی در جریان نظارت میدانی از استان مازندران، از بندر امیرآباد شهرستان بهشهر بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت فعالیت و مشکلات این حوزه قرار گرفت. در این بازدید محمدعلی سعیدی پور مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گزارشی از عملکرد این بندر ارائه کرد و رئیس مجلس شورای اسلامی را در جریان کم و کیف نحوه فعالیت‌های اقتصادی و مبادلات کالا در این بندر قرار داد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید میدانی از بندر امیرآباد به دیدار چهره به چهره با کارگران و رانندگان کامیون پرداخت و از نزدیک در جریان دغدغه‌های این قشر از جامعه قرار گرفت. در سال‌های اخیر ازجمله اقشاری که با مشکلات عدیده دست‌وپنجه نرم می‌کنند، کارگران قراردادی و رانندگان کامیون هستند. افزایش بی‌ضابطه قیمت قطعات یدکی کامیون و عدم انطباق کرایه‌ها، رانندگان کامیون را در فشار شدید معیشتی قرار داده بود.
در جریان سفر رئیس مجلس به مازندران، کارگران خطاب به وی از عدم داشتن امنیت شغلی، به‌کارگیری دائم، پرداخت حقوق و حق بیمه متناسب با تخصص و عدم توجه مسئولان شرکت‌ها به اهمیت فعالیتشان در این بندر گلایه کردند.  رانندگان کامیون نیز از عدم داشتن امنیت شغلی خود گفته و عنوان کردند که کارشان جابه‌جایی کالا و محصولات صادراتی و وارداتی است، اما آنان را به‌عنوان راننده توریستی معرفی کرده‌اند، لذا حقوق و مزایا و حق بیمه‌شان متناسب با واقعیت نیست.
براساس این گزارش، قالیباف خطاب به مدیرعامل بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: وقتی پیمانکار به کارگر ظلم می‌کند، شما باید قرارداد ببندید و پیمانکار پول را پرداخت کند؛ درواقع باید کارفرما را مکلف کنید متناسب با تعداد کارگران قرارداد انعقاد کرده و سپس حقوق و حق بیمه‌شان را از محل اصل قرارداد کسر و به کارگران پرداخت کنید.
رئیس قوه مقننه کشورمان تصریح کرد: اگر شما به‌عنوان کارفرمای دولت این کار را انجام ندهید، به کارگران ظلم می‌شود. الان به‌عنوان نمونه برخی مطرح می‌کنند که طی ۱۰ سال گذشته یک شرکت بخش خصوصی به ایشان ظلم کرده است، از طرفی از آن‌ها ۱۲ ساعت کار می‌خواهند اما ۸ ساعت به آن‌ها پرداخت می‌شود؛ به‌جای این‌که ۲۵ روز کار کنند، ۱۲ روز و ۱۲ ساعت کار می‌کنند و مابقی روزهای یک ماه رها می‌شوند، درحالی‌که این شرکت حق چنین کاری را ندارد.
در پایان بازدید میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی از بندر امیرآباد، قالیباف با کارکنان ناو جوشن و ناوچه کلاس قائم ۱۸۰۸ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.
قالیباف همچنین در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت لایحه منطقه آزاد مازندران گفت: در رابطه با بخش منطقه آزاد این استان قبلا مجلس تصمیم گرفته بود و مصوبه آن به شورای نگهبان ارسال شد؛ این شورا ایراداتی را نسبت به لایحه گرفت و آن را مجددا به مجلس بازگرداند که در کمیسیون تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موضوع منطقه آزاد مازندران و خراسان در یک لایحه گنجانده‌شده که در کمیسیون تخصصی بررسی و نهایی شده است، لذا منتظریم این مهم به صحن مجلس بیاید و امیدواریم نمایندگان تصمیم مورد انتظار مردم دو استان را بگیرند تا نهایتا لایحه به شورای نگهبان ارسال شود.
وزیر کشور از تبدیل سیستان و بلوچستان به قطب اقتصادی گفت
سفر به استان‌های محروم کشور در دستور کار جدی رئیس دولت سیزدهم و مسئولان قرار گرفته است. سیستان و بلوچستان، یکی از مقاصد اصلی سفرهای استانی است و دولت برای مدیریت توسعه‌ای و اولویت قراردادن اقتصاد در این استان، مدرس خیابانی از مدیران توانمند خود را به‌عنوان استاندار معرفی کرده است. 
بازدید احمد وحیدی، وزیر کشور از استان سیستان و بلوچستان در ادامه سلسله سفرهای مسئولین به این استان در هفته‌های اخیر بوده است. این استان قرار است به‌سرعت در مسیر محرومیت‌زدایی و پیشرفت قرار گیرد. وی در مراسم تکریم و معارفه استاندار جدید به همین موضوع اشاره کرد و گفت: امروز با وجود همه تحریم‌ها ملت یکپارچه ایران در حال حرکت رو به رشد است. سیستان و بلوچستان امروز با سالیان گذشته قابل قیاس نیست اما خدمات انجام‌شده بی‌شک کافی نیست و همه توان ما در مسیر رفع محرومیت‌های این استان به کار گرفته خواهد شد. دولت سیزدهم برای تلاش وافر در مسیر رشد و پیشرفت هرچه بیشتر استان مصمم است اما همه مردم و مسئولان این استان در این مسیر باید دست‌به‌دست هم دهند.
وحیدی بیان کرد: تاکنون دشمنان این ملت تلاش‌های زیادی برای ناامن کردن این خطه از کشور داشته اما با وحدت همین مردم این تلاش‌ها بی‌ثمر مانده و این‌یک نعمت ویژه است.
وزیر کشور اظهار داشت: آقای مدرس خیابانی مدیری توانمند، باهوش و پرتلاش است که تاکنون تجربیات متعددی درزمینه اداره مراکز اقتصادی، صنعتی و معدنی داشته و قطعا بهترین فردی است که می‌توانستیم برای تحقق توسعه اقتصادی این استان انتخاب کنیم.
وی خاطرنشان کرد: مدرس خیابانی در دولت فعلی از کاندیداهای وزارت صنعت، معدن و تجارت بودند و درواقع فردی بسیار توانمند هستند که یک مجموعه اقتصادی با میلیاردها سرمایه را رها کرده و به سیستان و بلوچستان آمده تا به مردم این خطه خدمت کند.
وحیدی اظهار داشت: مدرس خیابانی معروف است به مدیر توسعه‌ای که هرجا بوده آن مجموعه را توسعه داده و برای بحث انتقال آب، فعال کردن اقتصاد در مرز و دیگر حوزه‌ها برنامه ویژه دارد که امید داریم تحقق این طرح‌ها به رفع چهره محرومیت در استان بینجامد.
با اولویت قرار گرفتن گفتمان پیشرفت همه‌جانبه کشور و به‌ویژه در استان‌های کمتر برخوردار و محروم، لاجرم بخش عمده‌ای از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم حل خواهد شد. مشکلاتی که دشمنان امید بسیاری داشتند تا تبدیل به بحران‌های سیاسی و امنیتی برای نظام جمهوری اسلامی شود ولی در حال حاضر به محلی برای جهاد و افزایش تمرکز مدیریتی مسئولان جهت رفع چالش‌ها و پیشرفت تبدیل شده است.

نویسنده : مصطفی هدایی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.