رویارویی با چالش‌ها نقطه قوت دولت سیزدهم است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 71310
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۶:۲۷ |
حجت‌الاسلام حسین میرزایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

رویارویی با چالش‌ها نقطه قوت دولت سیزدهم است

حجت‌الاسلام حسین میرزایی، عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: یک‌سال از خدمت صادقانه دولت گذشته است و امیدواریم مسیر این خدمت همواره موفق باشد. طی یک‌سال گذشته دولت اقدامات مهمی داشت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ورود واکسن و مهار ویروس کرونا بود.
رویارویی با چالش‌ها نقطه قوت دولت سیزدهم است

گروه سیاسی
حجت‌الاسلام حسین میرزایی، عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: یک‌سال از خدمت صادقانه دولت گذشته است و امیدواریم مسیر این خدمت همواره موفق باشد. طی یک‌سال گذشته دولت اقدامات مهمی داشت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ورود واکسن و مهار ویروس کرونا بود. همچنین بدهی‌های فراوانی به ارزش ۱۰ هزارمیلیارد تومان به‌صورت ماهیانه از دولت گذشته بجا مانده بود که تعیین تکلیف و پرداخت شد. وی افزود: جنگ ناگهانی اوکراین و روسیه موجب به خطر افتادن غلات تمام نقاط دنیا شد اما جمهوری اسلامی ایران را محتمل آسیب نکرد چراکه هم‌زمان با شروع این چالش جهانی، دولت سیزدهم چاره‌جویی خود را اتخاذ کرد. او بابیان این‌که جراحی اقتصادی و حذف ارز ۴ هزار
 و ۲۰۰ تومانی ازجمله اقدامات اثربخش دولت سیزدهم بود، تصریح کرد: ربای بانکی و خلق پول آن‌هم بدون پشتیبانی ازجمله مسائلی است که نیاز به چاره‌جویی دارد چراکه عدم در نظرگیری راهکار به‌منظور جلوگیری از این مباحث می‌تواند خطرآفرین باشد. همچنین ثبات ارزش پول،  بنگاه‌داری بانک‌ها، شرکت‌های خصولتی و شرکت‌های خصوصی با مدیریت دولت که خود بستر فساد و رانت هستند ازجمله مباحث حائز اهمیت برای بررسی‌اند. چنین مسائلی چنانچه با راهکار مناسب همراه نشوند، برای اقتصاد کشور زیان آفرین خواهند بود. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه انحصاری نیست و در ارتباط با سایر شرکت‌های مشابه است. شایان‌ذکر است تا بگوییم که این تفحص مربوط به سال‌های آخر دولت گذشته و مدیرعامل اسبق فولاد مبارکه است. با ورود دولت سیزدهم و به دست رسیدن اطلاعات، عاملان تخلف شناسایی و عزل شدند و مدیران انقلابی و کاربلد به‌جای افراد متخلف قرار گرفتند. نماینده مردم اصفهان ضمن تأکید بر فعالیت صادقانه دولت از عملکرد وزیر نیرو انتقاد کرد و گفت: مدیریت فعلی در حوزه آب و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ضعیف بوده و نیاز است تا با تغییر همراه شود چراکه آب یکی از مسائل کلیدی کشور است و عملکرد نامطلوب در این حوزه قابل دفاع نیست. او با اشاره به اینکه دیپلماسی اقتصادی و تقویت روابط با همسایگان یکی از رویکردهای بسیار خوب دولت سیزدهم است، در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: دولت سیزدهم علی‌رغم مذاکرات و احیای برجام اما هیچ‌گاه زیاده‌خواهی‌های آمریکا را نپذیرفت و به‌منظور برقراری مذاکرات از آن‌ها تضمین‌های کافی خواست. دراین راستا از تیم مذاکره‌کننده درخواست داریم تا همواره خط قرمزهای نظام و قانون راهبردی را در دستور کار خود قرار دهند تا توافقی خوب حاصل شود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.