رسیدگی به عملکرد سازمان بورس در دستورکار است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 42841
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۶:۳۳ |
حجت الاسلام حسن شجاعی، نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس:

رسیدگی به عملکرد سازمان بورس در دستورکار است

حجت الاسلام حسن شجاعی، نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به رویکرد دولت در روزهای پایانی کار و انتقاد از عملکرد مسئولان اقتصادی بیان کرد که ما از دولت این توقع را نداشتیم که این‌طور با اقتصاد ، معیشت و همچنین با اعتماد مردم بازی کند.
رسیدگی به عملکرد سازمان بورس در دستورکار است

گروه سیاسی
حجت الاسلام حسن شجاعی، نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به رویکرد دولت در روزهای پایانی کار و انتقاد از عملکرد مسئولان اقتصادی بیان کرد که ما از دولت این توقع را نداشتیم که این‌طور با اقتصاد ، معیشت و همچنین با اعتماد مردم بازی کند.
وی یادآور شد: من به برادران خودمان در دولت توصیه می‌کنم که به نفع مردم عمل کنند. بازی سیاسی با زندگی مردم از بدترین اقداماتی است که ممکن است سیاسیون کشور انجام دهند و خدایی نکرده اگر شائبه‌کارهای انتخاباتی در این اقدامات و رویکردهای دولت باشد اصلا درست نیست.
 مردم در سال‌های گذشته به‌اندازه کافی از عملکرد دولت آسیب‌دیده‌اند
شجاعی افزود:در سال‌های گذشته شرایط اقتصادی مردم روبه سختی رفته و در روزهای پایانی با وجود شیوع موج چهارم کرونا معیشتشان دشوارتر شده است. عملکرد دولت نیز در روزهای پایانی قابل‌قبول نبوده و به نظر می‌رسد به منافع ملت توجهی نمی‌کنند.
نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: مردم ما در  سال‌های گذشته به‌اندازه کافی آسیب‌دیده‌اند وبا مشکلات مختلفی از جمله  معیشت، اجتماعی و فرهنگی گرفتار بودند. بنابراین ما تا آنجایی که می‌توانیم بایستی این مشکلات را کاهش دهیم اما بازی سیاسی با زندگی و  معیشت مردم به‌قصد کارهای سیاسی و انتخاباتی درواقع اقدام خیانت باری است که امیدوارم این موضوع عملی نشده باشد.
او ضمن اشاره به وضعیت بازار بورس و اوراق بهادار تهران و سقوط متوالی ارزش سهم‌ها با وجود دعوت دولت از مردم به سرمایه‌گذاری در این بازار تصریح کرد که به دلیل ریزش‌های متوالی بازار بورس، مجلس بر آن شد که تحقیق و تفحصی از این سازمان و متولیان امر داشته باشد. نمایندگان در صحن و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر موضوع بورس بوده و هستند و پرونده‌هایی تشکیل شده است.
 مشغول رسیدگی به شکایت از عملکرد سازمان بورس هستیم
شجاعی ابراز کرد: در کمیسیون مشغول رسیدگی به شکایت از بورس هستیم و احتمال این‌که به گزارش برسیم و ارزیابی داشته باشیم زیاد است و در صحن نیز همین احتمال وجود دارد. اگر احساس شود افرادی کوتاهی داشتند طبیعتا به قوه قضائیه معرفی می‌شوند.
نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: این‌که نایب رئیس مجلس آقای قاضی‌زاده این کار را انجام داد و یک لیست از افرادی که  در بورس کوتاهی داشتند را به قوه قضائیه ارجاع داد و این موضوع هم پیرو جلسه‌ای بود که بنده هم حضور داشتم.
او یادآورشد که در این جلسه که چندماه پیش باحضور قاضی‌زاده و با حجت‌الاسلام رئیسی و بنده برگزار شد از ضرورت ورود دستگاه قضائی به موضوع بورس صحبت به میان آمد که مورد موافقت آقای رئیسی هم قرار گرفت و رئیس قوه قضائیه دادستان تهران را موظف کردند که این موضوع را پیگیری کنند. این تصمیمات علاوه بر آن است که رئیس مجلس هم در جلسه سران قوا پیگیر این موضوع هستند.
شجاعی در انتها متذکر شد: با ورود مسئولان امیدوار هستیم افرادی که مرتکب قصور یا کوتاهی شدند بازخواست و شرایط بورس به روزهای باثبات خود برگردد. این بازار جای بازی‌ها و بهره‌برداری‌های سیاسی نیست و سرمایه مردم است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.