روحانی باید در مورد گرانی‌ها توضیح دهد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 24439
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۸:۱۸ |
بررسی دلایل احضار رئیس‌جمهور به خانه ملت در گفت‌وگو با عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

روحانی باید در مورد گرانی‌ها توضیح دهد

مدتی است نوسان قیمت در بازارهای مختلف، عجیب به نظر می‌رسد و نرخ اقلام هرروز با روز گذشته متفاوت است. این معضل در بازارهای مسکن، طلا، سکه و ارز توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است.
روحانی باید در مورد گرانی‌ها توضیح دهد

‌|  گروه سیاسی‌|
مدتی است نوسان قیمت در بازارهای مختلف، عجیب به نظر می‌رسد و نرخ اقلام هرروز با روز گذشته متفاوت است. این معضل در بازارهای مسکن، طلا، سکه و ارز توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. ناگفته نماند که اقلام خوراکی نیز در روزهای اخیر با افزایش چشمگیر همراه بوده است.به دنبال همین موضوع، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در حساب رسمی توییتر خود از احضار رئیس‌جمهور به مجلس خبر داد و نوشت: با توجه به تورم افسارگسیخته،افزایش روزانه قیمت طلا، سکه، ارز و مسکن، طرح ‎#سؤال_از_روحانی و احضارش به ‎مجلس را آماده ودرجلسه علنی روز یک شنبه۱۵ تیر به جریان خواهم انداخت تا اگر روحانی برنامه‌ای برای اصلاح امور ندارد مجلس به او برنامه بدهد.شرایط فعلی قابل‌تحمل نیست.اعتراض مردم به‌حق است.او همچنین در توییتر دیگر با تیتر ‏‎#گزارش_به_ملت آورده است که: از دیروز تاکنون بیش از ۱۰۰ محورسوال هم‌وطنان از آقای روحانی به دستم رسیده که همه به‌حق و درست هستند و نشان از عمق نارضایتی مردم از عملکرد دولت و شخص رئیس‌جمهور دارد. محدودیت آیین‌نامه‌ای اجازه طرح همه سؤالات را نمی‌دهد. لذا به نمایندگی از مردم ۵ محور مهم مطرح می‌شود.
در ادامه با این عضو هیئت‌رئیسه مجلس به گفت‌وگو پرداختیم.
*باوجود نوسانات شدید بازار، دولت هیچ توضیحی به مردم نداده است
وی در مورد احضار رئیس‌جمهور به مجلس در گفت‌وگو با« رسالت» بیان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی پیش‌آمده، مردم ازنظر معیشتی با مشکلات جدی روبه رو شدند و بارها درخواست و سؤال کردند که نمایندگان می‌خواهند برای مشکلات اقتصادی چه‌کار کنند. به‌ویژه با تغییر مجلس و شروع به کار مجلس یازدهم و انتظاری که مردم از نمایندگان دوره یازدهم دارند، پیگیری و  رفع مشکلات اقتصادی و معیشت است.وی افزود: واقعیت این است که در مدت اخیر و نوسانات بازار شاهد نبودیم که دولت توضیحاتی را به مردم ارائه دهد. برخی از اقلام که افزایش قیمت چشمگیر داشتند هیچ ربطی به قیمت ارز نداشته است. مشکلاتی که اکنون مردم با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند ربطی به ارز ندارد. عده‌ای تمام مسائل حتی نفس کشیدن مردم را به قیمت ارز گره می‌زنند.
*محور سؤالات سیاسی نیست و فقط مشکلات اقتصادی را بررسی می‌کنیم
موسوی لارگانی تصریح کرد که چند روز گذشته شخصاً از رئیس مجلس درخواست کردم از رئیس‌جمهور دعوت کنند به مجلس بیاید. اکنون ازآنجاکه از رئیس‌جمهور دعوت نشد، قرار است ما در قالب سؤال از او دعوت کنیم که توضیحاتی را ارائه دهد. محور سؤالات ما به‌هیچ‌وجه سیاسی نیست و شامل تمام مسائل اقتصادی، معیشت مردم و نوسانات در بازار مسکن و اشتغال جوانان است.
وی در پاسخ به این‌که آیا مسئله استیضاح در میان است؟ تأکید کرد که  به‌هیچ‌وجه استیضاح در کار نیست و ما مشکلات اقتصادی مانند ازدواج جوانان و سختی معیشت را مطرح خواهیم کرد. زیرا اکنون مردم از این مسائل رنج می‌برند.عضو هیئت‌رئیسه مجلس در تکمیل گفت‌وگو سخنان و نگرانی‌های پدر سه فرزند را مطرح می‌کند و می‌گوید: در روزهای اخیر پدری به من زنگ زد و گفت من تا دیروز نگران این بودم که چگونه برای سه دخترم که در سن ازدواج هستند، جهیزیه تهیه کنم، اما اکنون نگران و مضطرب سیر کردن شکم آن‌ها هستم. گرانی و مشکلات اقتصادی یک خواسته عمومی است و قرار است سؤال از رئیس‌جمهور حول همین محورها صورت پذیرد.
لارگانی در انتها تأکید کرد که این طرح را باید یک‌چهارم نمایندگان امضا کنند. بنابراین نتیجه آن فردا قطعی می‌شود اما احتمال می‌رود تعداد بیشتری نیز این طرح را امضا کنند. خبری قطعی متعاقبا فردا اعلام خواهد شد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.