رفتار فعلی بازار بورس سینوسی است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 67631
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۶:۵۶ |
محمدمهدی سماواتی کارشناس بازار سرمایه:

رفتار فعلی بازار بورس سینوسی است

شاخص کل بورس در پایان معاملات روز یکشنبه بیست‌ودوم خردادماه با رشد ۱۴۰۸۲/۱۴ واحدی به ۱/۵۳۲/۳۷۲/۲۳ واحد رسید. از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۵۵۸/۵۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد. همچنین حجم معاملات دیروز ۶/۷۰۴ میلیارد سهم بود که طی ۴۲۳/۳۰۴ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۶/۱۰۳/۱۴۶ میلیارد ریال رسید. ارزش کل بازار بورس نیز بالغ‌بر ۶۰/۷۶1/۵۳۴/۸۸۷ میلیارد ریال شد.
رفتار فعلی بازار بورس سینوسی است

گروه اقتصادی
شاخص کل بورس در پایان معاملات روز یکشنبه بیست‌ودوم خردادماه با رشد ۱۴۰۸۲/۱۴ واحدی به ۱/۵۳۲/۳۷۲/۲۳ واحد رسید. از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۵۵۸/۵۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد. همچنین حجم معاملات دیروز ۶/۷۰۴ میلیارد سهم بود که طی ۴۲۳/۳۰۴ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۶/۱۰۳/۱۴۶ میلیارد ریال رسید. ارزش کل بازار بورس نیز بالغ‌بر ۶۰/۷۶۱/۵۳۴/۸۸۷ میلیارد ریال شد.
محمدمهدی سماواتی، کارشناس بازار سرمایه در تشریح وضعیت اخیر بازار بورس به خبرنگار‌«رسالت» عنوان کرد: مطابق روزهای گذشته بازار بورس نمی‌‌توان به شاخص کل اعتماد کرد چراکه این شاخص نماینده بازار سرمایه نیست. درحال حاضر بخش قابل‌توجهی از بازار قرمزپوش و اوضاع خوبی را طی نمی‌‌کنند. 
وی‌افزود: رشد نرخ دلار و رسیدن آن به کانال ۳۲ هزار تومان در سودآوری بسیاری از شرکت‌های بورسی دیده می‌شود. این وضعیت به معنای آن است که بازار نسبت به نقاط حمایتی واکنش نشان می‌دهد و به بلوغ نسبی برای تشخیص ارزندگی سهام‌ها رسیده است. 
سماواتی تصریح کرد: به‌دوراز ذهن و منطق است که ریزش چشم‌گیر در بازار سهام اتفاق بیفتد اما در وضعیت کنونی می‌بایست محتاط بود. به دلیل ترس و عدم اعتماد برخی سهامداران نسبت به بازار بورس امکان فشار فروش برای خروج موقت و شناسایی سود وجود دارد. 
کارشناس بازار سرمایه همچنین خاطرنشان کرد: رفتار فعلی بازار بورس سینوسی است و ابهامات بسیاری به همین واسطه به چشم ‌می‌خورد. درحال حاضر بازار در انتظار واکنش دولت به افزایش نرخ دلار است و این واکنش می‌تواند تأثیر بسیاری بر روند بورس داشته باشد. 
برای خرید سهم محدوده قیمت را درنظر بگیریم
او اضافه کرد: اخبار سیاسی این روزها بر روند بازار تأثیر گذاشته و بورس را دچار ابهامات فراوانی کرده است. تا مادامی‌که ابهامات بازار برطرف و مسائل تأثیرپذیر مبرهن نگردد، نمی‌توان به تغییر چشم‌گیر و مثبت بازار امید داشت. 
وی متذکر شد: نباید در روزهای مثبت بازار اقدام به خرید سهم داشته باشیم بنابراین مهم‌ترین نکته این روزهای بازار احتیاط نسبت به عملکرد و خرید سهم است. 
سماواتی در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: نباید در صف‌‌های خرید روزهای مثبت سهم خریداری کنیم به دلیل آنکه ممکن است بلافاصله بازار ریزش را تجربه کند. چنانچه درصدد خرید سهم هستیم باید محدوده قیمتی مناسب و ارزندگی بازار را در نظر بگیریم. در شرایط فعلی بازار به لحاظ شاخص‌های کلان ارزنده است اما می‌بایست عوامل محیطی را با جدیت تمام درنظر گرفت. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.