راه اصلاح امور از مسیر انتخابات می‌گذرد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 45464
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۶:۲۸ |
روح‌الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

راه اصلاح امور از مسیر انتخابات می‌گذرد

روح‌الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» درباره اولویت‌های کاری دولت آینده، اظهار کرد: کشور نیازمند بازسازی اساسی در شیوه‌های سیاست‌گذاری و مکانیزم‌های اجرایی به‌ویژه در عرصه اقتصاد است.
راه اصلاح امور از مسیر انتخابات می‌گذرد

گروه سیاسی 
روح‌الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» درباره اولویت‌های کاری دولت آینده، اظهار کرد: کشور نیازمند بازسازی اساسی در شیوه‌های سیاست‌گذاری و مکانیزم‌های اجرایی به‌ویژه در عرصه اقتصاد است. شاهدید با شیوه‌های موجود و مسیری که تاکنون سپری کرده‌ایم، امکان تغییر اساسی در شرایط فعلی نیست. بنابراین بایستی در سیاست‌ها و سازوکارها نوسازی صورت بگیرد، چنانکه دستیابی به این امر در حوزه‌های اقتصادی، مسائل فرهنگی و اجتماعی از اولویت بالاتری برخوردار است.  
ایزدخواه ادامه داد: بر همین اساس، دولت آینده باید مضاعف کار کند تا بتواند جبران کم‌کاری‌های دولت فعلی را داشته باشد، بنابراین دولت سیزدهم در چهار سال آینده باید به‌اندازه هشت سال کار کند. زیرا شرایط نابسامان و مشکلات فعلی به‌شدت معیشت مردم را تخریب کرده است و اگر دولت آینده تلاش و کار مضاعف و چند برابری نداشته باشد، قطعا کم خواهد آورد و نمی‌تواند در وضعیت معیشت و زندگی مردم تغییر محسوسی ایجاد کند.  
سخنگوی فراکسیون دیپلماسی اقتصادی مجلس بیان کرد: بدین ترتیب به نظر می‌رسد ما نیازمند دولتی هستیم که ضمن کارآمدی، چابکی و عدالت محوری، بتواند در مسیر پیشرفت و توسعه کشور یک میانبر ایجاد کند. قطعا این میانبر نیز جز با مشارکت نخبگان در امر حکمرانی، امکان‌پذیر نخواهد بود و باید نخبگان به بحث مدیریت کلان کشور ورود پیدا کنند. درواقع، دولت آینده باید آمادگی مشارکت نخبگانی وسیع را در کشور و در لایه‌های خرد و کلان داشته باشد و جناح‌بندی و سیاسی‌کاری را کنار بگذارد تا بتواند نخبگان را وارد عرصه حکمرانی کند. 
نماینده مردم تهران در مجلس همچنین با انتقاد از برخی اقدامات تخریبی صورت گرفته توسط کاندیداها علیه دیگر رقبا، گفت: متأسفانه عرف غلطی در فضای انتخابات کشور رایج شده است که برخی گمان می‌کنند با ادبیات تخریبی و زننده و تهمت و افترا می‌توانند رأی جمع کنند. به نظرم امروز  دیگر این ترفندها رنگی ندارد و مردم نیز اقبالی به این فضا نخواهند داشت. چنانکه شاهدید در نزد افکار عمومی هم این حرکت‌ها زیر سؤال رفت و موردتوجه مردم قرار نگرفت و حتی به ضرر کسانی تمام شد که در پی جمع‌آوری رأی از این طریق بودند. 
ایزدخواه معتقد است: بدون شک راه اصلاح امور از مسیر انتخابات می‌گذرد. به دلیل وجود نظام مردم‌سالاری در کشور، هیچ مسیر دیگری جایگزین انتخاب مردم نخواهد بود. بنابراین مردم اگر خواهان اصلاح وضع موجود هستند، راه آن مشارکت انتخاباتی است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.