دستمزدها برای نیمه دوم سال ترمیم شود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 92533
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۶:۱۱ |
کیومرث سرمدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

دستمزدها برای نیمه دوم سال ترمیم شود

کیومرث سرمدی، عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح افزایش هزینه‌های بازنشستگان کارگری و با تأکید بر لزوم پرداخت‌ وام‌های وعده داده‌شده بیان داشت: مطابق با قانون ضرورت دارد تا به ازای میزان افزایش تورم، حقوق نیز ترمیم شود.
دستمزدها برای نیمه دوم سال ترمیم شود

کیومرث سرمدی، عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح افزایش هزینه‌های بازنشستگان کارگری و با تأکید بر لزوم پرداخت‌ وام‌های وعده داده‌شده بیان داشت:مطابق با قانون ضرورت دارد تا به ازای میزان افزایش تورم، حقوق نیز ترمیم شود. این امر یکی از مباحث قابل‌توجه در حوزه حقوق و دستمزد می‌باشد و اجرای آن نیز اهمیت بسیاری دارد. 

او بابیان اینکه افزایش دستمزدها مطابق با‌ میزان تورم اگرچه به‌عنوان یک مؤلفه قانونی مطرح و موردتوجه است اما از سوی دولت عملیاتی نمی‌شود، افزود: با توجه به شرایط حال حاضر اقتصادی می‌توان اظهار داشت که حقوق کارگران و بازنشستگان پاسخگوی نیازهایشان نیست و در بسیاری موارد قادر به تأمین هزینه‌های جاری خود نیستند. 

سرمدی با اشاره به افزایش هزینه‌های درمان برای گروه‌های بازنشسته جامعه تصریح کرد: بسیاری از کارگران و بازنشستگان از هزینه‌های جانبی خود صرفه نظرکرده‌اند و در مواردی قادر به تأمین نیازهای دارویی و درمانی خود نیز نمی‌باشند. 
عضو کمیسیون اجتماعی با تأکید بر لزوم‌ترمیم مزد در۶‌ماهه دوم سال همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به تصمیم شورای عالی حقوق و دستمزد و همچنین افزایش حقوق کارمندان و کارگران در سال جاری، تأکیدمان این است که در قالب استفساریه یا پیشنهاد از سوی دولت، دستورالعمل جدید صادر شود و دستمزد کارکنان و کارگران ترمیم گردد. 

نماینده مردم اسدآباد در پایان این گفت‌وگو متذکر شد: بارها در تذکرات خود به دولت عنوان کرده‌ایم که نیازمندترمیم حقوق‌ها در ۶‌ماهه دوم سال می‌باشیم تا در سال جدید باری دیگر مطابق با آخرین اطلاعات از میزان تورم، برای نرخ دستمزد ۱۴۰۳ تصمیم‌گیری شود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.