سامانه املاک و مستغلات تاحدی بازار مسکن را سامان می‌بخشد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 89260
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۱۴ |
غلامرضا شریعتی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

سامانه املاک و مستغلات تاحدی بازار مسکن را سامان می‌بخشد

غلامرضا شریعتی، نماینده مردم بهشهر و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» بیان کرد: به طورحتم اقداماتی عظیم که با شفاف‌سازی و روند سامانه‌ای شدن همراه می‌شود، مثمرثمر خواهند بود و نتایج خوبی را رقم خواهند زد.
سامانه املاک و مستغلات تاحدی بازار مسکن را سامان می‌بخشد

غلامرضا شریعتی، نماینده مردم بهشهر و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» بیان کرد: به طورحتم اقداماتی عظیم که با شفاف‌سازی و روند سامانه‌ای شدن همراه می‌شود، مثمرثمر خواهند بود و نتایج خوبی را رقم خواهند زد. این روند در یکایک حوزه‌ها به همین شکل می‌باشد و تنها منحصر به بخش مسکن نخواهد بود؛ به طورمثال اخذ چنین تصمیماتی در حوزه مالیات و درآمدها نیز اثرگذار خواهد بود. مادامی‌که فعالیت‌ها شفاف شوند، تصمیمات بهتر اتخاذ خواهد شد و ساماندهی بازار مو‌ردنظر اتفاق خواهد افتاد. وی افزود: سامانه املاک و مستغلات به‌منظور ساماندهی بازار اجاره‌بهای مسکن اقدامی بسیار باارزش بود و حال اگر چنین فضایی برای خریدوفروش نیز مقرر شود، نتایج بهتری رقم خواهد خورد و شاهد ثبات بیشتر بازار مسکن خواهیم بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح سامانه املاک و مستغلات تصریح کرد: بی‌شک دسترسی آسان به اطلاعات، ثبت اطلاعات با سهولت بسیار، انجام کار بدون حضور در محل و … موجب اثرگذاری و استقبال بیشتر از این سامانه خواهد شد.نماینده مردم بهشهر همچنین خاطرنشان کرد: اینک ابتدای کار سامانه املاک و مستغلات می‌باشد. بنابراین رقمی که ثبت اطلاعات کرده‌اند، اگرچه چشمگیر اما کافی نیست. به همین منظور انتظار می‌رود طی آینده‌ای نزدیک و با تبیین بیشتر سازوکارها، این سامانه با استقبال بیشتری همراه شود.

وی متذکر‌ شد: کمیسیون عمران مجلس یازدهم همواره از اقدامات این‌چنینی در جریان نشست‌ها استقبال کرده و بی‌شک همواره اعضای کمیسیون از چنین موضوعاتی چه در حوزه املاک و چه در حوزه مستغلات و خانه‌های خالی حمایت خواهند کرد. وی در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: بی‌شک اقداماتی که منجر به شفاف‌سازی و ساماندهی بازار می‌شوند، می‌بایست با جدیت دنبال شوند و استمرار‌ پیدا کنند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.