ذبح حقوق بشر در بیمارستان غزه - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 93008
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۶:۳۹ |
جنایت المعمدانی سقوط رژیم اشغالگر قدس را تسریع می‌کند

ذبح حقوق بشر در بیمارستان غزه

 جنایت بیمارستان المعمدانی، نقطه آشکار ساز استیصال و شکست نهایی رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی محسوب می شود. وزارت بهداشت فلسطین جدیدترین آمار شهدای حملات نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه را بیش از 3 هزار و 300 نفر اعلام کرد.
ذبح حقوق بشر در بیمارستان غزه

 جنایت بیمارستان المعمدانی، نقطه آشکار ساز استیصال و شکست نهایی رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی محسوب می شود. وزارت بهداشت فلسطین جدیدترین آمار شهدای حملات نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه را بیش از ۳ هزار و ۳۰۰  نفر  اعلام کرد. وزارت بهداشت فلسطین نسبت به کمبود شدید دارو در نوار غزه و دشواری بسیار در رسیدن به بیمارستان‌ها خبر داد.این وزارتخانه همچنین از سازمان‌های بین المللی خواست به مسئولیت‌های خود در خصوص توقف تجاوز بی رحمانه به نوار غزه و کرانه باختری عمل کنند.

 دست آمریکا پشت ماجراست 
مقامات آمریکایی طرحی را پایه‌ریزی کرده‌اند تا با یک حمله خسارت‌بار سنگین به یک محل پُراجتماع در غزه، نیاز مقامات اسرائیلی برای افکار عمومی داخلی تأمین شود. در عین حال آنها به خاطر واکنش‌ها در ورود زمینی به غزه تا حد امکان تردید یا تجدیدنظر کنند. برخی برآوردها حاکی از آن است که حمله به بیمارستان المعمدانی غزه با طراحی آمریکایی‌ها با محوریت سنتکام (فرماندهی آمریکا در غرب آسیا) و عملیات اسرائیلی‌ها صورت گرفته است. مقامات آمریکایی مانند اسرائیلی‌ها از عملیات طوفان الاقصی شوکه شده‌اند.اما از طرف دیگر بارها به مقامات اسرائیل اعلام کرده‌اند که ورود زمینی به غزه می‌تواند خسارت بالاتری برای ارتش و مقامات اسرائیلی در پی داشته باشد.این منابع می‌افزایند: بر این اساس، مقامات آمریکایی طرحی را پایه‌ریزی کرده‌اند تا با یک حمله خسارت‌بار سنگین به یک محل پراجتماع در غزه، نیاز مقامات اسرائیلی برای افکار عمومی داخلی تأمین شود و در عین حال آنها به خاطر واکنش‌ها در ورود زمینی به غزه تا حد امکان تردید یا تجدیدنظر کنند.غزه توسط موشک‌های رژیم صهیونیستی محاصره شده و این رژیم غاصب حتی اجازه ورود آب و غذا را هم نمی‌دهد؛ موشک‌ها و حملات نظامی شدید اسرائیل هر روز کودکان، زنان و مردان بسیاری را به شهادت می‌رساند، غافل از اندکی حضور مدعیان حقوق بشر در عرصه‌ای که بوی خون کودکان و نوزادان مظلوم و بی‌گناه را می‌دهد. مدعیانی که برای حمله نظامی حماس به مواضع نظامی اسرائیل سینه چاک دادند و با انواع دروغ‌های رسانه‌ای سعی در مظلوم جلوه دادن رژیم غاصب داشتند، اما چشم بر نقض آشکار حقوق بشر در غزه بسته‌اند.

 انفعال عامدانه سازمان های حقوق بشری
هزاران  غیر نظامی در غزه محاصره شده‌اند و رژیم صهیونیستی، آب و برق را قطع کرده و از ورود دارو و غذا هم جلوگیری می‌کند و به دنبال کوچ اجباری اهالی این خطه و غصب کامل آن است. اما آیا کشتار مردم مظلوم برای تصاحب زمین‌های آن‌ها و یا محاصره کامل بدون آب و غذا و دارو نقض حقوق بشر نیست؟ چرا سازمان‌های حقوق بشری کاری نمی‌کنند؟ بیانیه‌هایی علیه اقدامات وحشیانه صهيونیست‌ها در غزه صادر شده، اما اسرائیل به هیچ کدام توجهی نمی‌کند چرا که به گفته کارشناسان و به روایت تاریخ این رژیم غاصب از همان ابتدا تاکنون ناقض حقوق بشر بوده و هست.

 از تجاوز وحشیانه اسرائیل تا بیانیه‌های بین‌المللی
کمیته اسلامی هلال بین‌الملل (ICIC) و مؤسسات تخصصی سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC)، در رابطه با محکومیت حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین با صدور بیانیه‌ای با بیان شدید‌ترین واژگان، تجاوز وحشیانه اسرائیل را که توسط نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی بر علیه مردم فلسطین در نوار غزه به واسطه حملات مداوم هوایی، بمباران از زمین و دریا انجام می‌پذیرد و ساختمان‌های مسکونی و منافع حیاتی غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد و همچنین تخریب زیرساختارها، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مساجد و خانه‌ها، محاصره کامل، پیشگیری از دسترسی به کمک‌های بشردوستانه، مواد غذایی، دارو، قطع برق و آب را به همراه دارد و علاوه بر این به تخریب گسترده و آسیب تعداد وسیعی از قربانیان از جمله زنان و کودکان منجر شده است را محکوم کرد.

 اشغالگران جانی و دوگانه حقوق بشر
به تأکید تحلیلگران تمام این جنایات به عنوان مجازات دسته‌جمعی در نظر گرفته می‌شوند و نقض فاحش حقوق بین‌المللی بشردوستانه می‌باشند و جنایاتی را در بر می‌گیرند که به فهرست بلند بالای جنایات جنگی و جنایت بر علیه بشریت نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی اضافه شده است و جامعه بین‌الملل را با تمام اجزایش به مداخله فرا می‌خواند تا به این خشونت پایان داده شود و از مردم فلسطین در سراسر فلسطین حمایت بین‌المللی گردد.همه این نقض حقوق بشر در غزه در حالی رقم می‌خورد که در عملیات طوفان‌الاقصی در حالی‌که نیرو‌های مقاومت حماس کاری به زنان و کودکان نداشته و حتی بار‌ها و بار‌ها مادران و کودکان در مسیر عملیات را بدون کوچکترین تعرض و بی احترامی رها کرده‌اند در حالی‌که همین شرایط را رسانه‌های غربی و لابی صهیونیست‌ها طی یک عملیات رسانه‌ای معکوس جلوه داده و سعی در وحشی نشان دادن حماس و مقاومت در پی انتقام حملات اسرائیلی‌ها نشان دهند.

 لابی رسانه‌ای صهیونیسم و شکل دیگری از حقوق بشر
لابی رسانه‌ای صهیونیسم حقوق بشر از غزه تا تل‌آویو را با همان چیدمان دوگانه حقوق بشر یا همان حقوق بشر غربی به دنیا مخابره کرد و بعد به سراغ رسانه و خبرنگار‌ها رفت تا با قتل عام آن‌ها مانع از انتشار صحیح اخبار شود غافل از اینکه حتی کشتار منادیان حقیقت هم نمی‌تواند روی جنایات وحشیانه آن‌ها در غزه سرپوش بگذارد.حقوق بشر در غزه به معنای کشته شدن کودکان معصوم، زنان و غیر نظامیان بی‌دفاع زیر آوار کینه اسرائیل است و در تل‌آویو به معنای عملیات رسانه‌ای برای فریب اذهان عمومی است تا بی بی سی هم با انتشار گزارشی دروغین از کشته‌های مردمی اسرائیل تلاش کند از کشته شدن کودکان صحبت کند در حالی‌که در کشته‌ها تصویری از کودکان و زنان کشته شده به دست حماس وجود نداشت و تیرشان به سنگ خورد، اما غزه پر است از  صحنه‌های کشتار وحشیانه کودکان و غیر نظامیان.

می‌خواهند جای مظلوم و ظالم را عوض کنند چنانچه پیش از این اینگونه وانمود می‌کردند که رژیم صهیونیستی شیر قدرتمندی است که نمی‌شود به حریمش نزدیک شد، ولی امروز برای خوانش‌های خبر مجبورند این رژیم را ضعیفی که مردمانش کشته شده‌اند نشان دهند نه آن کفتار درنده‌ای که به هیچ کودک بی‌پناهی رحم نمی‌کند.شهرک نشین‌های اسرائیلی حتی به پسر بچه معصومی که در حال گذر بود رحم نکرده و او را زنده زنده به آتش کشیدند و هر چند این طفل معصوم به موقع توسط یک راننده فلسطینی نجات یافت و به بیمارستان منتقل شد، اما ثابت کرد نقض حقوق بشر در میان اسرائیلی‌ها امری عادی است. امری که کودک سر بریده و سوخته و خفه شده زیر آوار نمی‌شناسد.جنایت بزرگ بیمارستان المعمدانی نیز در همین راستا قابل ارزیابی و تحلیل است….

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.