راهپیمایی پرچم به صحنه شکست صهیونیست‌ها تبدیل شد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 45467
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۶:۳۰ |
فاجعه‌ای دیگر برای تل‌آویو

راهپیمایی پرچم به صحنه شکست صهیونیست‌ها تبدیل شد

 عدم حضور اکثر ساکنان اراضی اشغالی در مراسمی نژادپرستانه و وقیحانه به نام «راهپیمایی پرچم»، بار دیگر پرده از صحنه شکست و انزوای رژیم اشغالگر قدس برداشته است. شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی از مدتی قبل خود را برای برگزاری راهپیمایی موسوم به «پرچم»آماده کرده و برای حضور گسترده در آن فراخوان داده بودند اما آنچه جهانیان شاهد آن بودند، حضور کمرنگ شهرک‌نشینان در این راهپیمایی بود
راهپیمایی پرچم به صحنه شکست صهیونیست‌ها تبدیل شد

 گروه بین‌الملل
 عدم حضور اکثر ساکنان اراضی اشغالی در مراسمی نژادپرستانه و وقیحانه به نام «راهپیمایی پرچم»، بار دیگر پرده از صحنه شکست و انزوای رژیم اشغالگر قدس برداشته است. شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی از مدتی قبل خود را برای برگزاری راهپیمایی موسوم به «پرچم»آماده کرده و برای حضور گسترده در آن فراخوان داده بودند اما آنچه جهانیان شاهد آن بودند، حضور کمرنگ شهرک‌نشینان در این راهپیمایی بود.این راهپیمایی با حضور کمرنگ شهرک‌نشینان باوجود تدابیر شدید امنیتی رژیم صهیونیستی برای حفاظت از آن‌ها و بستن نواحی بخش قدیمی شهر اشغالی قدس و تبدیل آن به پادگانی نظامی با حضور بیش از
 ۲ هزار نیرو – در سایه مقاومت اهالی قدس و سایر شهرهای کرانه باختری رود اردن و مقابله آن‌ها با نظامیان صهیونیست- برگزار شد.
 هشدار مقاومت جواب داد 
تحلیلگران، اصلی‌ترین دلیل شکست راهپیمایی پرچم را هشدار گروه‌های مقاومت می‌دانند. 
پس‌ازآنکه در جریان جنگ ۱۹۶۷ اعراب و اسرائیل شهر قدس به‌طور کامل به اشغال صهیونیست‌ها درآمد، گروهی از شهرک‌نشینان اولین بار در سال ۱۹۷۴ یک راهپیمایی با عنوان «پرچم» را برپا کردند. شهرک‌نشینان تندرو یهودی در جریان این راهپیمایی شعارهایی علیه مسلمانان، عرب‌ها، مقدسات و حتی پیامبر اسلام (ص) سر می‌دهند و در محله‌های اسلامی شهر قدس دست‌به‌کارهای تحریک‌آمیز می‌زنند.
جوانان فلسطینی  نیز در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی دور جدیدی از مبارزه خود با صهیونیست‌ها را با ارسال بالن‌های آتش‌زا به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف این منطقه آغاز کردند که به اذعان رسانه‌های صهیونیستی، باعث وقوع ده‌ها آتش‌سوزی در آنجا شد. در جریان درگیری جوانان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در مرز نوار غزه نیز یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله زخمی شد.در شهر اشغالی قدس به‌ویژه در اطراف بخش قدیمی این شهر ازجمله اطراف «باب العامود» و «باب الساهره» نیز درگیری‌های شدیدی بین شهروندان فلسطینی و نظامیان صهیونیست روی داد که در جریان آن تعدادی از شهروندان فلسطینی زخمی شدند.
  دستان مقاومت بر روی ماشه است 
همزمان با موج درگیری شهروندان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در قدس و کرانه باختری، گروه‌های مقاومت فلسطین نیز به‌طور مشترک و در بیانیه‌های جداگانه به رژیم صهیونیستی درخصوص هرگونه تعرض به قدس و مسجدالاقصی هشدار داده و تأکید کردند که انگشت‌های آن‌ها روی ماشه است و هرگونه ماجراجویی این رژیم با پاسخ کوبنده مقاومت روبه رو خواهد شد.همین تهدیدها باعث شد تا رژیم صهیونیستی از بیم پاسخ موشکی مقاومت سامانه‌های «گنبد آهنین» را در نواحی شهر اشغالی قدس مستقر کند.هشدارهای گروه‌های مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی و مقاومت مردمی و حضور شهروندان فلسطینی‌ درصحنه به‌ویژه در بخش قدیمی شهر قدس که قرار بود راهپیمایی شهرک‌نشینان در آنجا برگزار شود، خود از دلایلی بود که باعث شد تا این راهپیمایی با حضور کمرنگ شهرک‌نشینان و نزدیک به پنج‌هزارنفره آن‌ها باوجود همه تدابیر حفاظتی رژیم صهیونیستی برگزار شود.
مقامات رژیم صهیونیستی که از یک‌سو موفق به تشکیل یک دولت شکننده در سایه بحران شدید سیاسی و اجتماعی داخلی خود در هفته جاری شدند و از سوی دیگر شاهد ناکامی خود در جنگ‌افروزی اخیر علیه نوار غزه در سایه دستاوردهای مقاومت فلسطین و اثبات دوباره قدرت بازدارندگی آن بودند، مجبور شدند تا مسیر راهپیمایی شهرک‌نشینان را تغییر داده تا آن‌ها وارد مسجدالاقصی نشوند و از محله‌های مسلمانان دور باشند.
 شکست تروریسم صهیونیستی
کمیته پیگیری امور فراکسیون‌های ملی و اسلامی فلسطین تأکید کرد که رژیم صهیونیستی دیگر از مقاومت فلسطین هراس دارد.
این کمیته با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به «راهپیمایی پرچم» صهیونیست‌ها و شکست آن تأکید کرد: «یک‌بار دیگر، ملت فلسطین با ایستادگی و اتحاد خود، صحنه عزت‌مندانه و پیروزمندانه را خلق کرد».خبرگزاری صفا ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، تغییر مسیر راهپیمایی صهیونیست‌ها دلیل روشنی بر تغییراتی است که نبرد «شمشیر قدس» و انتفاضه ملت انقلابی فلسطین در ذهن صهیونیست‌ها ایجاد کرده است.این کمیته ادامه داد، به خاطر این نبرد و انتفاضه، صهیونیست‌ها پیش از اینکه دست به هر اقدام خصمانه‌ای علیه مردم قدس و مقدسات آن بزنند، محاسبات بسیاری انجام می‌دهند.به گفته این کمیته، شمشیر قدس، حدفاصلی بین گذشته و امروز ایجاد کرد و بدین ترتیب موفق شد معادله بازدارندگی دیگری ایجاد کند مبنی بر اینکه قدس پایتخت ملت ماست، نه آنان (صهیونیست‌ها).در این بیانیه آمده است، اینکه صهیونیست‌ها نتوانستند آن میزان از شهرک‌نشینان مدنظر خود را به راهپیمایی بکشانند، باقدرت مردم و مقاومت فلسطین موفق نشدند وارد مسجدالاقصی شوند و مجبور شدند، مسیر راهپیمایی را تغییر دهند، پیروزی به شمار می‌رود.بر اساس این بیانیه، این مسائل، تثبیت معادله بازدارندگی جدید است و مردم فلسطین موفق شدند کینه‌توزان یهودی و صهیونیست را بیرون برانند. مردم فلسطین در این روز، اتحاد خود را در مقابله با «تروریسم صهیونیست» نشان دادند و تأکید کردند که قدس، پایتخت ابدی فلسطین خواهد بود و «دزدان متجاوز نخواهند توانست به هویت این شهر مقدس، خدشه وارد کنند. صدای حق فلسطین، از صدای باطل و تروریسمِ حامی سرکوب، قوی‌تر بود؛ صداهایی که اراده مردم قدس آن را شکست داد و دستاورد دیگری به شمشیر قدس اضافه کردند.
 تشکیلات خودگردان هم صهیونیست‌ها را
 محکوم کرد 
علاوه بر گروه‌های مقاومت ازجمله حماس، تشکیلات خودگردان به‌عنوان منفعل‌ترین نهاد در برابر جنایات مستمر صهیونیست‌ها نیز بیانیه‌ای صادر کرد و تحرکات این رژیم در روز پرچم را محکوم کرد. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها و مسئولان رژیم صهیونیستی در قدس و حمله به مسجدالاقصی را محکوم کرد.
این وزارتخانه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد، «راهپیمایی پرچم» که با حمایت نظامیان اشغالگر صورت گرفت نمی‌تواند این واقعیت را پنهان کند که قدس شرقی به‌زور اشغال‌شده است.در این بیانیه آمده است که شهروندان قدس موفق شدند با ایستادگی و جنبش مسالمت‌آمیز، از هویت قدس، حمایت و اراده ملی خود را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کنند.این نهاد فلسطینی تأکید کرد، راهپیمایی پرچم، تصویر و جوهر اشغالگری و تبعیض‌آمیز بودن رژیم صهیونیستی را به بدترین نحو ممکن نشان داد؛ به‌نحوی‌که قدس به یک پاسگاه تبدیل شد.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.