رژیم صهیونیستی وارد یک چرخه فروپاشی شده است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 101616
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۶:۰۴ |
حسن هانی زا‌ده کارشناس مسائل غرب آسیا:

رژیم صهیونیستی وارد یک چرخه فروپاشی شده است

حسن هانی زا‌ده، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار‌ «رسالت» به تشریح پیامدهای استراتژیک استعفاهای اخیر در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی پرداخت و دراین‌باره بیان کرد: با توجه به گذشت بیش از ۸ ماه از عملیات طوفان الاقصی و ناکامی بنیامین نتانیاهو و کابینه او برای تغییر معادله میدانی به نفع اسرائیل، به نظر می‌رسد که آثار شکست در میان ارتش و همچنین کابینه پس‌از گذشت ۸ ماه به طورکل آشکارشده است.
رژیم صهیونیستی وارد یک چرخه فروپاشی شده است

حسن هانی زا‌ده، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار‌ «رسالت» به تشریح پیامدهای استراتژیک استعفاهای اخیر در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی پرداخت و دراین‌باره بیان کرد: با توجه به گذشت بیش از ۸ ماه از عملیات طوفان الاقصی و ناکامی بنیامین نتانیاهو و کابینه او برای تغییر معادله میدانی به نفع اسرائیل، به نظر می‌رسد که آثار شکست در میان ارتش و همچنین کابینه پس‌از گذشت ۸ ماه به طورکل آشکارشده است. آخرین اقدامی که بنیامین نتانیاهو انجام داد، حمله به اردوگاه النصیرات بوده که به شهادت ۳۰۰ تن و مجروح شدن ۵۰۰ تن از مردم مظلوم منجر شد و نتانیاهو نتوانست با حمله خود گروگان‌ها را آزاد کند. وی با اشاره به اختلاف‌نظرهای پیش آمده میان رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی افزود: به نظر‌می‌رسد که اختلاف‌نظرها از مدت‌ها پیش میان رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی شدت پیداکرده است و با استعفای اخیر وزرای کابینه جنگی، این رژیم محکوم‌به شکست شده است. 
هانی زاده ضمن بیان این‌که رژیم صهیونیستی وارد یک چرخه فروپاشی شده است، تصریح کرد: هزینه‌های سنگین جنگ به ۶۰ میلیون دلار در طول ۸ ماه گذشته رسیده است و بیش از ۲۰۰۰ نفر از سربازان ارتش رژیم صهیونیستی کشته‌شده  و ۷۰۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.
 براین اساس رژیم صهیونیستی وارد یک چرخه فروپاشی شده است. افزون براین جامعه جهانی نیز دیگر تاب ماجراجویی‌های بنیامین نتانیاهو و کابینه افراطی وی را ندارد. کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر شکست رژیم صهیونیستی در عرصه تعاملات بین‌الملل خاطرنشان کرد: اظهارات اخیر دبیرکل سازمان ملل مبنی بر این‌که رژیم صهیونیستی، رژیم کودک کش شناخته‌شده است، در عرصه تعاملات بین‌المللی و سیاسی نوعی شکست برای رژیم صهیونیستی تلقی می‌شود. براین اساس می‌توان اظهارداشت که استعفای ۳ تن از اعضای ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی موجب شکست روند جنگ و اهدا‌ف نتانیاهو خواهد شد.او در‌پایان این گفت‌وگو با اشاره به تفرقه میان نهادهای اسرائیلی و همچنین آمریکا که حامی اصلی این رژیم در جنگ است، متذکر شد: کابینه بنیامین نتانیاهو در آستانه فروپاشی قرارگرفته است و آمریکایی‌ها‌ نیز به دنبال برکناری وی می‌باشند چراکه آمریکایی‌ها هزینه‌های سیاسی، اقتصادی و حیثیتی بسیاری را برای کابینه رژیم صهیونیستی متحمل شدند و دیگر افکار عمومی‌ اجازه دفاع از این کابینه افراطی را صادر نمی‌کند. 

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.