ساماندهی حقوق کارکنان در یک قدمی اجرا - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 89913
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۴۴ |
جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خبر داد:

ساماندهی حقوق کارکنان در یک قدمی اجرا

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح آخرین وضعیت از همسان سازی حقوق بازنشستگان پرداخت و با بیان اینکه بازنشستگان نسبت به عدم همسان سازی گلایه دارند.
ساماندهی حقوق کارکنان در یک قدمی اجرا

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح آخرین وضعیت از همسان سازی حقوق بازنشستگان پرداخت و با بیان اینکه بازنشستگان نسبت به عدم همسان سازی گلایه دارند، اظهار داشت: متأسفانه در شرایط کنونی طرح همسان ‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس مطرح نیست چراکه دولت لایحه مربوط به دولت گذشته را پس گرفته و لایحه جدیدی را به مجلس یازدهم ارائه نکرده است. همسان سازی حقوق بازنشستگان امری ضروری است و دولت می‌بایست نسبت به اجرای آن اهتمام داشته باشد.

او با بیان اینکه تفاوت و تبعیض میان بازنشستگان و شاغلان باید کاهش پیدا کند، تصریح کرد: دولت باید بکوشد تا تفاوت‌ و تبعیض‌های شکل گرفته را کاهش و برطرف سازد. شایان ذکر است تا بگوییم که در گذشته تفاوت حداقل و حداکثر حقوق به ۲۱ برابر می‌رسد. با آغاز به کار مجلس یازدهم و کوشش نمایندگان این تفاوت به ۱۵ برابر رسیده و حال به ۷ برابر کاهش پیدا کرده است. تفاوت ۷ برابری میان حداقل و حداکثر حقوق، عدد چشمگیری نیست و در قانون مدیریت خدمات کشوری پیش بینی و مصوب شده است. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تناسب حقوق‌ها با حقوق و دستمزد کشورهای منطقه همچنین خاطرنشان کرد: امروز باید به ارقام پرداختی توجه داشت و پاسخگوی نیاز مردم بود. اگر سقف پرداختی کنونی را به نرخ دلار بین المللی تبدیل کنیم، خواهیم دید که حقوق‌ متناسب با حقوق کشورهای منطقه نیست و عدد پایین‌تری دارد.

نماینده مردم شیراز با تأکید بر ضرورت کاهش انگیزه مهاجرت  ادامه داد: مادامی که حقوق و پرداختی‌ها کمتر از سطح بین المللی و کشورهای منطقه باشد، انگیزه برای فرار نیروهای متخصص و متفکر پدید خواهد آمد. به عبارت دیگر اگر حداقل نیاز نیروهای متفکر و تخصصی کشور پوشش داده نشود، تمایل به مهاجرت افزایش می‌یابد. او با تأکید بر اینکه دولت باید لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان را به مجلس ارائه دهد، متذکر شد: باید هزینه‌ها و پرداختی‌ها قابل رقابت با کشورهای منطقه باشد تا انگیزه مهاجرت در کشور به وجود نیاید. دولت باید اصلاحاتی را نسبت به حقوق‌ها و پرداختی‌ها در دستورکار قرار دهد و تفاوت میان شاغلان و بازنشستگان را تعدیل کند.

متأسفانه اکنون بازنشستگان نسبت به این تفاوت‌ها گله دارند و مطالبه‌شان رفع این تفاوت‌ها به منظور جلوگیری از دلزدگی و ناراحتی است. بی‌شک این موضوع باید تحت یک لایحه از سوی دولت به مجلس ارائه شود و انتظار داریم دولت به زودی اقدام کند تا این انتظارات و توقعات برآورده شود.وی در پایان این گفت‌وگو به تشریح آخرین وضعیت از طرح ساماندهی حقوق کارکنان دولت پرداخت و در این باره افزود: این موضوع پس از ایرادات وارده از سوی شورای نگهبان به مجلس بازگشت و در دستورکار بررسی کمیسیون اجتماعی قرار گرفت. خوشبختانه ایرادات وارده رفع شده و دردستورکار صحن قرار دارد. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.