دولت سیزدهم در ابتدا به وضعیت معیشت مردم رسیدگی کند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 48252
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۶:۰۹ |
غلامرضا منتظری، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

دولت سیزدهم در ابتدا به وضعیت معیشت مردم رسیدگی کند

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» درباره اقداماتی که دولت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی باید انجام دهد، گفت: نخستین نکته‌ای که رئیسی باید به آن دقت کند، عبرت‌گیری از اتفاقات تلخ گذشته و پرهیز از انجام اقداماتی است که موجب تلخی کام جامعه می‌شود. 
دولت سیزدهم در ابتدا به وضعیت معیشت مردم رسیدگی کند

گروه سیاسی
غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» درباره اقداماتی که دولت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی باید انجام دهد، گفت: نخستین نکته‌ای که رئیسی باید به آن دقت کند، عبرت‌گیری از اتفاقات تلخ گذشته و پرهیز از انجام اقداماتی است که موجب تلخی کام جامعه می‌شود. 
وی با بیان اینکه دولت سیزدهم باید نقاط قوت کشور را تقویت و مورد تأکید قرار دهد، اظهار داشت: به تعبیر امام علی(ع) هوشمند کسی است که تجارب ارزشمند دیگران را به تجربه خویش پیوند بزند. 
نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است که دولت سیزدهم در آغاز کار خود باید اولویت‌هایش را در هر عرصه‌ای به مردم شفاف اعلام کند. مزیت نخست این اقدام افزایش امید مردم به آینده را در پی خواهد داشت و دومین مزیتش این است که اعلام شفاف برنامه‌ها، دولت را در مسیر و ریل اصلی خود قرار خواهد داد و مزیت بعدی به فراهم آوردن امکان ارزیابی، نقد عالمانه و صادقانه مردم از دولت مربوط است و حتی به مطالبه‌گری‌ها جهت خواهد داد.
منتظری در بخش دیگری از این گفت‌وگو اقتصاد را مهم‌ترین و اصلی‌ترین اولویت مردم توصیف کرد و از رئیس دولت سیزدهم خواست که تمام هم‌وغم خود را در یک‌سال پیش رو برروی این قضیه بگذارد تا مردم آثار و نشانه‌های بهبود وضعیت را لمس کنند. آنچه‌که امروز مردم از آن رنج می‌برند، مباحث اقتصادی و معیشتی و اخلال در کنترل بازار است که دولت سیزدهم باید به تک‌تک این موارد رسیدگی دقیق و کامل داشته باشد.
او به ضرورت افزایش سرمایه اجتماعی اشاره کرد و گفت: برای هیچ کشور، موضوعی مهم‌تر از سرمایه اجتماعی وجود ندارد. اگر سرمایه اجتماعی افزایش پیدا کرد، عنصر اعتماد متولد می‌شود و موفقیت یک دولت و ملت رقم خواهد خورد.
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کم‌توجهی‌ها به مقوله فرهنگ، به دولت سیزدهم توصیه کرد که نگاه ریشه‌ای و اساسی به عنصر فرهنگ داشته باشد و در این رابطه بیان داشت: این نگاه دقیقا باید مطابق با نگاهی باشد که رهبر انقلاب به فرهنگ دارند. ایشان فرهنگ را اکسیژن قلمداد می‌کنند و نیز فرهنگ را مبدأ همه خوشبختی‌ها یا برعکس اساس همه مشکلات می‌دانند. این نگاه باید در مدیریت فرهنگی کشور جاری باشد و اگر این نگاه حاکم شود می‌توان از ثمرات اقتصاد فرهنگی و صنایع فرهنگی بهره حداکثری را برد؛ لذا دولت سیزدهم ضمن حل مشکلات فرهنگی باید اعتبارات فرهنگی را هم افزایش دهد تا مطالبات فرهنگی رهبر انقلاب و مردم برآورده شود. 
منتظری در حوزه سیاست خارجی به دولت سیزدهم رعایت سه اصل عزت، حکمت و مصلحت را پیشنهاد کرد و گفت که در مقوله سیاست خارجی نباید ترویج فرهنگ استقامت و پایداری کم‌رنگ شود.
او در پایان انقلاب اداری را یک ضرورت گریزناپذیر عنوان کرد که باید در دستگاه‌های اجرایی صورت پذیرد؛ زیرا معتقد است که روش کنونی نظام اداری کشور پاسخگوی نیازهای جامعه نیست.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.