دیپلماسی دولت در حال خروج کشور از مسیر یک‌طرفه و بن‌بستی به نام غرب است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 81953
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۶:۲۹ |
ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دیپلماسی دولت در حال خروج کشور از مسیر یک‌طرفه و بن‌بستی به نام غرب است

ابراهیم عزیزی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» با اشاره به سفر‌ اخیر رئیس جمهور به کشور چین اظهارکرد: دیپلماسی فعال دولت سیزدهم در حال خارج سازی کشور از مسیر یک طرفه و بن‌بستی به نام غرب است که از مدت‌ها پیش تاکنون شاهد آن بوده‌ایم.
دیپلماسی دولت در حال خروج کشور از مسیر یک‌طرفه و بن‌بستی به نام غرب است

گروه سیاسی
ابراهیم عزیزی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» با اشاره به سفر‌ اخیر رئیس جمهور به کشور چین اظهارکرد: دیپلماسی فعال دولت سیزدهم در حال خارج سازی کشور از مسیر یک طرفه و بن‌بستی به نام غرب است که از مدت‌ها پیش تاکنون شاهد آن بوده‌ایم. وی افزود: متأسفانه طی ادوار و دولت گذشته تمام ظرفیت‌های دیپلماسی غربی تنها با نگاه به غرب و موضوع نافرجامی تحت عنوان برجام دنبال شد. امروز دولت سیزدهم در حال‌ تلاش است تا دیپلماسی خود را از کوچه یک طرفه غرب خارج کند و به سمت دیپلماسی متوازن و  توسعه یافته، انتقال دهد. عزیزی تصریح کرد: سفر اخیر رئیس جمهور به چین یک اقدام قابل توجه و قابل تحسین است. باید بپذیریم که ارتقا و رشد اقتصادی کشور هنگامی که با تکیه بر توانمندی‌های داخلی الحاق پیدا کند، فرصت شکوفایی اقتصادی، تجاری و صنعتی کشور را رقم خواهد زد.نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلسشورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: از الزامات رشد و شکوفایی کشور، بهره‌گیری از توانمند‌ی‌های کشورهای منطقه‌ای و پیمان‌های منطقه‌ای است. وی متذکر شد: پیوستن ایران به پیمان‌های‌ منطقه‌ای و
 بین المللی که خود به معنای خروج از یک جانبه گرایی است، می‌تواند زمینه ساز رشد فعالیت‌های منطقه‌ای و داخل کشور باشد. کلیه این عوامل و بررسی‌شان اهمیت سفر اخیر رئیس جمهور به کشور چین را مبرهن می‌سازد. او یادآور شد: سفر اخیر رئیس جمهور و بهره‌گیری‌ مشترک ایران و شریک راهبردی خود؛ چین می‌تواند برای دو کشور دارای دستاوردهای بزرگ باشد و پیام‌های روشنی برای آمریکایی‌ها و غربی‌ها‌ مخابره کند. دراین راستا ضرورت دارد تا مسیر شکل گرفته حال حاضر ادامه پیدا کند و دیپلماسی فعال سیاسی، تجاری، اقتصادی و چه بسا دفاعی و امنیتی نیز توسعه پیدا کند. عزیزی گفت: نیاز است تا جمهوری اسلامی ایران ارتباطات خود با شرکای راهبردی بیش از پیش کند که خوشبختانه این رویکرد در دستورکار دولت قرار دارد. او در پایان این گفت‌وگو اظهارکرد: مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حامی رویکرد دولت سیزدهم و نگاه راهبردی است و در این راستا تمامی ظرفیت‌های پارلمانی برای این مهم مورد توجه قرار خواهد داد. به طورحتم باید بپذیریم که راه برون رفت از برخی سختی‌ها‌ و گزند‌های‌ اقتصادی، نگاه جامع و کامل به تحولات اقتصادی منطقه ای و بهره گیری از ظرفیت‌های شرکای بزرگ تجاری است.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.