رکورد‌های ریزشی بورس - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 74780
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۶:۰۶ |

رکورد‌های ریزشی بورس

بورس در هفته های اخیر همچنان به ریزش ادامه داده و هر روز حمایت های مهمی را از دست می دهد، شاخص کل در معاملات دیروز با ریزش بیش از 19 هزار واحدی به جایگاه یک میلیون و 277 هزار واحدی رسید که این موضوع فعالان بازار سرمایه را به شدت نگران کرد.
رکورد‌های ریزشی بورس

گروه اقتصادی
بورس در هفته های اخیر همچنان به ریزش ادامه داده و هر روز حمایت های مهمی را از دست می دهد، شاخص کل در معاملات دیروز با ریزش بیش از ۱۹ هزار واحدی به جایگاه یک میلیون و ۲۷۷ هزار واحدی رسید که این موضوع فعالان بازار سرمایه را به شدت نگران کرد.
در معاملات روز گذشته ارزش معاملات خرد امروز به ۲/۴۲۲ میلیارد تومان رسیده و بازار شاهد دوباره خروج ۲۰۰ میلیارد تومانی بود، صف‌های خرید تنها ۴۲ نماد با ارزش ۱۳۴ میلیارد تومان و صف‌های فروش نیز ۷۹ نماد به ارزش ۲۰۶ میلیارد تومان بود.در معاملات دیروز ۴۴۲ نماد منفی بوده و رکورد منفی بودن در چند هفته اخیر زده شد.
فعالان بازار سرمایه می گویند، این بازار اکنون ارزنده است اما واقعیتی که این روزها شاهد هستیم، ریزش مکرر بورس است.
ریزش این روزهای بورس نگران کننده نیست
امید پورمحمود، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح استمرار روزهای پر افت و خیز بورس و مولفه‌های امید بخش پرداخت و اظهارکرد: درحال حاضر علی‌رغم خروج پول حقیقی‌ها، خرید حقوقی‌ها را شاهد هستیم. این موضوع نشان‌گر این است که بازار فعلی برای حقوقی‌ها جالب توجه شده است. وی‌ افزود: اگرچه در روزهای فعلی شاخص اوضاع خوبی ندارد و ممکن است در روزهای آتی عدد پایین‌تری را هم ببیند اما کلیت بازار خوب است. اگرچه خروج از بازار و فروش حقیقی‌ها اتفاق افتاده اما حقوقی‌ها با خرید خود در حال ورود به بازار هستند.  کارشناس بازار سرمایه همچنین خاطرنشان کرد:گزارشات ماهانه حاکی از یک روند خوب بود. به نظر می‌رسد شاخص نیز به زودی به نقاطی برسد که بتوان از آن میانگین گرفت. 
او متذکر شد: شرایط بورس نگران کننده نیست و می‌توان به مولفه‌های موجود امیدوار بود. شایان ذکر‌است بگوییم که ابهامات اقتصادی و شرایط سیاسی در سیر نزولی و صعودی  بازار‌ موثر است و استمرار روند افت و خیز بورس نیز به همین سبب است. وی در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: طی روزهای آینده و در صورت اصلاح شاخص تا یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد، امید برگشت شاخص را شاهد خواهیم بود.
  مولفه های اصلی اقتصادی را درست کنیم
رحمان امیرآبادی، کارشناس ارشد اقتصادی نیز در این باره به« رسالت» گفت: باید مولفه های اصلی بازار را اصلاح کنیم و اصلی ترین مولفه، مولفه های کلان بوده که بازار سرمایه از آن رنج می برد.
امیرآبادی در ادامه گفت: دولت باید راهکاری برای جذابیت بازار سرمایه در شرایط فعلی ایجاد کند وگرنه بازار ممکن است در شرایط هیجانی ریزشی قرار داشته و باز هم به نزول خود ادامه دهد.
  بورس اولویت دولت نیست؟
در همین باره امین بهمنش، کارشناس ارشد بازار سهام به« رسالت» گفته بود، به نظر می رسد در ماه های اخیر اولویت دولت کنترل تورم بوده و بورس اولویت این روزها دولت نیست.
به گزارش خبرنگار »رسالت»، فعالان بازار سرمایه انتظار جدی از دولت داشته تا با ورود به وضعیت فعلی بورس، مولفه های کلان اقتصادی را تغییر داده و بورس را به محلی جذاب برای  سرمایه گذاری تبدیل کند، متاسفانه امروز بورس به هیچ وجه بازاری  جذاب برای سرمایه گذاری نبوده و در یک سال اخیر بازار مسکن با وجود حبابی شدن اما بازاری به مراتب جذاب تر از بازار سرمایه بوده و توانسته به یک بازار سفته بازی محبوب برای دلالان تبدیل شده و پول های کلان را به راحتی در درون خود پارک کند.برای شکوفایی و پویایی اقتصاد نیاز به سرمایه در گردش به صورت آزاد در دو سیستم مهم پولی – مالی کشور یعنی سیستم بانکی و بازار سرمایه هستیم که در شرایط فعلی بازارسرمایه کارکرد گردش پول آزاد را از دست داده و معاملات خرد در این بازار به حداقل رسیده است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.