راهیان نور ؛ حافظ سرمایه دفاع مقدس - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 83051
  پرینتخانه » فرهنگی, مطالب روزنامه, ویژه تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۶:۳۱ |

راهیان نور ؛ حافظ سرمایه دفاع مقدس

اسفند راهی بهار است و فصل راهیان نور. اسفند، بوی بهار را می‌دهد و خوزستان در اسفند، بوی بهشت را. اسفند با بهار برادر است، همانطور که مهدی با حمید برادر بود. یکی شهید بدر و آن یکی شهید خیبر. بدر هم با خیبر برادر است؛ چه در صدر اسلام و چه در سال‌های نورانی دفاع. غزوات بدر و خیبر هر دو جلوه‌گاه دلاوری‌های مولا بودند.
راهیان نور ؛ حافظ سرمایه دفاع مقدس
گروه فرهنگی
اسفند راهی بهار است و فصل راهیان نور. اسفند، بوی بهار را می‌دهد و خوزستان در اسفند، بوی بهشت را. اسفند با بهار برادر است، همانطور که مهدی با حمید برادر بود. یکی شهید بدر و آن یکی شهید خیبر. بدر هم با خیبر برادر است؛ چه در صدر اسلام و چه در سال‌های نورانی دفاع. غزوات بدر و خیبر هر دو جلوه‌گاه دلاوری‌های مولا بودند. هر دو برای اسلام پیروزی به ارمغان آوردند و کمر شرک و یهود را شکستند. عملیات‌های بدر و خیبر هم با هم برادرند چه هر دو در اسفند رقم خوردند و هر دو غزل از مظلومیت و معصومیت بچه‌هایی شدند که در طلائیه و جزیره مجنون یکی پس از دیگری به شهادت رسیدند. در بدر حمید باکری شهید شد و در خیبر مهدی باکری. بدر و خیبر عملیات‌های سختی بودند. دو عملیات که در آن‌ها نیروهای ما نه به شکل چندجانبه، بلکه از یک محور به سمت دشمن یورش بردند. در دشتی صاف و مسطح به نام طلائیه. عملیات‌هایی در ظاهر ناکام و پر از شهید و قتلگاه بزرگ‌ترین فرماندهان جنگ. در خیبر بود که دست خرازی روی زمین افتاد و پیکر مهدی باکری به آب‌ها افتاد و سر محمدابراهیم همت از بدن جدا شد. اسفند محرم شهیدان است. شهیدان مثل دانه‌های معطر اسفند روی آتش جنگ ریخته شدند و همچون عطر منتشر شدند. عبدالحسین برونسی، بنای بی‌سوادی که به غمزه مسئله‌آموز صد مدرس شد؛ ابراهیم حاج‌امینی، شهیدی که عکس صورت بی‌جانش به عنوان نمادی از شهید و شهادت، سال‌هاست بین مردم دست به دست می‌شود. شهید عباس کریمی، از مسئولان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله، حاج‌حسین خرازی، جوان عارف‌مسلکی که یک دانشگاه نظامی بود.
اسفند علاوه‌بر این شهیدان، ماه راهیان نور هم هست. راهیان نور، یک پدیده فرهنگی بدیع و در جهان بی‌نظیر است. سیل جوان‌هایی که از شهر و دیارشان راهی بیابان‌هایی می‌شوند که زمانی جوان‌هایی در آن‌ها برای خدا جنگیده‌اند. در هوای بهشتی اسفندماه خوزستان، پا روی خاک‌های گرم فکه و طلائیه و شلمچه می‌گذارند و در کنار نسیم خنک اروندرود می‌نشینند. در غروب شلمچه می‌گریند و سر به سجده می‌گذارند و با خدا چنان حرف می‌زنند که گویی شب قدر است یا صحن مسجدالحرام. شانه‌ها چنان می‌لرزد که گویی اعتکاف عباد و زهاد پیر است. اهتزار پرچم‌های راهیان نور، قلب جوان‌ها را تکان می‌دهد و نفس شهیدان آن‌ها یک‌شبه به رهی صدساله می‌برد. راهیان نور ضامن حفظ گنج جنگ مقدس ماست؛ نسل راویان دفاع مقدس آرام آرام پا به سن می‌گذارند اما داستان‌های آن‌ها، جوان می‌ماند و بر دل جوان‌ها می‌نشینند. 
|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.