دموکرات‌ها اسب خود را عوض می‌کنند؟! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 102327
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۶:۴۸ |

دموکرات‌ها اسب خود را عوض می‌کنند؟!

نیکی هیلی، نامزد سابق جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، پس از عملکرد ضعیف بایدن در مناظره، در مقاله‌ای در روزنامه وال استریت ژورنال، از دونالد ترامپ خواست تا برای روبه رو شدن با یک رقیب جوانتر آماده باشد.
دموکرات‌ها اسب خود را عوض می‌کنند؟!

نیکی هیلی، نامزد سابق جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، پس از عملکرد ضعیف بایدن در مناظره، در مقاله‌ای در روزنامه وال استریت ژورنال، از دونالد ترامپ خواست تا برای روبه رو شدن با یک رقیب جوانتر آماده باشد.
وی که رقیب سابق ترامپ در بین جمهوری خواهان برای انتخابات سال جاری و سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل بود، در این مقاله نوشت: آنها باید این باره هوشیار باشند: آنها باید فردی جوانتر را به میدان بفرستند، آنها باید فردی پرجنب و جوش تر برای رقابت بیاورند، آنها باید فردی آزموده را بیاورند. وقت آن است که جمهوری خواهان برای آنچه که می آید، آماده باشند زیرا راهی وجود ندارد که نجات دهنده حزب دموکرات باشد اگر آنها به جو بایدن اجازه دهند تا به رقابت ادامه دهد.هیلی خاطرنشان کرد که مناظره را در کنار همسرش در منزلشان در کارولینای جنوبی تماشا کرده و بلافاصله پس از مناظره به این نتیجه رسیده که بایدن با بادهای سیاسی خلاف جهت مواجه شده است.      وی در این مقاله تصریح کرد من فکر می کنم این مناظره برای مردم زیادی شوکه کننده بود. آنچه که ما دیدیم این بود که ترامپ، قوی بود اما هرگز فکر نمی کردیم که این موضوع مهم باشد زیرا بایدن شرایط بسیار نامناسبی داشت. او رشته افکارش را از دست داد و نمی توانست سرفصل های مورد نیاز برای صحبت کردن را گردهم آورد.
اولین مناظره انتخاباتی جو بایدن و دونالد ترامپ روز پنج شنبه ۲۷ ژوئن به میزبانی شبکه سی ان ان به مدت حدود ۱۰۰ دقیقه برگزار شد و دو طرف در تمامی موضوعات به شدت یکدیگر را مورد حمله قرار دادند.براساس این گزارش، لغزش های کلامی بایدن و پاسخ های نامنسجم و تصادفی وی در این مناظره، نگرانی های بسیاری از دموکرات ها را درباره مناسب نبودن نامزد دموکرات ها برای یک دوره ریاست ۴ ساله دیگر برانگیخته و بسیاری از دموکرات ها را بر آن داشته تا به فکر جایگزینی برای بایدن باشند.در همین حال، شورای سردبیری وال استریت ژورنال اعلام کرد دموکرات‌ها باید برای جایگزینی بایدن چاره اندیشی کنند. طرز صحبت کردن رئیس جمهور نشان داد که او توانایی لازم برای ریاست جمهوری دوباره را ندارد.
همچنین شورای سردبیری نیویورک تایمز خواستار کناره گیری بایدن از نامزدی در انتخابات شد. سردبیر این نشریه نوشت: آقای بایدن حالا می‌تواند این موضوع را اعلام کند که برای راه یابی دوباره به کاخ سفید، در انتخابات شرکت نخواهد کرد. بایدن برای خدمت به آمریکا باید از انتخابات کناره گیری کند.
نشریه آکسیوس نیز نوشت: پس از مناظره فاجعه بار بایدن، حزب دموکرات شروع به بحث در مورد جایگزینی احتمالی او کرد. بر اساس اعلام آکسیوس، ۶۰ درصد رای دهندگان با جایگزینی بایدن موافقند.
این در حالی است که مایکل تایلر، سخنگوی کمپین ترامپ در این باره گفت: هیچ بحث و گفت وگویی درباره احتمال جایگزینی بایدن وجود ندارد. ما ترجیح می‌دهیم شب بدی داشته باشیم تا نامزدی با دیدگاهی بد نسبت به جایی که می خواهد کشور را ببرد.
براساس این گزارش، ترامپ ۷۸ ساله نیز اشتباهات و خطاهایی در مناظره داشت، اما بیشتر تمرکزها پس از مناظره به ویژه در بین دموکرات ها، بر روی خطاها و ضعف های بایدن بوده است.اما برخی چهره‌های برجسته دموکرات از جمله بیل کلینتون و باراک اوباما روسای سابق دموکرات آمریکا بار دیگر حمایت خود را از بایدن اعلام کردند. اما عملکرد ضعیف بایدن در طول مناظره، که با صدای خش‌دار سرماخورده، با لغزش‌هایی همراه بود، بلافاصله دموکرات‌ها را به وحشت انداخت و خبرنگاران فشار آوردند که تیم او چگونه می‌خواهد عملکردش در این مناظره را جبران کند.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.