رئیسی به روایت رئیسی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 44511
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه, ویژه تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۶:۳۷ |
بخشی از برنامه‌های سید ابراهیم رئیسی تبیین شد

رئیسی به روایت رئیسی

روزشمار تارنمای وزارت کشور که از مدت‌ها قبل بدون توجه به رویدادهای ریزودرشت فضای سیاسی کشور در حال یادآوری زمان باقیمانده به برگزاری انتخابات مهم ۱۴۰۰ است، تا این لحظه نشان می‌دهد صرفا ۱۷ روزبه مهم‌ترین گام سده عرفی جدید باقی‌مانده است و بناست روز جمعه ۲۸ خرداد سال جاری، سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری همزمان با ششمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر ایران اسلامی برگزار شود.
رئیسی به روایت رئیسی

وحید عظیم‌نیا
روزشمار تارنمای وزارت کشور که از مدت‌ها قبل بدون توجه به رویدادهای ریزودرشت فضای سیاسی کشور در حال یادآوری زمان باقیمانده به برگزاری انتخابات مهم ۱۴۰۰ است، تا این لحظه نشان می‌دهد صرفا ۱۷ روزبه مهم‌ترین گام سده عرفی جدید باقی‌مانده است و بناست روز جمعه ۲۸ خرداد سال جاری، سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری همزمان با ششمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر ایران اسلامی برگزار شود. البته همزمان با این انتخابات مهم، اولین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در ۶ حوزه انتخابیه و دومین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در چهار استان برگزار خواهد شد. اهمیت این انتخابات ازاین‌جهت است که فضای فعلی کشور به اراده‌ای قوی و برنامه‌ای دقیق نیاز دارد تا بدون گفتاردرمانی و شعارهای سبز و بنفش هشت سال گذشته اصلاح‌شده و زمینه رفاه و استقلال کشور را بیش‌ازپیش فراهم کرد.
این روزها هفت نامزد احراز صلاحیت‌شده  که طیف‌های مختلف فکری از جبهه موسوم به اصلاحات تا جبهه انقلاب را نمایندگی می‌کنند، در حال تبلیغ و تبیین برنامه‌های خود هستند تا از این رهگذر، مردم با شناخت بیشتری گزینه مطلوب خود را انتخاب کنند. حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی یکی از همین نامزدهاست که به‌واسطه عملکرد قابل دفاع در عدالتخانه جمهوری اسلامی ایران، چهره‌ای نام‌آشنا برای مردم است. تهیه مسکن، تأمین اشتغال، کاهش هزینه درمان، تسهیل بهره‌مندی از فضای مجازی و تعامل با دنیا ازجمله برنامه‌های اعلام‌شده از سوی این نامزد انتخاباتی است که موردتوجه قرارگرفته است. البته این موارد نص صریح قانون اساسی است که مع‌الأسف مدعیان حقوقدانی به آن وقعی ننهاده‌اند والا اصول قانون اساسی همچون ۲۸ و ۲۹ و ۳۱ صراحتا به اشتغال و درمان و مسکن تأکید کرده است.
هرچند رئیسی چهره‌ای آشنا برای مردم است اما شامگاه یک‌شنبه در برنامه «صدای جوان» رادیو جوان، در بخش معرفی سوابق کاری و اجرایی خود گفت: افتخار بنده این بود که به اقتضای شرایط ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و سخن امام بزرگوارمان، در دوره جوانی یعنی در حدود ۲۰ سالگی، دادستانی یک شهرستان بزرگ در کشور، دادستانی کرج را برعهده داشتم بعد دادستانی استان را برعهده گرفتم و سپس در یک دوره چندساله دادستانی تهران را بر عهده داشتم.
وی افزود: در یک دوره ۱۰ سا له هم به‌عنوان
رئیس سازمان بازرسی کل کشور و در یک دوره ۱۰ ساله دیگری نیز به‌عنوان معاون اول قوه قضائیه مسئولیت داشتم و همچنین در یک دوره یک سال و نیم دادستان کل کشور بودم، پس‌ازآن افتخاری که نصیبم شد و این افتخار در زندگی بنده نقطه عطفی ایجاد کرد این بود که بااراده رهبری معظم انقلاب، تولیت آستان قدس رضوی یعنی دومین تولیت آستان قدس بعد از انقلاب و توفیق خادمی آستان ملکوتی حضرت رضا علیه‌السلام و خدمتگزاری به زائرین و مجاوران امام رضا (ع) را در یک دوره سه‌ساله بر عهده داشتم و امروز هم این افتخار رادارم که به‌عنوان یک خدمتگزار کوچکی برای مردم در جایگاه ریاست قوه قضائیه که یکی از قوای سه‌گانه کشور است خدمتگزار مردم عزیز باشم. این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: بنده متولد ۱۳۳۹ و قریب به ۶۰ سال سن دارم و ۳۷ سال است که ازدواج کردم، دو فرزند دختردارم که یکی از آن‌ها ۳۳ ساله و دیگری ۲۶ ساله است؛ فرزند اولم دوره دکترای جامعه‌شناسی دانشگاه تهران را طی می‌کند و فرزند دوم هم لیسانس فیزیک دانشگاه شریف را دارد و فوق‌لیسانس او هم دانشگاه قرآن و حدیث است.
حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: هر دو فرزندم ازدواج کردند؛ هم مشغول زندگی و هم مشغول ادامه تحصیل هستند و محل زندگیشان تهران است. خانه‌ام ۱۴۰ متر است، خودروی شخصی ندارم، ولی همسر بنده یک خودروی ایرانی دارد.
این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره سه ویژگی بارز خود ازنظر خانواده نیز بیان داشت: همسر و فرزندانم معتقدند که بنده در منزل بسیار مهربان و نسبت به کارهای سازمانی، اداری و مسئولیت‌هایم بسیار حساس هستم و احساسشان این است که حساسیت بنده نسبت به مسائل مردم فوق‌العاده بالاست و گاهی این خصوصیت و روحیه مردم‌داری آن‌ها را به‌زحمت می‌اندازد، ویژگی سوم هم ویژگی عدالت‌خواهی و
ضد فساد بودن است که این هم گاهی اوقات خانواده را به‌زحمت می‌اندازد.
این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری البته به این مهم نیز تأکید کرد که عمیقا به تعامل با همه کشورها باور داریم و معتقدیم آنچه که انجام‌شده در مقایسه با آنچه که باید انجام شود خیلی تفاوت دارد که حتما باز نگاهی در این رابطه باید صورت گیرد، لذا یکی از بخش‌های تحولی ما تحول در مناسبات بین‌المللی خواهد بود.
رئیسی همچنین با تأکید بر این‌که آزادی در پرتوی امنیت اتفاق می‌افتد، گفت: چرا ما بین این دو مقوله تضاد ایجاد می‌کنیم؟ تا امنیت نباشد که آزادی اتفاق نمی‌افتد، در یک فضای امن است که مردم هم می‌توانند فکر کنند و هم بیان کنند. عمیقا به آزادی فکر و اندیشه، آزادی قلم و آزادی بیان اعتقاددارم و معتقدم یک جامعه وقتی بالندگی دارد که مردم به‌ویژه جوانان بتوانند آزاد باشند.
رئیسی‌ همچنین گفت بخش ایجابی آغاز جریان مسکن‌سازی در کشور خواهد بود، که اگر در این بخش سالانه یک‌میلیون مسکن در سال ساخته شود بسیاری از دغدغه‌ها همچون ازدواج کاهش پیدا خواهد کرد.
وی به حیطه فعال کردن اقتصاد در حوزه‌های دیگر ازجمله فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت در بسیاری از موارد می‌تواند اشتغال ایجاد کند به شکلی که هم‌اکنون هندی‌ها و پاکستانی‌ها به میزان پول نفت ما از فضای مجازی درآمد کسب می‌کنند.
به‌هرروی تجربه سند تحول قضائی و امیدزایی با رهیافت جدید در دستگاه  قضا نشان می‌دهد، این تفکر امکان تحول‌آفرینی در ساحت اجرایی کشور و بازگرداندن امید را در کنار رفاه و استقلال خواهد داشت.

نویسنده : وحید عظیم نیا |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.