روز جهانی قدس، روز تجلی وحدت امت اسلامی است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 84320
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۶:۴۸ |
حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل منطقه:

روز جهانی قدس، روز تجلی وحدت امت اسلامی است

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس و ضرورت تقویت جبهه مقاومت به خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: تظاهرات و راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر شهرهای کشور بسیار کوبنده و در مقایسه با سال‌های گذشته با شکوه‌تر بود. این امر‌ به اعتبار آن بود که جمهوری اسلامی ایران طی ۴ دهه گذشته همواره تنها کشور حامی فلسطین بوده و از آرمان‌هایشان دفاع کرده است.
روز جهانی قدس، روز تجلی وحدت امت اسلامی است

گروه سیاسی
حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس و ضرورت تقویت جبهه مقاومت به خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: تظاهرات و راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر شهرهای کشور بسیار کوبنده و در مقایسه با سال‌های گذشته با شکوه‌تر بود. این امر‌ به اعتبار آن بود که جمهوری اسلامی ایران طی ۴ دهه گذشته همواره تنها کشور حامی فلسطین بوده و از آرمان‌هایشان دفاع کرده است. به عبارت دیگر جمهوری اسلامی ایران در ۴ دهه گذشته، هزینه‌های سیاسی بسیاری به سبب حمایت از آرمان‌های فلسطین پرداخت کرده است. 
وی‌ افزود: روز جهانی قدس، روز تجلی وحدت امت اسلامی است. در تظاهرات و راهپیمایی روز قدس مشاهده کردیم که تمامی ملت با انسجام حاضر شدند و مصمم بودند تا در برابر دشمنان جمهوری اسلامی ایران و رژیم غاصب صهیونیستی بایستند. 
هانی زاده تصریح کرد: راهیپمایی روز جهانی قدس دربرگیرنده پیامی بسیار مهم برای جهانیان بود؛ ملت مسلمان فلسطین هرگز تنها نیست و مردم ایران همواره بر اساس اصول و ارز‌ش‌های انقلاب اسلامی از این ملت حمایت خواهند کرد. کارشناس مسائل سیاسی و منطقه همچنین خاطرنشان کرد: طی هفته‌های گذشته اتفاق ناگواری تحت عنوان حملات مکرر رژیم صهیونیستی علیه نماز‌گزاران در مسجد الاقصی رخ داد. بی‌شک این حملات وحشیانه و غیر قابل توجیه موجب بروز انتفاضه جدید  خواهدشد. 
او متذکر شد: با توجه به اینکه درگیری‌های جدیدی در اراضی اشغالی شکل‌گرفته است، سه جبهه مختلف در سوریه، جنوب لبنان و داخل اراضی اشغالی علیه رژیم صهیونیستی تشکیل شد. همچنین پاسخ کوبنده رزمندگان فلسطینی نشان داد که ملت فلسطین با کمک محور مقاومت قادر به آزادسازی بیت المقدس خواهد بود. 
وی یادآور شد: پاسخی که حماس و جهاد اسلامی نسبت به تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی دا‌دند، نشان از فروپاشی بسیار نزدیک رژیم صهیونیستی داشت. حمایت حزب الله لبنان و مردم سوریه نیز این امر را قوت بخشیده است. هانی زاده در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: فروپاشی رژیم صهیونیستی بسیار نزدیک شده است. اختلاف پیش آمده در حاکمیت رژیم صهیونیستی نیز حاکی از شرایط نابسامان و ناپایدار داخلی برای رژیم و محکومیت آن‌ها به فروپاشی است.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.