دیپلماسی انرژی به دیپلماسی سیاسی تبدیل خواهد شد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 87460
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۶:۲۴ |
مصطفی نخعی، عضو کمیسیون انرژی مجلس:

دیپلماسی انرژی به دیپلماسی سیاسی تبدیل خواهد شد

مصطفی نخعی، نماینده مردم خراسان جنوبی (نهبندان و سربیشه) و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح همکاری ایران و ونزوئلا پرداخت و با اشاره به فعال شدن دیپلماسی انرژی عنوان کرد: به طورحتم همکاری ایران و ونزوئلا در توسعه میدان‌ها و پایانه‌های نفتی نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت چراکه هر دو کشور دارای منابع و ظرفیت‌های قابل توجهی می‌باشند.
دیپلماسی انرژی به دیپلماسی سیاسی تبدیل خواهد شد

مصطفی نخعی، نماینده مردم خراسان جنوبی (نهبندان و سربیشه) و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح همکاری ایران و ونزوئلا پرداخت و با اشاره به فعال شدن دیپلماسی انرژی عنوان کرد: به طورحتم همکاری ایران و ونزوئلا در توسعه میدان‌ها و پایانه‌های نفتی نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت چراکه هر دو کشور دارای منابع و ظرفیت‌های قابل توجهی می‌باشند. کشور ونزوئلا از منابع نفتی بسیار خوبی برخوردار است و جمهوری اسلامی ایران نیز در بازار بین الملل نفت نقش پررنگی دارد و در زمره کشورهای فعال و اثرگذار نفتی قرار دارد. وی فعال سازی دیپلماسی انرژی و شناسایی ظرفیت‌های مشترک را گامی رو به جلو برای دورزدن و خنثی‌سازی تحریم‌ها بر شمرد و دراین باره افزود: شناسایی ظرفیت‌های مشترک و همکاری‌های متقابل بر مبنای منابع و توان‌های مشابه می‌تواند برای دو کشور ایران و ونزوئلا نتایج خوبی را به همراه داشته باشد. نخعی با بیان اینکه دانش فنی و مهندسی کشور توان افتتاح پالایشگاه‌های غیرفعال را خواهد داشت، تصریح کرد: متخصصان صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران از تجربیات فنی و مهندسی بسیار خوبی برخوردار می‌باشند و بی‌شک این قابلیت کشور بر کسی پوشیده نیست. افزون بر این طی سال‌های گذشته تجربه‌های گران‌بهایی کسب شده که هریک در شرایط کنونی خود به یک ظرفیت بدل شده‌اند. 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: به موجب دانش فنی و مهندسی و همچنین تجربه‌های گران‌بها امکان رفع نیازهای ونزوئلا را دارا می‌باشیم. با توجه به تحریم‌های نفتی و مشکلات پیش آمده به سبب اعمال تحریم‌ها می‌توانیم بخشی از نفت خود را از مسیر پالایشگاه‌های غیرفعال ونزوئلا فعال سازیم. 
وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فنی و مهندسی کشور در احیای ظرفیت‌های پالایشی و پتروشیمی متذکر شد: برخی از پالایشگاه‌های ونزوئلا در شرایط فعلی غیرفعال می‌باشد. دراین راستا می‌توانیم از ظرفیت فنی و مهندسی خود بهره بگیریم و با استفاده از ظرفیت پالایشگاه های فراسرزمینی، پالایشگاه‌های غیرفعال را فعال سازیم و فرآیند صادرات را رقم بزنیم. نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس یازدهم توسعه پایانه‌های نفتی را در ابعادهای مختلف اقتصادی و سیاسی مثمرثمر دانست و یادآور شد: خوشبختانه ظرفیت‌های موجود به خوبی در حال شناسایی می‌باشند. ‌بی‌شک شناسایی ظرفیت‌های موجود امکانات و نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت. 
نخعی در پایان این گفت‌وگو درتبیین نقش دیپلماسی انرژی و نتایج آن  بیان داشت: دیپلماسی انرژی به دیپلماسی سیاسی تبدیل خواهد شد و به سبب چنین رویکردی امکان دور زدن و خنثی‌سازی بسیاری از تحریم‌ها را فراهم خواهد کرد. از این رو می‌توانیم بگوییم دیپلماسی انرژی نتایج بسیار مثبتی را برای کشور رقم خواهد زد. 

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.